Zagreb Open 26.Nagrada Stubičkih Toplica

  

DIMITRIJEVIĆ NOVI „KRALJ“ SLJEMENA

Dejan Dimitrijević odličnim vožnjama nadmašio i rekordera staze Slovenca Milana Bubniča i tako postao 16.pobjednik sljemenske utrke, u grupi A pobjeda Radola, grupi N Šamecu, a povjesničari Hernautu

                       Na startu nove hrvatske automobilističke sezone na brdskim stazama, od prijavljenih 96 vozača pojavilo se njih 83 kao sudionici  tradicionalne međunarodne utrke „Zagreb Open - 26. Nagrada Stubičkih Toplica 2019.“, u još jednoj izvrsnoj organizaciji zagrebačkog Autokluba „INA Delta“.

Zagrebački automobilist mlađe „garde“ Dejan Dimitrijević (AKK Velika Gorica) ovog je puta izvrsno uskladio svoju „violinu“ – „Seat Leon 3.2 Turbo“ koji ga povremeno baš i ne sluša najbolje. U obje je bodovne vožnje imao najbolja vremena na stazi sa zagorske strane Medvednice,u duljini 5.510 metara, od kojih je ona druga u vremenu 3:14,727 minuta bila najbolja tijekom dana. Nije mu mogao parirati niti prošlogodišnji pobjednik utrke i rekorder staze slovenski prvak Milan Bubnič u robusnoj „Lancia delti HF Integrale“ čiji je ukupni zaostatak nakon dvije vožnje bio gotovo četiri sekunde. Dimitrijević je tako postao novim „kraljom Sljemena“ i 16. vozač u 26 godina – pobjednik ove slavne utrke. Treći as na pobjedničkom postolju bio je Riječanin Mario Jurišić, koji na brdu brani boje AK Župa Dubrovačka, u svom, očito konačno sređenom „Audiju A4 STW 2.0“, kojim je u prvoj imao drugo, u drugoj treće vrijeme i za pobjednikom zaostao tek 8,729 sekundi. U bodovanju hrvatskog prvenstva treći je bio Denis Nišević (AK Župa Dubrovačka).

Sve se to odvijalo u sjeni i tuzi nekadašnjeg državnog prvaka i pobjednika iz 2017.godine Zagrepčanina Domagoja Perekovića (AKK Zanatlija) koji je već na treningu imao problema sa svojim „Mitsubishi Lancerom EVO IX“, da bi pri kraju prve vožnje izletio sa staze, teže, bez posljedica po sebe, oštetio automobil, što je bio kraj njegova nadanja za pobjedom. Od zvučnijih imena vrijedi istaknuti  odustajanje najuspješnijeg automobiliste prošlogodišnje sezone Splićanina Ante Alduka (AK Dubrovnik racing) koji je naprosto „spržio“ motor svoje Hondu Civic TypeR, a nakon izvrsnog trening vremena tehnika „Fiat Punta 2.0“ je od rezultata udaljila i Lupoglavca Nina Andrejevića (AK Opatija).

RADOLA ISPRED PULIĆA

U generalci desetorice najboljih završilo je šest vozača grupe E1 i četiri grupe A. Pobjedu grupe A slavio je pulski as Saša Radola (AK No Traction) u svojoj „Hondi Civic TypeR“ nadmašivši za sitno u obje vožnje povratnika, veterana i legendu hrvatskoh automobilizma, do sada vozača s najviše pobjeda na Sljemenu (ali u nekim drugim „bolidima“) Dubrovčanina Niku Pulića koji je bio za volanom „Opel Adama R2“. Bili su peti i šesti ukupnog poretka. Slavlje najboljeg rezultata u grupi N ostalo je u „domaćem dvorištu“ – za volanom „Peugeota 206 RC 2.0“ najboljim se pokazao rally as Dario Šamec iz oroslavskog Autokluba Zagorje, ostvarivši ukupno 12.poziciju. Nepune tri sekunde slabiji od njega bio je slovenski internacionalac Peter Marc (Mitsubishi Lancer EVO IX). Ipak, na bodovnoj ljestvici, zahvaljujući brojnijoj konkurenciji svojih klasa, u grupi N u PH su poveli Đivo Franić i Maroje Batina iz AK Dubrovnik racing, te Ivan Sentić (AK Ragusa racing). U ekipnoj konkurenciji „na zapadu ništa novo“. Dva boda prednosti, na startu sezone, stekli su branitelji naslova prvaka, ovog puta malobrojni, s tek pet vozača, članovi AK Dubrovnik racing ispred AK Župa Dubrovačka čije su boje branila tri vozača (Jurišić, Nišević, Barović). Za treće mjesto zaslužni su Sentić, Blažević i Žmirak u dresu AK Ragusa Racing.

