ŠEBALJ-KLINC OČEKIVANO POBJEDNICI

  

Hyundai Autokuća Košara - 15.Rally Poreč 2014.

 

                  Dvodnevni jubilarni „Hyundai Autokuća Košara - 15. Rally Poreč 2014.“ završen je očekivanom pobjedom zagrebačke posade Juraj Šebalj-Toni Klinc koji su poslije 11 brzinskih ispita ukupnim vremenom 56:30,7 minuta šesti puta trijumfirali na ovom uobičajeno zaključnom natjecanju domaće automobilističke sezone, bodovanom za hrvatsko i slovensko prvenstvo.

U organizaciji Auto moto kluba „Skok racing“ iz Brtonigle nastupilo je 47 posada ( 57 prijavljenih !?)  iz Slovenije, Hrvatske, Italije i Mađarske, a do cilja – porečke rive stiglo ih je 33. U dva dana uglavnom je bilo kiše na sve strane, tek tu i tamo poneki suhi trenutak. A klizavo,.... Prava istarska jesen !

 

PRVA VEČER MAĐARIMA

 

Prve večeri vožena su tri brzinca, prvi u Taru dobio je Talijan Claudio De Cecco (Peugeot 208 T16 R5), dok je na druga dva u centru Poreča slavio Mađar Janos Szilagyi koji uz sunarodnjaka Botonda Csanyja nastupa za zagrebački Autoklub Delta Sport u Mitsubishi Lanceru EVO IX. Poveli su poslije prvog dana, a Talijan je zbog kvara odustao. Mađari su na tri kratka ispita stekli minimalnu prednost od 6,8 sekundi ispred Šebalja i Klinca, dok je treći prvoga dana završio buzetsko-zagrebački dvojac Prodan – Draženović.

Drugi dan tijekom kojeg je voženo osam brzinaca počeo je trijumfom  Šebalja koji je jutro na Žontima otvorio najboljim rezultatom  smanjivši za početak zaostatak za 1,.5 sekundu. Slijedeća dva brzinca s minimalnom prednošću dobiva ponovo Szilagyi držeći čelnu poziciju ali tek do zaključenja šestog ispita. Šebalj i Klinc ( AKK Sveta Nedelja) u borbu za pobjedu ušli su svojim trofejnim „Mitsubishi Lancerom EVO IX“  neopterećeni bodovima za naslov državnih prvaka obzirom da su već osigurali titule prije dva natjecanja. Ipak, cilj je bila nova ukupna pobjeda, šesta u 15 izdanja porečkih rallya u koju su žestoko krenuli sredinom dana i do kraja ostvarili svih pet najboljih vremena na brzinskim ispitima. Na ciljnoj su rampi ispijali pobjednički pjenušac, a društvo su im radili drugoplasirani Szilagyi i Csanyi, te trećeplasirani, i ovog puta izvrsni vozači Autokluba Opatija Motorsport  Viliam Prodan-Zdravko Draženović koji su tijekom cijelog natjecanja kombinirali poziciju oko trećeg i četvrtog mjesta. Ipak, u konačnici su slavili što im je uz Šebalja i Szilagyija osiguralo i završno treće mjesto u poretku ovogodišnjeg Prvenstva Hrvatske.

Szilagyi se držao na čelnoj poziciji sve do kraja prvog dijela drugog dana. No, prije pauze i „reparature“ u Poreču BI Šterna II bio je koban po njih. Još jedna (u nizu ovih sezona) guma publa im je i bio je to razlogom  zaostatka koji je na vrh doveo Šebalja. Ali, niti kasnijim pobjednicima nije bilo lako. Završnica je protekla u problemima sa svjetlima, pa je, kako to kaže njegov „vjerni sluga“ Toni veći dio posljednjih kilometara odvezao „na slijepo“, srećom poznajući brzince „ko svoj džep“.

 

PRODAN I DRAŽENOVIĆ POBIJEDILI SVE SLOVENCE

 

Ništa manje zanimljivo nije bilo i u dvoboju hrvatske i slovenske posade za treće mjesto „generalke“. S jedne strane mladi Tim Novak i suvozač Uroš Ocvirk u vrhunski pripremljenoj Škoda Fabia R2B željeli su iskoristiti Poreč za „domaću“ pobjedu. Najveći su im rivali bili Grega Premrl i Gregor Brešer koji su željeli pokazati da znaju završiti (nakon izlijetanja na Opatiji u posljednjim metrima) pa možda i pobijediti u slovenskom prvenstvu. Uostalom, posljednja su dva brzinca završili na trećoj poziciji. No, „kvaka“ pobjednika u okviru Otvorenog prvenstva Slovenije krila se u varijanti da je na ovogodišnjem porečkom rallyu nastupila jedna hrvatska posada u dvostrukoj nacionalnoj bodovnoj konkurenciji. Bili su to upravo Prodan i Draženović. I upravo su oni pomutili sve računice dečkima iz Dežele.

Naime, uz treće mjesto „generalke“ 15.Rallya Poreč upravo su Viliam i Zdravko, hrvatske uzdanice, pokorili svih 30 slovenskih posada . Zasjeli su tako na vrh liste SLO uz 14,9 sekundi ispred Novaka i Ocvirka, te 28,5 ispred Premrla i Brešera. Odavno su već tako nešto sanjali u ove dvije godine nastupa u Open Slo i na najljepši način zaključili sezonu u kojoj u počecima nisu imali baš puno sreće. Zbog kvarova i odustajanja – odustali su i od obrane naslova prvaka Mitropa Cupa. Ali, drugi dio godine u kojem je, srećom po njih, bilo puno domaćih, pa i slovenskih natjecanja na vrhu su i hrvatskog i Open slovenskog prvenstva. Zasluženo, nema što !

