36.Buzetski dani – potvrđeni spektakl

  
CHRISTIAN MERLI REKORDOM DO POBJEDE
 
Talijan Merli u drugoj bodovnoj vožnji, nakon deset minuta za nepunu sekundu popravio novi rekord izravnog konkurenta Faggiolija i tako osvojio generalku 36.Buzetskih dana, iznenađenje Kategorije I državnog prvenstva pobjeda Buzećana Viliama Prodana
 
                   Jutarnji sati drugog natjecateljskog danatradicijske i najstarije hrvatske, međunarodne automobilističke utrke na brdskim stazama što se već 15 godina boduje za FIA Prvenstvo Europe proticali su pod kišnim oblacima, a mokra staza u prvoj bodovnoj vožnji nije dozvoljavala rekordne brzine. Usprkos svemu bilo je vrlo malo prekida, tek poneki zbog tehničkog kvara, da bi od podneva, sunecem obasjani Buzet i dionica Most-Peničići duga 5.001 metar, uz čije se rubove načičkalo nekih 7-8 tisuća gledatelja, donijela preokret u brojnim duelima, ali i ugodna rezultatska iznenađenja.
 
MERLI – IZ INATA
 
Najveće su priredila dvojica najboljih europskih brdskih vozača. Prvo je deseterostruki prvak Europe, siguran u titulu osiguranu prije dolaska u hrvatsku meku automobilizma, Talijan Simone Faggioli drugu vožnju u prototipu „Norma M20 FC“ odvezao u pravom stilu istinskog šampiona Starog kontinenta. Vozio je i brže i bolje od subotnjih, neslužbenih, boljih vremena svog rekorda iz 2014.godine (2:11,661 minut)  i kad se pomislilo da je 2:05,395 minuta novi rekord, na scenu, kao posljednji sa starta stupio je europski viceprvak,njegov sunarodnjak,ove sezone žestoki rival, Christian Merli. Vozio je „svemirsko“ vrijeme, rezultat divljenja, ovacija i dugotrajnog pljeska duž staze. Merli je prototipom „Osella FA 30“ novim apsolutnim rekordom buzetske staze u vremenu 2:04,689 minuta i prosjekom 144,388 km/sat preoteo slavu, ali i ukupnu pobjedu sunarodnjaku, ponovivši tako drugu godinu za redom pobjedu na hrvatskoj stazi europskog prvenstva. U konačnom poretku, zbrojem vremena dvije vožnje, Merli je bio bolji za 376 tisućinki sekunde, dok je treće mjesto osvojio još jedan vrhunski as Čeh Miloš Beneš (Osella FA 30), svojevremeno također ukupni pobjednik Buzeta, uz zaostatak 9,369 sekundi. Ovogodišnji buzetski rezultat za ove je vozače bio istinska stvar prestiža i slave.
Među prvih deset formulaša i prototipova, osmim se mjestom proslavio i Mađar Laszlo Szasz koji formulom „Reynard 3000“ nastupa za Autoklub Dubrovnik racing i višestruki je hrvatski prvak. Među 20 najboljih još su dva vozača formula Splićanin Petar Dajak (AK Solin) u Formuli „Gloria C8F“ osvojio je 17.mjesto, a Mađar Zoltan Balatincz (AK Dubrovnik racing) u formuli „Nissan Coloni“ 20.poziciju.
U konkurenciji europskog prvenstva Kategorije I na buzetskoj je stazi odlučen novi prvak Europe kojom se slavom ovjenčao Austrijanac pseudonima Tessitore za upravljačem vrhunskog „Audija R8 LMS GT3“.