HERNAUT POVEO

U konkurenciji Prvenstva povijesnih automobila pobjedom je poveo Zagrepčanin Antonio Hernaut (Opel Corsa 1.6) kao vozač AK Župa Dubrovačka. Nakon dvije vožnje nepune je tri sekunde bio brži od Dorijana Kljuna (AK Opatija) u „VW Golfu Gti 1.6“, dok je treće mjesto ostvario Frane Jukić (AKK Rogoznica). Ekipno Opatijci i ovog puta uspješniji od vozača AKK Rogoznica.

Otvorenje sezone propustili su prijavljeni formulaši, kao i desetak vozača kojima očito sedam mjeseci zimske pauze nije bilo dovoljno za pripremu automobila. No, bilo je i onih čija se imena uobičajeno nađu samo – na listama prijava. Ohrabruje najava uključenja nekih u sezonu već na slijedećoj utrci u Skradinu, što se vozi predstojeći vikend.

ORGANIZACIJA  POD FIA „PRISMOTROM“

Uz bodovanje Prvenstva Republike Hrvatske za moderna vozila Kategorija I (turistička vozila), te PH povijesnih vozila, rezultati Sljemena su bodovani i za Državno prvenstvo Republike Slovenije, kao i Pokalno prvenstvo AŠ 2005, FIA CEZ Prvenstvo Srednjeeuropske zone za povijesna vozila, te Alpe Adria Hill Climb Cup, a izvedbu utrke ocjenjivala su u okviru kandidature i dva FIA promatrača kako bi od slijedeće godine Stubičke Toplice bile upisane u kalendar FIA Prvenstva Europe za povijesna vozila.

Najuspješniji sudionici nagrađivani su i u okviru tri memorijala – „Memorijal Slobodan Pavlović“ (rekord staze – nije ostvaren), „Memorijal Vladimir Bosnar“ (ukupni poredak Dimitrijević, Bubnič, Jurišić) i „7.Robićev oldtimer memorijal“ (povijesna vozila).

Svečanom otvaranju utrke nazočili su uzvanici lokalne mjesne, gradske i županijske vlasti i izaslanici pokrovitelja zagrebačkog gradfonačelnika i krapinsko-zagorskog župana. Prigodnim riječima sudionicima,gostima i publici obratio se i predsjednik Hrvatskog auto i karting saveza Davorin Štetner, koji je predvodio delegaciju nacionalne asocijacije u kojoj je bio i glavni tajnik HAKS-a Zrinko Gregurek, ujedno predsjednik CEZ-a.

Dan-dva uoči manifestacije favoritima su slovili, protekle dvije godine, pobjednici Domagoj Pereković i Milan Bubnič, što bi bio hrvatsko-slovenski dvoboj. Ipak susjedski dvoboj nije izostao zahvaljujući izvrsnom Dimitrijeviću. O rekordu staze ove godine nije moglo biti riječi zbog vremenskih uvjeta. Kiša je pala noću sa subote na nedjelju, pa su uvjeti na jutarnjem dijelu programa bili daleko od idealnih. Iako je nedjelja prošla bez kiše, niti do kraja obje vožnje staza se nije sasvim osušila, pa je odabir pravih guma bio „lutrija“. Sreća je pomazila i hrabre.

