13. RALLY POREČ 2012.

  

I rally ima svoju prvenstvenu završnicu – tradicionalno u Istri


                    Predstojećeg  vikenda na istarskom poluotoku završava prvenstva  rally sezona u Hrvatskoj. Tradicionalno odluka o prvacima vratila se pred koju godinu u Poreč, istarsku perjanicu hrvatskog turizma, grad sporta, sredinu koja više od deset godina u svoje programske sadržaje uvrštava jednu automobilističku manifestaciju  već dugo prepoznatljivu kao rally sa najvećim brojem sudionika na ovim našim prostorima. Biti će tako i ove godine u organizaciji Autokluba „Skok racing“ iz Brtonigle, uz suorganizaciju domicilnog Autokluba „Poreč Motorsport“. Od 9. do 11. studenoga dani su koji će odlučiti  ili potvrditi nove pobjednike  Međunarodnog regionalnog prvenstva Hrvatske, prvake Državnog prvenstva Hrvatske i Prvenatva Auto i karting lige Zapad

Pokrovitelji „Hyundai Autokuća Košara – 13. Rally Poreč 2012.“ je Grad Poreč i Turistička zajednica Grada Poreča, a glavni sponzori Hyundai autokuća Košara, Istarska kreditna banka Umag i Allianz osiguranje d.d.

 

PRVI RALLY POREČ KRAJEM 90-TIH

                                       

„Rally Poreč“ posljedica je svojevrsne upornosti  entuzijasta predvođenih  veteranom hrvatskog auto sporta Edijem Milokanovićem, čemu je dokaz i popis Organizacijskog odbora kojeg vodi, ali uz nekolicinu spomenutih stoji da isti čine „ … i svi zaljubljenici u auto sport iz Poreča i okolice“. Tome je upravo tako. Kako je počelo ?

 

Godine 1999. „1. Inas Favorit porečki rally“ organizirao je zagrebački Autoklub „Delta“, godinu kasnije po prvi puta isti taj rally vezuje se uz realizaciju „23. rallya Saturnus – Poreč-Kopar“ i u zajedničkoj organizaciji Slovenaca i „Delte“ čime je Poreč bio ujedno bodovan i za europsko prvenstvo sa startom u Poreču. Svim brzincima u Istri, a ciljem u Kopru. Do danas neponovljiva  dobrosusjedska suradnja na ovim prostorima. Vozilo se i Slovenijom i Istrom, a Savudrijska vala iliti Piranski zaljev nije bio predmet sporta. Naprotiv!

Godine 2001. „3. Porečki rally“ organizira Autoklub „Rijeka“ u suradnji sa tada „fantomskim“ porečkim AK „Favorit“  koji  nije nikada zaživio u pravom smislu. Bio je mogućim razlogom da slijedeće godine rallya u Poreču nije bilo. I  na scenu stupa Edi i „Skok racing“. Godine 2003. godine otpočinje serija koja traje do danas, rally prerasta u značajnu manifestaciju  čiji je prosjek sudionika 55-60 iz godine u godinu. I isti se zadržao sve do danas usprkos svakogodišnjoj neizvjesnosti hoće li ga ili neće biti. No, upornost se isplatila.

Prve tri godine pobjednička posada bili su Slovenci Darko Peljhan i Miran Kacin u „VW Golfu IV Kit Car“, a četiri pobjede do sada ostvarila je i najbolja hrvatska posada ovog i prošlog  desetljeća Zagrepčani Juraj Šebalj i Toni Klinc, dvaput u „Subaru Imprezi“ (2004. i 2006.), te dvaput u u „Mitsubishi Lanceru EVO IX“ (2009. i 2011.). U međuvremenu pobjednici Poreča bile su i posade: 2003. Niko Pulić – Bruno Šantić (Peugeot 206 Kit Car), 2005. Andrej Jereb – Miran Kacin (Subaru Impreza Sti SC), 2007. Siniša Crnojević – Martina Maretić, 2008. Daniel Šaškin – Damir Bruner i 2010. Janos Szilagyi – Agnes Takacs, svi  u Mitsubishi Lanceru EVO IX.

