40.CROATIA RALLY - OKTANSKA SIMFONIJA

  

                    Dan poslije lako je biti „general poslije bitke“. Međutim, odati priznanje svima koji su dali obol izuzetno uspjeloj realizaciji najveće i najstarije, ove godine jubilarne 40. u nizu automobilističke manifestacije u nas najmanje je što se može učiniti. Hrvatski auto i karting savez, stotine i stotine stručnih sudaca velikog broja klubova što ih okuplja nacionalna asocijacija i brojnih suradnika koji su prepoznali trud i želju za prestižnom manifestacijom urodio je plodom. Za nama je jedno od najboljih izdanja „Croatia rallya“ po prvi puta provedenog na teritoriju Istre uz dio itinerera što je vodio preko Učke do Opatije i Kvarnerskog zaljeva. U Poreču se proteklih nekoliko dana pisala povijest „kraljice“ oktanskog sporta – rallya, zasigurno najteže automobilističke discipline. Prije nepunu godinu dana pala je odluka da rally nakon trogodišnjeg „boravka“ u Rijeci i okolici seli u Poreč. Na prvi mig manifestaciju su zdušno podržali i mjesecima pružali svesrdnu pomoć čelnici Grada Poreča, turistički djelatnici Istre i Poreča, Opatije, ali i porečke Plave lagune, brojne lokalne jedinice samouprave koje je rally itinererom dugim 660 km dodirivao tijekom tri natjecateljska dana.

Bilo je nevjernih Toma koji nisu vjerovali u 100-tinjak posada, koji nisu vjerovali u uspjeh, bilo je „putem“ do organizacijskog uspjeha i „hoda po trnju“, zatvorenih vrata onih koji su u nekim ranijim projektima doslovce „nasanjkani“. No, led je pomalo popuštao, svi su shvaćali da se priprema, a potom u tjednu što je za nama i realizira nešto veliko i značajno. Od 98 prijavljenih posada startu su pristupile 82 iz 17 zemalja, pa čak i iz dalekih Južnoafričke Republike i Australije, rally se uz osnovno bodovanje za FIA Prvenstvo Europe bodovao za CEZ i tri državna prvenstva Hrvatske, Slovenije i Srbije. Vozilo se na sedam različitih dionica, ukupno 14 brzinskih ispita. Jutra nisu baš počinjala uspješno. Prvog punog dana prekinuta su dva jutarnja, a sutradan i prvi brzinac. Razlog su bile nesreće, jednostavno prateći sadržaj rallya, posebno onih koji nisu baš laki. Srećom, stradao je lim, a vinovnici istih prošli su sa lakšim ozljedama. Intervencije su besprijekorne i preventivne. Za sve je brinuo tim od gotovo 600 ljudi dnevno na čelu sa mladim ali iskusnim direktorom Slavenom Dedićem, sportskim direktorom za rally HAKS-a. Cijeli je orkestar svirao jednu izvrsnu simfoniju praćenu uz sve staze brojnim ljubiteljima brzina, uglavnom po suhom i sunčanom vremenu, izuzev nekoliko kišnih sati na Učki i Boljunu.

Na stazi očekivani rasplet. Radost na lica svih navukao je prve večeri u Poreču naš Juraj Šebalj ostvarivši najbolje vrijeme, sutradan se vrtio oko pete pozicije i u napadu stepenicu više bio je prebrz. Platio je danak uz jedno stablo na Butonigi. U svoj pobjednički tempo tek je na četvrtom brzincu ušao u Poreču po zaključenju rallya potvrđeni novi prvak Europe Čeh Jan Kopecky sa svojim vjernim suvozačem Pavelom Dreslerom u „Škoda Fabia S2000“ tvorničkog tima. Hrvatske boje među prvih deset obranio je Porečanin Daniel Šaškin sa suvozačem Damirom Brunerom pozicionirajući se na osmu poziciju, iako je osobno očekivao više. No, u iznajmljeni Ford sjeo je praktično prvi puta uoči starta. No, dobar je to rezultat u odnosu na brojnu i „profesionalnu“ relijašku konkurenciju.

Šlag na tortu svim ljudima organizacijskog tima, ali i posadama bio je u završnici posjet i susret sa prvim čovjekom svjetske automobilističke federacije. Jean Todt, predsjednik FIA po prvi je puta posjetio jedan rally u FIA ERC bodovanju, i to upravo hrvatsku Croatiu. Odgledao zadnji BI na Žatiki i pobjedniku na porečkom Trgu Slobode uručio pehar. Napuštajući Poreč izrazio je iskrene čestitke za ostvareno i zaželio nastavak te lijepe „hrvatske rally priče“.

Sve su to pratili ljubitelji rallya širom svijeta zahvaljujući Eurosportu, a i našem HTV-u. Uostalom press centar je upisao 171 akreditiranog novinara. Uz Poreč proteklih je dana i Dubrovnik bio Fia prijestolnica. Zasjedao je FIA WMSC, donijete su važne odluke. Hrvatska ima svoju poziciju na karti svjetskog autosporta, HAKS se još jednom  dokazao kao čvrsta, jaka i brojna organizacija. Slijede analize i korekcije ponekih nedostataka kojih je, kao i obično u velikoj organizaciji bilo ali koje nisu utjecale na konačnu ocjenu barem „minus 5“ ! A onda priprema 41.izdanja „Croatia rallya“  u rujnu 2014.godine.

 

Miroslav KRPAN

( prenijeto iz Novog lista, objava 30.rujna 2013.g.)