24.Rally Opatija 2015. - MAĐARI ZAVRŠNICOM DO POBJEDE

  

                    Dvodnevni međunarodni 24.Rally Opatija 2015. zaključen je pobjedom mađarske posade Krizstian Hideg-Istvan Kerek u Mitsubishi Lanceru EVO IX. Poslije osam brzinskih ispita, duž itinerera dugog 357,27 km zaleđem Opatije i padinama Učke na istarskoj strani, Mađari su za 11,8 sekundi bili brži od najbolje hrvatske posade Juraj Šebalj-Toni Klinc (AKK Sveta Nedelja) u identičnom automobilu.

Poslije dva večernja brzinca prvi je dan poveo Šebalj uz najbolje vrijeme prvog i drugo drugog brzinca Ružići s 10,5 sekundi prednosti ispred slovenske posade Rok Rurk-Blanka Kacin  u Peugeotu 208 RC koji su imali najbolje vrijeme BI2. Šebalj i Turk najstavljaju borbu i u jutarnjim satima drugog dana kada je odlučivao nastup na preostalih šest brzinaca cestama Ćićarije. Svaki vozi po još jedan najbolji brzinski ispit, ali tada na scenu izbija Mađar koji prvo sa dva šesta vremena najavljuje borbu za vrh. Šebalj uspijeva odolijevati napadima Mađara i zadržava vodeću poziciju sve do posljednjeg brzinca u koji ulazi sa skromnih 3,5 sekundi prednosti. Međutim da je Hideg zacrtao pobjedu dokaz su i najbolja vremena na posljednja četiri BI, pa tako i posljednjem u kojem nadoknađuje izgubljeno s početka dana zbog krivog odabira guma. Šebalj je BI 8 Mune vozio trećim vremenom i uz zaostatak od 15,3 sekunde izgubio prednost koju je uspješno održavao na prethodnih 95 km brzinaca.

 

PRODAN-DRAŽENOVIĆ POSUSTALI U ZAVRŠNICI

 

Konstantnom vožnjom treću je poziciju zasluženo osvojio Rok Turk, prije dvije godine i pobjednik opatijskog rallya, dok je samo šest sekundi iza njega četvrto mjesto ostvario višestruki slovenski prvak Alex Humar sa suvozačem Florijanom Rusom u Renault Cliu R3T. Šebalju je pripala pobjeda ukupnog poretka za Prvenstvo Hrvatske ispred buzetsko-zagrebačke posade Viliam Prodan-Zdravko Draženović, članova AK Opatija Motorsport koji su izvrsnim vožnjama u Peugeotu 208 R2 stigli do petog mjesta „generalke“, ali uz drugo za PH osvojili su i drugo u Mitropa Rally Cupu kojeg je u Opatiji dobio Alex Humar. Prodan je u prvom dijelu rallya kotirao na trećoj ili četvrtoj poziciji, ali su u završnici Slovenci bili brži, posebno Humar. U hrvatskom prvenstvu zapažena je i pobjeda klase 5 (S kup) istarske posade Sandi Jugovac-Dorijano Milanović (AK Istra racing team Pazin) u Peugeotu 106 Rally. Ekipnu pobjedu PH ostvarili su članovi AK Opatija Motorsport sa tri pobjede u klasama: Hrvatin-Perčić Hrvatin, Prodan-Draženović i Katić-Rubinić.

U favorite za postolje su svrstavane još dvije hrvatske posade. Pobjednička s otvorenja sezone u Kumrovcu i prošlogodišnji slavljenici Opatije Mađari Janosz Szilagyi i Botond Csanyi (AK Delta Sport)  samo su na prvom brzincu bili drugi sa svega 4,4 sekunde slabijim vremenom od Šebalja a potom se „vrtili“ oko petog-šestog vremena. Iako su do opatijskog „Merkata“ stigli  s ukupno šestim vremenom u poretku za PH trećim su mjestom bodovno zadržali vodeću poziciju Prvenstva. Bolja i brža vožnja u „Miceku deset“ očekivana je od istarskog asa Danije Šaškina (AK D.T. Poreč) koji je ovog puta na vruću suvozačku stolicu sjeo Zorana Raštegorva (Zanatlija). U startnom brzincu bilježe tek peto vrijeme, potom slabije, i slabije, očito bez motivacije, zaključili su nastup na  osmom mjestu „generalke“.

