Ovdje ste:   26.Rally Opatija 2017-2

26. Rally Opatija 2017.

  

TRIJUMF FAVORITA – POBJEDA PRODANA I RAŠTEGORCA

 
Prva generalka Viliama Prodana, tijekom rallya doslovno odlučivale desetinke, ekipna pobjeda AK Opatija Motorsport
 
                        Startni broj 1 ostao je s tom oznakom u rezultatima međunarodnog 26.Rallya Opatija 2017. na kojem je nastupilo 75 posada iz devet europskih zemalja u dobroj organizaciji Autokluba Opatija. Natjecanje je bodovano za Prvenstvo Republike Hrvatske, prestižni međunarodni Mitropa Cup i Šampionat i Kup BiH.
Favoriti uoči relija izvrsnim su vožnjama i kontinuitetom tempa stigli do pobjede. Buzećanin Viliam Prodan i Zagrepčanin Zoran Raštegorac, kombinirana posada AK Opatija Motorsport i AKK Zanatlija Zagreb, u prestižnom i očito vrhunski pripremljenom Peugeotu 208 T16 R5 sa šest dobivenih brzinskih ispita, poslije dvodnevnih vožnji Kvarnerom i Istrom okončali su pobjednički u centru Opatije ostavivši za sobom znatno zvučnija i do sada u reliju trofejnija imena. Tako je za 17,8 sekundi poslije 11 brzinskih ispita na četiri različite lokacije, više od 390 km itinerera i 84 km brzinskih ispita, za pobjedničkom posadom zaostao najtrofejniji hrvatski reli as Zagrepčanin Juraj Šebalj koji u Mitsubishi Lanceru Evo IX nastupa ove sezone sa mladim suvozačem Karlom Golubom. Prodan i Raštegorac prvu su večer nakon dva brzinca „Breza“ zaključili na vodećoj poziciji s tek jednom desetinkom sekunde prednosti ispred Mađara Hidega.
 
POSLIJE ŠUŠNJEVICE – SMIJAO SE PRODAN.....
 
Međutim, već su na prvom jutarnjem kultnom hrvatskom brzinskom ispitu „Šušnjevica“, kojeg su godinama ponovo čekali i gledatelji i vozači, najavili da se večer prije nisu šalili. Stekli su prednost od 8,9 sekundi koju su održavali, uz minimalne razlike, sve do posljednjeg kruga istarskim cestama kada su to praktično udvostručili. Najboljim su vremenima prošli sve tri Šušnjevice, svaki put dugu više od deset kilometara i očito je da su oni bili ti koji su se smijali. Naime, Šebalj je poslije prve večeri izjavio da će se tek poslije tog BI vidjeti tko se smije. I tako je gotovo sigurno Šušnjevica odlučila o prvoj generalci Viliama Prodana.
Na cilju Prodan, Šebalj, pa prošlogodišnji europski trophy prvak (jednoosovninski pogon) i Mitropa prvak Mađar Krisztian Hideg koji s Istvanom Kerekom nastupa u Mitsubishi Lanceru Evo IX za zagrebački AK Delta Sport. Da priča bude uspješno okončana još se jedan hrvatski as dokazao u automobilu prestižne R5 klasifikacije Porečanin Daniel Šaškin (AK Delta Sport) koji je za suvozačko mjesto u Hyundaiu i20 R5 odabrao iskusanog Zagrepčanina Sašu Bittermana (AK Opatija Motorsport). Gotovo cijelo vrijeme održavali su izvrsnu četvrtu poziciju generalke,gdje su i okončali natjecanje, a vrijedi istaknuti da su iz konkurencije za pobjedu zarana otpali Mađar Kovacs (Ford Fiesta R5) i Talijan De Cecco (Hyundai i20 R5), jedan od pobjednika Opatije davnih 90-tih godina.
Što se brzinaca tiče, uz šest dobivenih u korist Prodana, prvi (Breza) i posljednji (Učka) u svoju je korist upisao Antal Kovacs, na „Boljunu“ je dva puta bio najbolji Šebalj, a među najbrže na drugom prolasku Učkom upisao se Hideg.
 
