15.RALLY POREČ 2014. - TRADICIONALNA ZAVRŠNICA SEZONE

  

Hyundai Autokuća Košara - 15.Rally Poreč 2014.

 

                     Jubilarni „Hyundai Autokuća Košara - 15. Rally Poreč 2014.“, međunarodno natjecanje kojim se 7. i 8. studenoga na području Istre završava ovogodišnja automobilistička sezona u organizaciji Auto moto kluba „Skok racing“ iz Brtonigle trabao bi okupiti 57 posada iz Slovenije, Hrvatske, Italije i Mađarske. Uobičajeno već uoči starta iz razno raznih razloga otpadne poneko ime sa liste, ali bilo kako bilo bit će to ove sezone najmasovnije rally natjecanje na hrvatskim prostorima.

Svojevrsna je to čestitka organizatoru koji je 12 puta potpisnik organizacije za jubilej 15. izdanja, a prisjetiti se „1.Inas Favorit Porečkog rallya kojeg je začeo zagrebački AK „Delta“ 12. i 13. studenog 1999.godine znači i pogled na tadašnju listu prijava sa 79 posada iz osam zemalja od kojih se na startu našlo 60.

No, danas smo tu gdje jesmo.

Što nam donosi jubilej – povratak na petak i subotu kao dane odvijanja natjecanja, povratak na porečku rivu (Obala Maršala Tita) sa servisnim parkiralištem i gradskim brzincima na „starom“ središnjem Gradskom parkiralištu (pored Tržnice). Start i cilj su na sasvim novoj lokaciji – tik uz obnovljeni Grand hotel Palazzo koji je i baza organizatora, a i mjesto završne podjele priznanja isprobano već prošle godine u Caffe Del Mar. Uz sve to pored bodovanja za Prvenstvo Republike Hrvatske kao posljednje u sezoni, boduje se i za završnicu Otvorenbog Prvenstva Slovenije i Kup AŠ 2005 u rallyu (zato ćak 35 slovenskih posada).

Nakon verifikacije i tehničkog prijema (petak)  svi koji to zažele moći će isprobati dionicu kasnijeg prvog brzinca u Taru. Shakedown se vozi u vremenu od 12,30 do 14,30 sati, a najboljem će se i za rezultat na tom „nastupu“ dodijeliti Nagrada Sv.Martin.

 

START U 15,15 SATI

 

Neposredno uz stalno stacionirani Kompasov katamaran „Prince of Venice“ ( koji bilježi 25 godina svog plova Jadranom) živo će biti u ranim poslijepodnevnim satima. Start prvog vozila uslijedit će u 15,15 sati a svi će se uputiti na brzinski ispit „broj 1“ Tar (kružni duljine 9,28 km) koji kreće u 15,43 sati.

Dvoipolsatna stacionaža (pregrupiranje) biti će uvod u večernju završnicu prvog natjecateljskog dana. I tada prvo sa startom u 19,16 sati, a potom 20,39 sati vozi se „gradski prolog“ – brzinski ispit „Poreč“ ( kružni duljine 1,74 km) na središnjem („starom“) Gradskom parkiralištu. Od 21,40 sati automobili će noć provesti na parkiralištu Hotela Palazzo.

 

Subotnje jutro predviđa izlazak sunca u 6,56 sati, a u 8,30 sati automobila iz „zatvorenog parkirališta“. I nakon toga kreće cjelodnevni „fajt“ Istrom. Prijepodnevni dio  vozi se  na sjevernom potezu od Buzeta prema Grožnjanu. BI Žonti (11,00 km) prvo starta u 9,41 sati, a potom u 11,02 sati, dok se BI Šterna (8,42 km) vozi od 10,09 sati i od 11,30 sati. Između prvog i drugog „kruga“ sudionici će se odmoriti uz tartufe u Livadama.

Poslijepodnevni i večernji završni dio kreće ponovo iz Poreča iz Servisnog parkirališta u 15,03 sati. Slijede brzinski ispiti bliže zapadnoj istarskoj obavi na unutrašnjem dijelu od Poreča do Rovinja.  Brzinac Flengi (kružni 10,51 km) starta u 15,21 sati i u 17,22, a BI Kanfanar (8,72 km u 15,59 i 18,00 sati. Između prvog i drugog prolaska ponovo se svraća u Poreč, kao i po okončanju 11.brzinca poslije 348,50 km vožnje itinererom i mjerenih 90,06 km brzinaca na ciljnu rampu uz Hotel Palazzo gdje se pobjedničku posadu očekuje u 19 sati.

 

ŠEBALJ I KLINC ZA POVIJEST

 

Juraj Šebalj i Toni Klinc 1999.godine kao članovi AK Delta u „Peugeotu 106 1.6 S16“ na prvom porečkom rallyu ( startni broj 12) stigli su čak do prve vremenske kontrole. Stali su i prije nego su krenuli.

U međuvremenu osvojili su Poreč 2004.godine (Subaru Impreza WRX Sti), potom u identičnom automobilu 2006., a onda od 2009. u „Mitsubishi Lanceru EVO IX“ svake druge (neparne) godine u Poreču ispijali pobjednički pjenušac. I tako do sada pet puta.

Ove godine kreću ka željenoj novoj šestoj pobjedi sa startnim brojem 1. Neopterećeni rezultatom vezanim uz bodove u sustavu Prvenstva Hrvatske jer su već i ovogodišnji prvaci. Konkurencija im je zanimljiva. Talijan Claudio De Cecco (Peugeot 208 T16 R5), Mađar s hrvatskom licencom Janos Szilagyi (Mitsubishi Lancer EVO IX (pobjednik Poreča 2010.godine, ali i Opatije prije deset dana), zatim Slovenci Grega Premrl (Citroen DS3 R3T) - odustao na Opatiji izlijetanjem i Jani Trček ( Mitsubishi Lancer EVO IX) pobjednik slovenskog sprint Rallya Železniki prije 10 dana bore se za treću poziciju domaćeg slovenskog prvenstva, itd,itd.... Uz brojne Slovence dobar se rezultat s hrvatske strane može očekivati od buzetsko-zagrebačkog tandema Viliam Prodan-Zdravko Draženović koji uz PH voze i Otvoreno Prvenstvo Slovenije.

 

LANCIA I HYUNDAI

 

Uz sudionike sa startnim brojem posebna atrakcija rallya najavljuje se promotivni i dopunski program - nastup desetak legendarnih i uvijek atraktivnih trkaćih Lancia (Stratos, Delta EVO, 037, S4 i slično). Uz to glavni sponzor porečkog rallya Hyundai Autokuća Košara,koji je uz organizatora i auto sport Istre vezan već 15 godina, dovodi u Poreč posebne atrakcije. Prezentirati će trkaće i luksuzne osobne automobile Hyundai Genesis, svojevrsno dostignuće tehnologije.

-To je tehnološki vrh Hyundaievih proizvoda, vozila su koja mogu voziti i autonomno, a ovo je hrvatska prezentacija na što smo posebno ponosni – kazuje Branka Košara, vlasnica renomirane istarske autokuće.

 

Sve u svemu trebao bi ovo biti pravi oktanski spektak u Istri, završnica tjedna u kojem će se u subotnju večer 8.studenoga spustiti još jedan zastor automobilističke sezone 2014. Prvenstva Republike Hrvatske u organizaciji Hrvatskog auto i karting saveza.

(mik)