 

SAMO 3 BRZINCA BEZ ODUSTAJANJA

 

Među 14 odustalih, uglavnom zbog kvarova bilo je i težih izlijetanja srećom bez posljedica po vozače, slijedom su izvan staza završili Mrevlje-Rupnik (Slovenija, Yugo) – slomili Yugića načisto, za neprepoznati, Siladić-Durak (Škoda Fabia) bez sreće i na ovom rallyu i Močibob-Vivoda (Peugeot 106) – lovili nedostižno i zatukli ( ma „bez veze“) „bijelu raketu“ ko mila majka. Šteta !

Odustajanja su krenula i prije samog starta, pa je od 47 jedna posada (Koritnik-Grm) odustala i prije starta. Ispada da je BI Flengi u oba prolaza bio pošteđen odustajanja, kao i posljednji Kanfanar. Ostali su upisali svoje „žrtve“.

 

Na posljednjem brzincu Kanfanari do tada stečenu prednost za naslov pobjednika klase 5 (grupa S) državnog prvenstva ispustili su istarski asovi Sandi Jugovac-Dorijano Milanović (Peugeot 106 rally) iz pazinskog Istra racing tema izgubivši u direktnom srazu s austrijskim bračnim parom Karl i Maria Rumpler (Delta Sport Zagreb) za 5,6 sekundi, usprkos prednosti do pred ciljem.

Već smo u Opatiji dobili nove ekipne prvake – Zagrepčani ( i svi njima pripadajući „gostujući igrači“) okupljeni u Autoklub Delta Sport slave sezonu, prvi ekipni naslov. Utjehu su u pobjedi na posljednjem natjecanju sezone pronašli prošlogodišnji prvaci članovi AK Opatija Motorsport.

 

HR : SLO   5:5 – U ODJAVAMA  !!!!

 

Nit je Prvi april nit je šala, ali „vrijedi“ spomenuti i one koji su se uoči jubilarnog Poreča ponosili pozicijom na Listi prijava ( ili jednoj od kombinacija,...). Nisu stigli, nisu startali, nisu se pojavili – njih 10 – moguće opravdano. Da li i da, teško je reći, no u tom smo pogledu mi iz Hrvatske izjednačeni sa susjedima – barem u nečemu – pet naših i pet njihovih uskratilo je draži starta  i nastupa klizavim istarskim cestama na zajedničkoj završnici rally sezone. Stoga nek se zna tko nije došao ( slijedom startnih brojeva ):

Pričuvni sastav Slovenije: Peljhan (golman), Balant,  Saksida, Brus i Čuk.

Hrvatski pričuvni sastav: Dobrila (golman) Malinarich, Kirinčić, Tomljanović i Štoković.

Tip: 0 (nula) !

 

Rezultati:

Ukupno 1.Šebalj-Klinc (AKK Sveta Nedelja) 56:30,7 minuta, 2.Szilagyi-Csanyi (AK Delta Sport Zagreb, oba Mitsubishi Lancer EVO IX) +24,8 sekundi, 3.Prodan-Draženović (AK Opatija Motorsport, Peugeot 208) +2:30,9 minuta, 4.Novak-Ocvirk (Škoda Fabia R2B) +2:45,8, 5.Premrl-Brešer (Citroen DS3 R3T) +2:59,4, 6.Trani-Vošinek (Renault Clio RS) +3:54,1, 7.Trček-Ošlaj (Mitsubishi Lancer EVO IX) +4:06,6, 8.Zrinski-Štuper (svi Slovenija,BMW M3) +4:35,4, 9.Kodelja-Krota (AK Buzet Autosport, Citroen C2R2) +5:04,9, 10.Mlinar-Mlinar (Slovenija, MG ZR 105) +6:55,4 minuta.

Prvenstvo Republike Hrvatske: ukupno 1. Šebalj-Klinc (AKK Sveta Nedelja) 56:30,7 minuta, 2.Szilagyi-Csanyi (AK Delta Sport Zagreb, oba Mitsubishi Lancer EVO IX) +24,8 sekundi, 3.Prodan-Draženović (AK Opatija Motorsport, Peugeot 208) +2:30,9 minuta, 4.Kodelja-Krota (AK Buzet autosport, Citroen C2R2) +5:04,9, 5.Katić-Rubinić (AK Opatija Motorsport, VW Polo 1.4 16V) +9:49,6. Klasa 1 – 1. Šebalj-Klinc, 2.Szilagyi-Csanyi; klasa 3 – 1. Prodan-Draženović, 2. Kodelja-Krota; klasa 4 – 1. Katić-Rubinić; klasa 5 – 1.K.Rumpler-M.Rumpler (AK Delta Sport, Mitsubishi Lancer EVO V), 2. Jugovac-Milanović (AK Istra racing team Pazin, Peugeot 106 Rally), 3.Pelicar-Tončić (AK D.T. Poreč/AMK Skok racing Brtonigla, Peugeot 106 Rally); grupa  S2 – 1. Jugovac-Milanović, 2. Pelicar-Tončić; ekipe 1.AK Opatija Motorsport 50 bodova, 2.AK Delta Sport 43, 3.AK Buzet autosport 30; proizvođači 1.Mitsubishi 68 bodova, 2.Peugeot 58, 3.VW 25.

(mik)

Snimci: arhiva www.skokracing.com