 


 

VILIAM PRODAN IZNENADIO KONKURENTE
 
Prava drama odvijala se u nastupima hrvatskih automobilista bodovanih za Državno prvenstvoKategorije I. Buzet je bila pretposljednja stanica ovogodišnjeg PH. Prvo je od nastupa u bodovnim vožnjama zbog kvara mjenjača svog „Mitsubishi Lancera Evo IX“ odustao favorit i vodeći Zagrepčanin Domagoj Pereković (AKK Zanatlija). Bila je to prigoda Mađaru Istvanu Kaveczu (AK Dubrovnik racing) da nakon 15 mjeseci poluči svojim „BMW E90“ prvu pobjedu, ali nije išlo. Iako je poslije prve vožnje bio u laganoj prednosti, najbliži mu je bio domaći as, Buzećan Viliam Prodan, posljednjih sezona uspješni relijaš. U drugu je vožnju na prestižni „Peugeot 208 R5 T16“ postavio „slic“ gume i odvezao šampionsku vožnju koja ga je dovela do pobjede Kategorije I PH na brdu, prve u karijeri. Prodan nastupa za AK Opatija Motorsport, a Kavecz se morao zadovoljiti drugim mjestom. Još jedno ugodno iznenađenje, neopterećen bodovima državnog prvenstva, trećim je mjestom polučio Matuljac Đani Varljen (AKK Šibenik) za upravljačem „Honde Civic TypeR“. Potisnuo je tako s postolja  PH u Buzetu Bojana Juranića (AKK Petar Klepac) i Maria Jurišića (AK RI autosport) na 4. i 5. poziciju, dok je vrhunsko šesto osvojio izvrsni mladi i perspektivni Lupoglavac Edi Kuharić (AK Opatija Motorsport) u Zastavi Yugo.
U grupi N hrvatskog prvenstva pobjedu je slavio Puljanin Saša Radola (AMK No Traction) u Hondi Civic TypeR, dok je u PH povijesna vozila generalka pripala Dorijanu Kljunu (Fiat Ritmo 65) ispred veterana Mladena Sigurnjaka (VW Golf I), obojice članova ekipnog pobjednika AK Opatija.
Buzetskom utrkom uz nastup 177 vozača iz 13 europskih zemalja, uz izvrsnu organizaciju Autokluba Buzet, zaključeno je ovogodišnje FIA Prvenstvo Europe na brdskim stazama, odrađeno pretposljednje bodovanje PH, dok je u završnici slovenskog brdskog prvenstva još jednu „generalku“ odnio višestruki prvak susjedne Slovenije Milan Bubnič u legendarnoj Lancia Delta HF Integrale (19.mjesto ukupno).
 
Rezultati:
Ukupni poredak: 1.Merli (Italija, Osella FA 30) 4:23,649 minuta (zbroj vremena 2 vožnje), 2.Faggioli (Italija, Norma M 20 FC) +0,376 sekundi, 3.Beneš (Češka, Osella FA 30) +9,369, 4.Di Fulvio ((Osella PA 21 Evo) +18,512, 5.F.Bormolini (Reynard K02) +25,257, 6.Liber (Gloria C8P-Evo) +34,068, 7.Napione (svi Italija, Reynard K02) +37,277, 8.Szasz (AK Dubrovnik racing, Reynard 3000) +40,407, 9.D.Michl (Češka, Lotus Elise) +45,819, 10.A.Bormolini (Italija, Osella PA 20) +47,059;
 
