15. RIJEČKI AUTOSLALOM - KOPAJTIĆ PRED NOVOM POBJEDOM ??

  

                   U subotu 21. travnja na rasporedu je  drugo ovogodišnje bodovno natjecanje Prvenstva Republike Hrvatske u autoslalomu  kojim organizator Autoklub „Rijeka“ bilježi skroman jubilej - „15. Riječki autoslalom“ na dijelu staze legendarnog motociklističkog okruga Preluk, slalomskog trkališta koje je brojnim vozačima „ušlo pod kožu“.

Pored za državno prvenstvo vozačima Istre, Kvarnera i Gorskog kotara  boduje se i za Prvenstvo Auto i karting lige Zapad, a k tome i za Prvenstvo Primorsko-goranske županije čiji je nositelj Automobilistički savez PGŽ.

Prijavilo se  62 vozačice i vozača iz 19 klubova što je na neki način trenutni optimum broja sudionika čemu je najviše očito doprinijela zlokobna recesija ili jednostavnije – opća besparica. Jubilarno izdanje plijeni pažnju u mnogočemu. Poslije tri godine vratio se sa jesenjeg Preluk u proljetni termin. Najviše sudionika – deset ima Autoklub „Opatija“ koji je poslije uvodne ekipne ovosezonske pobjede prije pet dana u Poreču „dobio krila“ i na putu je teške ( a i duge ) borbe da zadrži primat i osvoji naslov ekipnog prvaka. No, konkurencija vreba iza svakog ugla. Prvi će na Preluci pokušati zadržati status „Domaćina“ i povećati broj pobjeda upravo vozači AK Rijeka. Jak sastav „istrčava“ na teren: Dejan Kopajtić, braća Tomislav i Hrvoje Šepić, te Ivan Pavlović. Problem je samo što su prva trojica u istoj klasi pa im se umanjuju šanse. Tu su Opatijci pripremili „dobru juhu“. Izgleda često igraju kviz „7u7“ pa raspoređuju po klasama. Ali zimus su i ojačali, snažno. Nino Andrejević,  Dario Ružić, Marin Jurčić „novi“ su Opatijci ! A ne treba zaboraviti Aljošu Kinkelu, Tihomira Pašića, Marka Gebauera,...... Ima ih...

Kopajtić ili Andrejević – pitanje je dana. Kojem bolje krene i tko ne kiksa – mogući je slavljenik. Ili netko treći. Kopajtić je već u Poreču pokazao da je neokrunjeni „kralj“ autoslaloma, a od 2002. i prve sezone kada je na kraju bio 44. (!!) do danas ostvario je 22 pojedinačne ukupne pobjede na natjecanjima hrvatskog prvenstva i niz naslova prvaka na kraju sezona.

 

Subotnja manifestacija na Preluci počinje rano, a vremenska prognoza usmjerena je kiši. Od 7 do 8,30 sati je tehnički prijam vozila i verifikacija dokumenata, trening je od 9 sati, a svečano otvaranje u 11,15 sati. Prva od tri vožnje je u 11,30 sati, a proglašenje najuspješnijih je oko 18 sati.

Vozi se znana dionica sa startom na nekadašnjoj startnoj crti motociklističkog prvenstva svijeta – ali u smjeru Rijeke u duljini 1.130 metara sa 42 slalom vrata u koja su ukomponirani i čunjevi klasičnog slaloma. Deset je sudačkih sektora, a cilj je na početku „riječkog pravca“ iz smjera Opatije. Pristup do središnjeg dijela Preluke, parka vozača, starta i legendarne kamene prelučke tribine biti će moguć cjelodnevno iz smjera Opatije.

 

 

POVIJESNE CRTICE POVODOM JUBILEJA

 

1.303 SUDIONIKA „PRELUKE“

 

U proteklih 14 riječkih – prelučkih slaloma nastupilo je ukupno 1.303 vozačice i vozača, iz 19,5 ( prosječno) klubova po natjecanju. Pamti se rekordni jubilarni 10. Riječki autoslalom  28. ožujka 2008. godine sa 139 sudionika iz 24 kluba. Treba dodati da je prošlogodišnji 14. upisao najmanji broj sudionika – svega 51 iz 19 klubova  ( najmanji broj zastupljenih klubova – po 16 bio je prve godine na oba natjecanja ).

 