CEZ HIDEGU, HRVATINU POBJEDA KLASE
 
Rally je protekao uz brojna odustajanja (18), tek dva izlijetanja koja su tretirana težima, ali bez posljedica po posade i ono što je važno – uz staze brzinaca bilo je puno ljubitelja kraljice autosporta.
Karakteristika ovogodišnje Opatije je izjednačenost favoriziranih posada do doslovno u desetinku sekunde i ne mali broj rezultata iskazan je upravo tom minimalnom razlikom što se na ovim našim prostorima dugo ne pamti.
Izvrsnim se rezultatom piše i plasman na deseto mjesto ukupnog međunarodnog poretka još jednog istarskog asa Pazinanjina Nikole Dobrile koji je polučio vrhunske vožnje u Hondi Civic TypeR sa suvozačem Zagrepčaninom Tomislavom Pospišom.
Hideg je ukupni pobjednik Mitropa Cupa, dok je posada AK Opatija Motorsporta Tomas Hrvatin-Marko Stiperski upisala novu pobjedu klase 3. U bodovanju Mitropa Historic Cupa pobjedu su slavili Nijemci Brink Burghard i Marvin Pollmeier u Lancia Delti Integrale 16V.
 
S tri pojedinačne pobjede u klasama (Prodan, Butorac, Katić) vozači Autokluba Opatija Motorsport donijeli su pobjedu svojoj ekipi u konkurenciji 13 hrvatskih klubova.
 
Rezultati – ukupno: 1.Prodan-Z.Raštegorac (AK Opatija Motorsport/AKK Zanatlija,Peugeot 208 T16 R5) 48:05,4 minute, 2.Šebalj-Golub (AKK Sveta Nedelja, Mitsubishi Lancer Evo IX) +17,8 sekundi, 3.Hideg-Kerek (AK Delta Sport. Mitsubishi Lancer Evo IX) +41,2, 4.Šaškin-Bitterman (AK Delta Sport/AK Opatija Motorsport, Hyundai i20 R5) 1:13,7 minuta, 5. Varkonyi-Makai (Mađarska, Mitsubishi Lancer Evo IX) +2:40,5, 6. Szilagyi-Varadi (AK Delta Sport. Mitsubishi Lancer Evo IX) +3:03,6, 7. Terpin-Chiuch (Italija, Renault Clio) +3:24,5, 8. Wallenwein-Lerch (Njemačka, Škoda Fabia R5) +3:57,3, 9. Grossi-Kavčič (Slovenija, C2 R2 Max) +4:05,3, 10. Dobrila-Pospiš (AK Delta Sport/AKK Sveta Nedelja, Honda Civic TypeR) +4:28,1, ...14. Butorac-L.Raštegorac (AK Opatija Motorsport, Citroen C2 R2) +5:44,9,...16. Hrvatin-Stiperski (AK Opatija Motorsport, Renault Clio RS) +6:04,0,...
Prvenstvo Republike Hrvatske – Ukupno i klasa 1: 1. Prodan-Z.Raštegorac, 2.Šebalj-Golub, 3.Hideg-Kerek, 4.Šaškin-Bittrerman, 5. Szilagyi-Varadi; klasa 2: 1.Dobrila-Pospiš; klasa 3 – 1.Butorac-L.Raštegorac, 2. Hrvatin-Stiperski, 3.Siladić-Durak (AK Delta Sport, Opel Adam R2); klasa 4 – 1. Katić-Rubinić (AK Opatija Motorsport, VW Polo), 2. Poredski-Šivak (AK Delta Sport, Škoda Fabia), 3. Vuković-Marinović (AKK Zanatlija, Škoda Fabia), klasa 5 - 1.Močibob-Cevc (AK Buzet Autosport/Slovenija, Peugeot 306), 2.L.Rumpler-M.Rumpler (AK Delta Sport, Mitsubishi Lancer Evo IX), 3.Čerljenko-Petrović (AK Rugvica, Renault Clio); ekipe: 1.AK Opatija Motorsport 75 bodova, 2. AK Delta Sport 61, 3. AK Zagorje Oroslavje 30.
(mik)

Snimci: M.Krpan