Prvenstvo Republike Hrvatske:
Ukupni poredak 1.Szasz (AK Dubrovnik racing, Reynard 3000) 5:04,056, 2.Dajak (AK Solin, Formula Gloria C8F) +18,984, 3.Balatincz (AK Dubrovnik racing, Nissan Coloni) + 34,528, 4.V.Prodan (AK Opatija Motorsport, Peugeot 208 R5 T16) +39,761, 5.I.Kavecz (AK Dubrovnik racing, BMW E90) +40,384, 6.Varljen (AKK Šibenik, Honda Civic TypeR) +41,405, 7. Juranić (AKK Petar Klepac, Renault Clio Sport 2.0) +44,678, 8.Jurišić (AK RI autosport, Opel Vectra STW) +50,410, 9. Kuharić (AK Opatija Motorsport, Zastava Yugo) +52,468, 10. Hernady (AK Dubrovnik racing, Mitsubishi Lancer Evo IX) +54,370;
Kategorija I: 1.V.Prodan, 2.I.Kavecz, 3.Varljen;
Kategorija II: 1.Szasz, 2.Dajak, 3.Balatincz;
Grupa N 1. Radola (AMK No Traction), 2.Manenica (AK Dubrovnik racing), 3.Magdić (Splitski autoklub, svi Honda Civic TypeR);
Grupa A 1. V.Prodan, 2.Varljen, 3. Hernady;
Grupa E1 1.I.Kavecz, 2.Juranić, 3. Jurišić;
Ekipe (24): 1. AK Dubrovnik racing 73 boda, 2.AK Opatija Motorsport 64,5, 3.AK Buzet Autosport 59,5.
PH - Povijesna vozila:
Ukupni poredak 1.Kljun (Fiat Ritmo 65 1.3) 6:33,593 minuta, 2.Sigurnjak (VW Golf I Gti 1.8) +4,046, 3.Černi (svi AK Opatija, Fiat 128 SC 1300) +15,356, 4.Hernaut (AKK Zanatlija, Opel Corsa 1.6 Gsi) +16,619, 5.Grabar (AK Opatija, Fiat Uno Turbo) +16,728;
Ekipe (4) 1.AK Opatija 82 boda, 2.Klub Belson Nostalgija 41, 3.AKK Zanatlija 35.
 

 


 
Osvrt na službene treninge u Buzetu
 
BRŽE OD REKORDA VEĆ NA DRUGOM TRENINGU
Prvo je Faggioli, a potom Merli na drugom subotnjem treningu bio brži od službenog apsolutnog rekorda buzetske staze što je izvrsna najava nedjeljnih bodovnih vožnji
 
                    U konkurenciji 177 vozača iz 13 europskih zemalja službeni treninzi protekli su u izvrsnom ozračju. Iako je prvi natjecateljski dan 36.Buzetskih dana protekao u stalnim pogledima u nebo, s kojeg su „visile“ kapi kiše iz tmurnih, srećom povremenih oblaka, završnica dana protekla je gotovo neočekivano u rekordima.
Naime, među posljednjih deset, onih najbržih vozača prototipova i formula, startala su dvojica ovogodišnjih najžešćih rivala za naslov europskog prvaka, sunarodnjaci, talijanski asovi Simone Faggioli i Christian Merli. Iako je prije desetak dana, u Sloveniji, po jubilarni deseti puta naslov već osigurao Talijan Simone Faggioli, obojica su u Buzet, na legendarnu stazu stigli neopterećeni, bodovima, ali željni prestiža. Još uvijek važeći apsolutni rekord staze Most – Peničići duge 5.001 metar, već je tri godine, od 2014., vlasništvo Faggiolija koji je tada vozio 2:11,661 minutu prosječnom brzinom 136,712 km/sat. Subotnje poslijepodne i vrhunske vožnje ove dvojice takmaca izazvali su ovacije duž staze. Prvo je Faggioli u prototipu „Norma M 20 FC“ vozio 2:09,625 minuta, da bi samo desetak minuta kasnije Christian Merli (Osella FA 30) dionicu odvezao do sada neviđenom prosječnom brzinom prvi put većom od 140 km/sat. Elektronika timing službe „AK Opatija Sport Timing“ zaustavila se na brojkama 2:08,100 minuta, do sada nezabilježene u Buzetu. Bila je ovo izvrsna  najava službenih bodovnih vožnji u nedjeljnom programu za bodove čak osam konkurencija od FIA EHCC, FIA CEZ do državnih prvenstava Slovenije i Hrvatske.
Uz dva dosadašnja pobjednika buzetskih euro uttke Merlija i Faggilija, izvrsnim se trećim vremenom istaknuo još jedan iz „zlatne“ knjige Čeh Miloš Beneš (Osella FA 30) još jednim dobrim rezultatom 2:15,974 minuta. Među prvih deset, isključivo bolida Kategorije 2 vremenom 2:30,971 minuta, što je bilo osmo vrijeme, uvrstio se i višestruki hrvatski prvak Mađar Laszlo Szasz koji u Formuli Reynard 3000 brani boje Autokluba Dubrovnik. Hrvatskih je automobilista u Buzet ove godine stiglo 75 iz 30-tak klubova, a zapaženi su još bili Petar Dajak u Formuli Gloria C8F (AK Solin) 16.vremenom, te izvrsni Domagoj Pereković (AKK Zanatlija) i to boljom prvom vožnjom (20.vrijeme ukupno) obzirom da ga je u drugoj izdao njegov Mitsubishi Lancer Evo IX koji juri ka svom prvom naslovu hrvatskog prvaka Kategorije I. Vrijedna spomena je i niska hrvatskih asova Bojana Juranića (AKK Petar Klepac), relijaša Viliama Prodana (AK Opatija Motorsport), Đanija Varljena (AKK Šibenik), Istvana Kavecza (AK Dubrovnik racing) i Maria Jurišića (AK RI autosport) među kojima će se odlučivati, uz Perekovića, pozicije hrvatskog postolja Kategorije I. U konkurenciji PH povijesnih vozila očekivano najbolja vremena treninga polučio je iskusni veteran Mladen Sigurnjak (AK Opatija) koji želi i dobar međunarodni rezultat.