Autoslalom kao disciplina hrvatskog auto sporta prvo natjecanje upisao je 21. travnja u Zagrebu. Prve se godine vozilo na još vozilo na Učki i Sljemenu, u Delnicama i Dubrovniku. Riječki klub nije bio organizatorom prve sezone, a u karavanu se priključio „1. Riječkim autoslalom“ 5. travnja 2003. godine. Odmah se krenulo žestoko i uz proljetni organiziran je i jesenji prelučki slalom čime je čime se kasnijih godina nastavilo uglavnom otvarati i zatvarati sezone mlade, atraktivne, ali i sudionicima brojne discipline koja je sve više plijenila pažnju hrvatskih automobilista. Uz 2003. dvostruki se program vozio i 2005., 2006., 2007. i 2008., da bi se nakon kadrovskih klupskih „pretumbacija“ od 2009. prešlo na samo jedno natjecanje u sezoni i to upravo nakon što je AK „Rijeka“ za jesenji „11. Riječki autoslalom“ 3. listopada 2008. nagrađena od HAKS-a najboljim organizatorom u disciplini PH. Izgubio se tako jedinstven primat dvostrukog domaćinstva, no kroz dan-dva upisati će se 15. jubilarno natjecanje na Preluci. Dionica je ostala od prvog dana nepromijenja duljinom, a raspored prolaznih vrata i čunjeva mijenjan je u četiri-pet navrata. Posljednjih sezona je otvorenija i brža, no to i nije doprinijelo najboljem ostvarenom vremenu. Povijest tako bilježi da je najbolji dnevni rezultat ostvario 16. ožujka 2007. godine Dalibor Pečnjak vozač AMK „Dugo Selo“ koji je nastupao i za tim prvaka imenom „Turistička zajednica Grada Rijeke“ ( sedam puta timska pobjeda na Preluci ). Upisan je rezultat 1:52,835 minuta.

 

NINO ANDREJEVIĆ I DEJAN KOPAJTIĆ – SVAKOM PO TRI „GENERALKE“

 

Neumoljiva je statistika, pa u prvi plan ipak izbacuje imena. Spomenimo samo naj-naj. Neovisno o tome „piše“ li se bodovno i u nagradama „generalka“ uvijek se pamti vozač koji je u ukupnom poretku ostvario najbolji rezultat dana. Osam je vozača do sada  slavilo „generalku“. Dva se posebno ističu – po tri ukupne pobjede imaju Dejan Kopajtić (AK Rijeka) ostvarene upravo u tom „dresu“ i to 2003., 2006. i 2008.. Drugi, po mnogočemu jedinstven je Lupoglavac ( Istra) Nino Andrejević ( sada član AK Opatija) koji je u bojama Autokluba „Buzet autosport“ protekle tri godine ( 2009., 2010. i 2011.) bio jednostavno nedostižan, ostvarivši najbolji rezultat jedini tri puta uzastopno. Treba dodati da je istovremeno bio i pobjednik konkurencije juniora što mu je pošlo „za nogom“ i na 10. izdanju. Po dvije pobjede na Preluci su upisali Dalibor Pečnjak ( AMK Dugo Selo) 2005. i 2007., te Cvetko Jaketič (Klek i Dubrava) 2003. i 2004. Ponosni na jednu pobjedu legendarnom Prelukom su 2005. Ivan Černeha (Zrinski), 2006. Hrvoje Šepić (Rijeka), 2007. Marin Čohar (Rijeka – sada RI autosport) i 2008.  Mato Milković (AK Ragusa racing) sada u „dresu“ AK Dubrava Zagreb.

 

ALENKA JURAŠIĆ - PRVA DAMA PRELUKE

 

Zanimljivo je i nadmetanje vozačica. Iako malobrojne, posebno posljednjih sezona na hrvatskim stazama ipak bez daljnjega – zamjetljive. Rekorderka svih rekorda je Ogulinka Alenka Jurašić koja je u konkurenciji vozačica pobjeđivala čak deset puta – prvi puta 2003. a posljednji 2010. Trenutno ne vozi, prvu je pobjedu ostvarila kao članica AMD Zanatlija, potom AK Dubrava, pa AK Rijeka, a posljednju vozačica AK „RI autosport“. Sa tri pobjede ponosi se trenutno najbolja hrvatska automobilistkinja Puljanka Iva Popović-Peruško ( AK Pula-Rovinj) i to 2008.,2009. i 2011. Prvu žensku pobjedu 2003. upisala je Splićanka Palmina Aljinović, tada članica AK Rijeka.

 

Među juniorima već smo spomenuli rekordera Ninu Andrejevića, a prvi do njega sa tri juniorske pobjede je Hrvoje Šepić (AK Rijeka) 2006. i dva puta 2007.), s time da je u ožujku 2006. bio i pobjednik „generalke“. Dva puta juniorsku pobjedu u Zagreb je odnio Marko Pikula ( Dubrava i Ina Zagreb - 2005. i 2006.), a po jednu 2003. Miro Birt (HBT racing) i Tomislav Šepić (Rijeka), 2004. Ivan Černeha (Skok racing), 2005. Dejan Dimitrijević (Dubrava) i 2008.  Donald Milokanović (Skok racing Brtonigla).

 

Rekorderi u ekipnom slavlju su domaćini – vozačice i vozači Autokluba „Rijeka“ slaveći prvo mjesto među klubovima čak šest puta – po dva puta 2003. i 2005, te jednom 2006. i posljednji put 2007.. Tri su pobjede upisali članovi AK „SB autosport“ iz Slavonskog Broda 2007. i dva puta 2008., dok je 2006. i 2009. slavila zagrebačka „Zanatlija“. Po jednu pobjedu imaju AK Dubrava 2004., AK Skok racing 2010. i SAK Samobor 2011. (m)

 

Snimci M.Krpan