38. ZAGREB DELTA RALLY - 2012

  

ŠEBALJ POBJEDOM  ULOVIO  KORAK

 

                 Održana je tradicionalna „Delta“. Udomaćila se drugu godinu za redom u Zagorju, na relaciji Marija Bistrica – Stubičke Toplice – Marija Bistrica. Uz to još ponešto kilometara, gotovo 300  itinererom i 12 brzinskih ispita. Tri lokacije, vožnje „amo – tamo“. Bila je to pobjedonosna formula uspjeha. Organizacijski – na visini.

Praznik rada  s oduškom dočekuju u odmaranju Buco, Mato i cijela svita zagrebačkog Autokluba „Delta“, organizatora, nositelja projekta u kojem su sudjelovali i brojni entuzijasti domicilnih klubova AK „Rally Bab“ Oroslavje, AK „Stubaki“ Stubičke Toplice i AK „Zagorje – Oroslavje“ iz Oroslavja.

Ipak  „oskarovci“ – glavni „glumci“, bolje kazano igrači, tek tu i tamo poneka „glumica“ ali na žalost samo na suvozačkim mjestima. Da, ipak ima i jedna stvarna – glumica. Lice od formata. Krenimo redom.......

 

POSLIJE PET GODINA ŠEBALJ DO POBJEDE NA „DELTI“

 

Juraj Šebalj i Toni Klinc, zagrebački dečki, od ove sezone članovi Auto karting kluba „Sveta Nedelja“ u „Mitsubishi Lanceru EVO IX“  pobjednici su „38. Zagreb Delta Rallya 2012.“, drugog ovogodišnjeg bodovnog natjecanja domaće rally sezone. Bila je ovo četvrta pobjeda Šebalja na „Delti“, prva poslije 2007. Godine ( jedne se „delta“ – nije vozila !!).

Prijavljenih 46, na startu se pojavile tek 33 (??!)  posade, a cilj je ugledalo deset manje – 23.

Gosparu  Niki Puliću, koji u rally natjecanjima nastupa za riječki Autoklub „M.R.C. Sport“ pripala su prva dva brzinca, a sa minimalnim zaostatkom drugo i treće mjesto pripalo je preostaloj dvojici najozbiljnijih konkurenata za pobjedu Juraju Šebalju i Mađaru Janosu Szilagyiu (Delta Sport Zagreb). Sva trojica nastupala su za upravljačima „Mitsubishi Lancer EVO IX“. Upravo su njih trojica uoči rallya bili papirnati, ali i stvarni favoriti.

Treći brzinac dobiva Šebalj, no već na startu četvrtog  BI „Golubovec“  Puliću je pukla zadnja poluosovina. Usprkos tome on je nastavio vožnju, ali jedan zavoj bio je koban. Neizbježno izlijetanje sretno je prošlo za Pulića i njegova suvozača Sašu Bittermana, člana AK Opatija Motorsport. Bio je to kraj za – asa. Tada na scenu stupa Juraj Šebalj. S jednim konkurentom manje, drugog je eliminirao isto – tehnilčki problem. Ali ne sasvim. Jura preuzima vodstvo, do kraja rallya ostvaruje najbolja vremena na još sedam brzinskih ispita, a tek jedan, BI 7 „Samci“ prepušta izravnom konkurentu i pobjedniku prvog rallya sezone u Kumrovcu Mađaru Szilagyiu. Ta je prednost bila minimalna, svega 2 desetinke, što nije utjecalo na konačan rezultat. Šebalj i Toni Klinc u cilj „Delte“ stižu pobjedonosno sa prednošću od 1:16,7 minuta ispred Szilagyia, a treće mjesto pripalo je iskusnom Nenadu Lončariću i suvozaču Tomislavu Pazmanu Sveta Nedelja) za upravljačem „Subaru Impreze STI“ što im je ujedno donijelo drugu ovogodišnju pobjedu klase 5 – Kupa S.

 

HUMANA GESTA ZA MAĐARA

 

Niko Pulić još se jednom pokazao velikim automobilistom, što više - humanistom. Bez obzira na nesreću i oštećenja dovezao se do servisa i tada učinio veliku gestu – izravnom konkurentu ( u rally sezoni – ipak je tek početak ) Mađaru Szilagyiu  ustupio je diferencijal iz svog automobila. To je bila pomoć koja je Mađara dovela do cilja, ali i izvrsnog drugog mjesta što ga je uz pobjedu na „Kumrovcu“ zadržalo u vodećoj poziciji prvenstva. Niko je izgleda prvi ovogodišnji kandidat za – „fer play“! Da se ne zaboravi.

Više tehničkih kvarova bilo je tijekom natjecanja dugog 283,15 km i 12 brzinaca. Uz Pulićevo izlijetanje, teže je srećom bez posljedica po vozače, bilo ono  kada su „bliski susret“ imala dva vozila. Naime, austrijski par Karl i Maria Rumpler (Mitsubishi Lancer EVO V) okrenuo se na cesti, izletio, a potom su na njih punom brzinom naletjeli Buzećani Manuel Kodelja i Bojan Krota ( Renault Clio RS). Brzinac je prekinut, intervencija pravovremena, ali uz znatna oštećenja vozila.