 


 
 
ODLUKE O POSTOLJIMA PH U DUBROVNIKU
 
Kroz tri tjedna završnica hrvatskog prvenstva tradicionalno je već godinama nadomak Dubrovnika (7. i 8. listopada). Matematički gledano Domagoj Pereković već je nositelj laskavog naslova prvaka Hrvatske Kategorije I za 2017.godinu. No, o drugoj i trećoj poziciji odlučivat će Istvan Kavecz, Mario Jurišić i Bojan Juranić. U Kategoriji II Laszlo Szasz ponovo je već sigurni prvak Hrvatske, a ekipna titula ostaje „zabetonirana“ u Dubrovniku i ove godine.
U grupama za prva tri mjesta ima još uvijek prostora za matematičke izračune i borbu za prestižna postolja. Tako u grupi N Saša Radola (AMK No Traction) ima blagu prednost ispred Điva Franića (AK Dubrovnik racing), dok su za treću u igri čak trojica mušketira: Borna Vlašić (AKK Sveta Nedelja), Novica Stella (AK Solin) i Filip Magdić (SAK).
U grupi A Splićanin Ante Alduk (AK Dubrovnik racing) već je zakoračio na najvišu stepenicu, a za preostale dvije tu su Duško Banjeglav (AK Delta Timing), Sven Gorup (AKK Zanatlija), Ivan Batalić (AK Solin), pa čak i Marijo Barović (AK Župa Dubrovačka).
Grupa E1 je zanimljiva. Najsigurniji za naslov je trenutno treći Domagoj Pereković (AKK Zanatlija), a za drugo i treće matematika i kalkulacije daju šanse i Bojanu Juraniću (AKK Petar Klepac), i Dejanu Kopajtiću (Ak Rijeka), i Istvanu Kaveczu (AK Dubrovnik racing) i Mariju Jurišiću (AK RI autosport).
U prvenstvu povijesnih vozila Mladen Sigurnjak (AK Opatija) osigurao je novi naslov, a društvo na godišnjoj dodjeli na najvišim stepenicama postolja mogli bi mu raditi klupski kolege, mladi „lavovi“ Dorijan Kljun i Bojan Hlača. Klupski su već zagarantirali naslov.
 
Dan dubrovačkih odluka je u nedjelju 8.listopada, blagdanski dan u Hrvatskoj. Pravi dan za slavlja. I neka tome bude tako.
 
(mik)
Snimci: M.Krpan