Uspješnu organizaciju polučili su članovi Autokluba Opatija uz suport riječkih klubova Rijeka i Ina Millennium. Od 57 prijavljenih startalo je 49 posada iz osam europskih zemalja u okviru pet bodovnih prvenstava među kojima i Mitropa Cup i Aple Adria Rally Cup. Do cilja je uspješno stiglo 37 posada, a među odustalima uz nekoliko lakših izlijetanja razlozi su uglavnom tehničke prirode.

Rezultati – ukupno 1. Hideg-Kerek (Mađarska) 1:05:48,9 sati, 2. Šebalj-Klinc (AKK Sveta Nedelja, oba Mitsubishi Lancer EVO IX) +11,8 sekundi, 3.Turk-Kacin (Slovenija, Peugeot 208 R2) +55,1, 4.Humar-Rus (Slovenija, Renault Clio R3T) +1:01,1 minuta, 5.Prodan-Draženović (Opatija Motorsport, Peugeot 208 R2) +1:26,1, 6.Szilagyi-Csanyi (Delta Sport Zagreb, Mitsubishi Lancer EVO IX) +1:48,8, 7.Novak-Ocvirk (Slovenija, Škoda Fabia R2B) +2:26,7, 8.Šaškin-Raštegorac (D.T.Poreč/Zanatlija Zagreb, Mitsubishi Lancer EVO X) +3:24,9, 9.Carraro-Silotto (Italija, Renault Clio RS) +5:00,2, 10.Puškar-Labaš (Ina Delta Zagreb, Mitsubishi Lancer EVO VIII) +6:42,1.

PH – klasa 1-1.Šebalj-Klinc, 2.Szilagyi-Csanyi, 3.Šaškin-Raštegorac; klasa 2-1.T.Hrvatin-P.Perčić Hrvatin (Opatija Motorsport); klasa 3-1.Prodan-Draženović, 2.Šamec-Šams (Zagorje Oroslavje/Stubaki), 3.Siladić-Durak (Rally Baba); klasa 4-1.Katić-Rubinić (Opatija Motorsport), 2.Tomljanović-Košec (Delta Sport Zagreb), 3.Đukić-Sutlović (Sveta Nedelja); klasa 5-1. Jugovac-Milanović (IRT Pazin), 2. K.Rumpler-M.Rumpler (Delta Sport), 3.Combaj-Krajačić (Zagorje Oroslavje); ekipe 1. AK Opatija Motorsport 75 bodova, 2. AK Delta Sport Zagreb 54, 3.AKK Sveta Nedelja 40.

Mitropa Rally Cup – ukupno: 1.Humar-Rus (Slovenija), 2.Prodan-Draženović (Hrvatska), 3.Novak-Ocvirk (Slovenija), ...7. Siladić-Durek (Hrvatska), ...10. T.Hrvatin-P.Perčić-Hrvarin (Hrvatska),....

Mitropa Rally Cup Historic – ukupno 1.Pasutti-Battista Campei (Italija, Porsche 911 Coupe), 2.Friedl-Hofbauer (Austrija, Ford Escort RS 2000 MK2), 3.H.Wieger-R.Wieger ( Austrija,Ford Escort 1600).

Alpe Adria Rally Cup – ukupno 1.Carraro-Silotto (Italija, Renault Clio RS), 2.Fontana-Troian (Italija, Renault Clio RS), 3.Schulz-Witzmann (Austrija, Peugeot 207 RC R3T),...

(mik)

Snimci: M.Krpan