Uobičajeno, porečki rally doživio je niz koncepcijskih novosti. „Baza“ organizatora, start i cilj rallya, te  završna podjela priznanja vraćena je u centar Poreča, na nekadašnje jedino i glavno, žargonski kazano „staro“ Gradsko parkiralište. Na istom će mjestu biti Servisno parkiralište, ali i gradski prolog brzinci, svojevremeno izuzetno posjećeni i uvijek nadasve atraktivni. Što se tiče dionica brzinskih ispita ostaju tajna sve do četvrtka uoči manifestacije, a sada je znano da se prvi dan odvijaju tri brzinca, prvi u Taru donekle sličan onom prethodne dvije godine, a potom dva puta gradskim parkiralištem u ranim i kasnijim večernjim satima. Sutradan, u subotu brzinci sele u središnju Istru, uglavnom na dijelove dionica koje su već mnogo puta bile poprištem relijaša. Koje su to, koliko duge i od koje do koje točke mala su i slatka tajna organizatora, nepoznanica više posadama koje su tako u ravnopravnijem međusobnom odnosu snaga. Prednost je to i za naklonost lokalnog stanovništva duž brzinaca koje će odahnuti od višednevnog „maslanja“ brzincima gore-dolje što su većina vozača uobičavali i tako dijelom „ugrozili“ opstojnost rallya  na nekim prostorima. Organizator će ove godine i nadzirati dionice BI što neposlušnima može donijeti velike brige.

 

POVRATAK NA „STARO“ GRADSKO PARKIRALIŠTE

 

Novo 13. izdanje  Rallya Poreč  samo je potvrda da svi oni koji su pripremali prvi, a potom svaki slijedeći mogu s ponosom istaknuti da su uspjeli. Uspjeli su u nakani da na kraju, uglavnom kao zaključno i odlučujuće natjecanje sezone „kraljice auto sporta“ na istarski poluotok, prvenstveno na brojne prometnice i gotovo beznačajne, a krajnje atraktivne cestice središnje i ponaosob zapadne Istre dovedu najbolje relijaše, sve one kojima je upravo ovaj rally prirastao srcu.

I ma koliko god uvijek bio u problemima, koliko god bio iz raznoraznih razloga upitan da li će se održati ili ne – rally sa startom i ciljem u turističkom biseru Istre – Gradu Poreču je opstao. I ne samo to. Postao je nizom godina znakovita oktanska manifestacija na hrvatskim prostorima, što više sa najvećim brojem kako prijavljenih, ono još značajnije – sudjelujućih posada Hrvatske, susjedne Slovenije, zemalja okruženja, ali i nekih čije vozače na našim utrkama rijetko viđamo.

Porečki rally uvijek je bio pitanje prestiža, inozemnim je vozačima nastup u Poreču uglavnom ležernost poslije zaključene sezone u svojim zemljama, posebno uvijek brojnim slovenskim posadama, dok je domaćim posadama važan svaki bod, svaka pozicija, tim više što i ove godine Rallya Poreč  upravo rezultati ostvareni na brzincima za koje i ove godine vozači neće znati kuda se voze do dan uoči administrativnih poslova, znače konačnu ocjenu sezone, znače pribrajanje znakovitih bodova za slijed u državnom ili međunarodnom poretku, sve do naslova državnih prvaka ili prestižnih titula pobjednika Međunarodnog regionalnog prvenstva Hrvatske. Matematički izračuni imaju puno kombinatorike, ali odlučiti će vrhunske vožnje i – malo sreće, uvijek potrebne svakom dobrom sportašu.

 

Porečki rally postao je institucija. Voljen i zavoljen među vozačima, usprkos ponekad ponekoj primjedbi, obožavan među onim stalnim nomadima što pohode brzince širom Hrvatske, ali i slučajne namjernike, rally je sastavni dio turističkog proizvoda posezone Poreča. I na kraju - rallya u Poreču, ovog i ovakvog biti će sve dok ga pripremaju i o njemu brinu neprikosnoveni entuzijasti i – svi prijatelji oktanskih sportova Istre.

 

ROAD BOOK DOSTUPAN U ČETVRTAK

 

Objava itinerera uslijediti će u četvrtak 8.studenog od 17 sati, a posade će priliku za upoznavanjem staza BI imati u petak 9.studenog od 7 do 19 sati, te u sutradan od 7 do 12 sati. Verifikacija dokumenata i tehnički prijam vozila je u subotu 10.studenoga od 8 do 11,15 sati u Autocentru Poreč, Shakedown se vozi od 12,30, a start prvog vozila je u 15,01 sati. Prvi dan voze se tri BI , a cilj je u 19,20 sati, a start u nedjelju u 7,31 sati. Vozi se osam BI do 17,30 sati kada se očekuje pobjedničku posadu u cilju. (mik)