Rezultati:

Ukupni poredak: 1.Dimitrijević (AKK Velika Gorica, Seat Leon 3.2 Turbo) 6:36,483 minuta (zbroj vremena 2 vožnje), 2.Bubnič (Slovenija, Lanca Delta HF Integrale) +3,657, 3.Jurišić (AK Župa Dubrovačka, Audi A4 STW 2.0) +8,729, 4.Nišević (AK Župa Dubrovačka, Renault Megane 2.0) +15,109, 5.Radola (AMK No Traction Pula, Honda Civic TypeR) +24,199, 6.Pulić (AK Dubrovnik Racing, Opel Adam R2) +29,175, 7.Čuden (Slovenija, Renault Clio RS) +30,351, 8.Mikulec (AKK Sveta Nedelja, Renault Clio RS) +30,532, 9.Magdić (Splitski autoklub, Peugeot 306) +31,986, 10.Kopajtić (AK Rijeka, Zastava Yugo 1.6) +32,696.

PH (bodovno) Kategorija I 1.Dimitrijević, 2.Jurišić, 3.Nišević; grupa N 1.Đ.Franić, 2.Batina, 3.Sentić; grupa A 1.Radola, 2.Pulić, 3.Barović (AK Župa Dubrovačka); E1 1.Dimitrijević, 2.Jurišić, 3.Nišević; klase N1 1.Batina, 2.Blažević (AK Ragusa Racing); N2 1.Đ.Franić, 2.Sentić, 3.M.Franić (AK Dubrovnik racing); N3 1. Šamec; A6 1.Barović, 2.Vlašić (AKK Sveta Nedelja), 3.Horvat (AK Zagorje); A7 1.Pulić, 2.Žmirak (AK Ragusa Racing), 3.Barbić (AK Ina Delta); A8 1.Radola, 2.Mikulec, 3.Magdić; E1-14 1.Petrov (AK RTZ Zadar), 2.Vareško (AMK No Traction), 3.Ban (AK Zagorje); E1-15 1.Kopajtić, 2.Müller (AK Pelješac racing), 3.Milković (AK Dubrovnik racing); E1-16 1.Jurišić, 2.Šalec (AK Zagorje), 3.Kaznačić (AK Oneum); E1-17 1.Nišević, 2.Herceg (AK Delta Sport), 3.Stefanović (SAK); E1-23 1.Dimitrijević, 2.Majić (AK Velika Gorica), 3.Kokotec (AK Ina Delta); ekipe: 1.AK Dubrovnik racing 72 boda, 2.AK Župa Dubrovačka 70, 3.AK Ragusa Racing 53.

PH – povijesni automobili ukupno 1.Hernaut (AK Župa Dubrovačka, Opel Corsa 1.6) 7:44,055 minuta, 2.Kljun (AK Opatija, VW Golf Gti 1.6) +2,964 sekundi, 3.Jukić (AKK Rogoznica, Suzuki Swift 1.3 Gti) +9,290, 4.Gaćina (AKK Rogoznica, VW Golf I 1.6) +16,963, 5.Ćućić (AK Opatija, Suzuki Swift 1.3 Gti) +41,649; ekipe 1.AK Opatija 58 bodova, 2.AKK Rogoznica 53, 3.AK Župa Dubrovačka 30.

Alpe Adria Hill Climb Trophy: ukupno 1.Bubnić, 2.Radola, 3.Čuden, 4.Marc, 5.Herceg, 6. Đ.Franić, 7.Vareško (AMK No Traction), 8.Kljun, 8.Klemenc (Slovenija), 10.M.Franić.

Prvenstvo Slovenije – ukupno 1. Bubnič, 2.Čuden, 3.Udovč, 4.Marc, 5.Oblak.

(mik)

Snimci: M.Krpan, gp1