 

SRETNICI

 

S „drvenom medaljom“, skoro na postolju,  rally je završio na četvrtom mjestu Juraj Puškar i Alan Troha, kombinacija zagrebačkih klubova  Delta i Zanatlija u „Subaru Imprezi“. Zadovoljan je rezultatom, a domaćinu osvjetlao obraz.

Poslije bliskog susreta sa stablom na Kumrovcu – Deltu su okončali na prvom mjestu klase 3. Buzećanin Viliam Prodan (Buzet autosport) i Zagrepčanin Zdravko Draženović (Opatija Motorsport) svoj su „Citroen C2R2 MAX“ cijelog dovezli do cilja i petog mjesta „generalke“.

Pobjedom klase 4isto su, konačno, poslije četiri-pet pehova učinili Marko Đurković u pratnji „prvog osmijeha rally scene“ Lorene Nosić. I tu se krije – prava glumica. Na kraju sretni oboje.

Ne spomenuti dvojicu drugoplasiranih u svojim klasama bila bi greška. U klasi 2 – konačno opet na cilju i postolju – Reno Turk (Delta Sport). Dovezao do cilja cijel auto, ali i sretnog Rene Pintara, suvozača mu. I drugi – u klasi 3 – Marinko Stanić (MRC Sport) nije „letio“, ali je aterirao  u konačnici među desetoricom, čak na 7. mjesto (!). E to su, a biti će opet, nadati se treba – bili prvaci. Trenutno – bili !

 

NA GUBITKU

 

Najveći gubitak – onih je deset odustalih. Nikola Miketić (Zagorje – Oroslavje) nije uspio niti – startati. Mateša i Mrzljak  se „pokvarili“ ( ma dečki su ok, auti su „out“ ), a slično zadesilo Kučka, Siladića i Combaja, te jedinog Slovenca Bekanovića.

Nekolicina je  u rezultatima, ali nije i da pucaju od zadovoljstva. Usprkos dobrim brzincima poneki nisu bili šampionski za Davora Mihelića (Opatija Motorsport) posebno ne one odmah u startu 2 minute kazne. Poslije uvodne pobjede u Kumrovcu sada skromni bodovi sa „Delte“  tek petim mjestom klase.

Zabrinjavajući je  podatak da se trinaestorica (!!) prijavljenih nisu pojavila na verifikaciji. Lijepo im se čini čitati svoje ime na Listi prijava. Neš ti zadovoljstva. „Čestitamo“ momci. Samo naprijed u nove „pobjede“ ! A organizator neka se crveni što najavljuje čak četvrtinu posada više. Publika mu – „vjeruje“......??

 

Ekipna pobjeda pripala je vozačima AKK Sveta Nedelja, a među deset proizvođača najuspješniji je bio „Subaru“. Ovogodišnja „Delta“ bodovana je za  Međunarodno regionalno prvenstvo Hrvatske, Državno prvenstvo Hrvatske, te Otvoreno prvenstvo Lige Sjever.

 

Rezultati:

 

Ukupni poredak rallya: 1. Šebalj – Klinc (Sveta Nedelja) 50:42,3 minuta, 2. Szilagyi – Csanyi (Delta Sport, oba Mitsubishi Lancer EVO IX) +1:16,7 minuta, 3. Lončarić – Pazman (Sveta Nedelja, Subaru Impreza STI) +3:02,2, 4. Puškar – Troha (Delta/Zanatlija, Subaru Impreza) +5:52,0; 5. V. Prodan – Draženović (Buzet autosport / Opatija motorsport, Citroen C2R2 MAX) +6:37,2, 6. Đurković – Nosić (Stubaki, Suzuki Swift) +7:29,7, 7. Stanić – Glad (MRC Sport Rijeka/ Ina Millenium Rijeka, Honda Civic TypeR) +7:40,0, 8. Šamec – Šams (Zagorje-Oroslavje / Stubaki, Peugeot 106 Rallye 16v) +8:03,9, 9. Postružin – Pospiš (Sveta Nedelja, Opel Astra GSI) +8:24,5, 10. Hrvatin – Kuzmić (MRC Sport / Opatija Motorsport, Renault Clio) +8:35,0;

 

Prvenstvo Hrvatske – klase: 1 – 1. Šebalj – Klinc, 2. Szilagyi – Csanyi; 2 – 1. Sertić – Stiperski (Fridge racing Zagreb), 2. R. Turk – Pintar (Delta Sport), 3. Jemrić – Kappler-Stare (AD Astra Kastav); 3 – 1. V. Prodan – Draženović, 2. Stanić – Glad; 3. Šamec – Šams; 4 – 1. Đurković – Nosić, 2. Poredski – Šivak (Delta Sport), 3. Somek – Babić (Zanatlija); 5 – 1. Lončarić – Pazman, 2. Puškar – Troha, 3. Postružin – Pospiš; ekipe 1. AKK Sveta Nedelja 97,5 bodova, 2. AK Delta Sport Zagreb 81, 3. AK Delta Zagreb 45; timovi 1. GTM Kastav Rally Team (Jemrić) 22,5; proizvođači: 1. Subaru (Lončarić, Habazin, Puškar) 27,5, 2. Škoda (Jemrić, Poredski, Somek) 24, 3. Mitsubishi (Šebalj, Szilagyi) 21,5. (mik)