BEPPO HARRACH TREĆI PUT ZAREDOM

  

6. HUSQVARNA RALLY SHOW SANTA DOMENICA

 

BEPPO HARRACH  TREĆI  PUT ZAREDOM

 

                   Pozivno međunarodno natjecanje  „6. Husqvarna Rally Show Santa Domenica 2015.“ okupilo je ove godine 92 posade čak iz devet europskih zemalja. Očekivano brojem su prednjačili Hrvati, Slovenci i Mađari, ali upisan je i nastup sudionika iz Austrije, Norveške, Švedske, Srbije, Italije i Bosne i Hercegovine. U odnosu na neka prethodna izdanja vremenski uvjeti idealni – suh i izuzetno hladan zimski dan na okoliš samoborske šljunčare (Sveta Nedelja – Savrščak) privukao je i veliki broj gledatelja koji su imali cijeli dan uživanja u različitim vožnjama istom 96 postotnom makadamskom dionicom ciljni rezultat svih pet uspješnih vožnji zaokružile su 73 posade, dok ih je 19  na popisu broj „2“ – odustali. Bilo ih je i s kotačima u zraku, ali veći ih je dio muku mučio s tehnikalijama svojih bolida.

 

Ipak u konačnici se pamte oni najbolji. A treću godinu zaredom status nepobjedivoga put Austrije odnose Beppo Harrach i Dominik Jahn u prestižnoj Ford Fiesti R5. Harrachu očito nisu „od ruke“ brzinci „lijevog“ kruga pa ih je sva tri zaključivao tek četvrtim vremenom. U tom su periodu dominirali Mađari Krisztian Hideg  u „Ford Fiesti R5“ ostvaruje najbolje vrijeme u prvom i trećem prolasku, dok je drugi prepustio sunarodnjaku Antalu Kovacsu u identičnom automobilu. Njihove međusobne razlike bile su od jedne do nepune četiri sekunde kada je upravo trećom vožnjom dana Antal Kovacs uz suvozača Gerga Istovitsa ostvario i najbolje vrijeme 4:21,3 minute na dionici dugoj 6,03 km. Nakon „jutarnjeg“ programa „ljevice“, popodnevni dio bio je „desno“ orijentiran na kojima se do tada dva najbolja Hideg i Kovacs nisu pojavili. U „igri“ za pobjedu ostao je do tada treći David Botka, još jedan Mađar  koji je uz suvozača Petera Szelesa nastupio u „Citroenu DS3 RS“. Bilo je to vrijeme buđenja Beppa Harracha koji prvo za „dlaku“ od 0,2 sekunde dobiva Botku, a potom u završnoj petoj vožnji dana ostavlja ga 2,7 sekundi vozeći ujedno i najbolje vrijeme „desnog“ kruga 4:22,3 minute. U konačnici upravo toliko je bila i razlika prve dvojice.

Iza njihovih leđa odvijala se prava „drama“ za treću poziciju pobjedničkog postolja. Akteri su bili višestruki, a i ovogodišnji rally državni prvaci svojih zemalja – susjed nam Slovenac Darko Peljhan  sa suvozačicom Andrejom Verbič Ditkom u „Mitsubishi Lanceru Evo X“ i naši dečki, za ovu prigodu Djed Mraz Juraj Šebalj i vjerni mu pratitelj Toni Klinc u „miceku“ Evo IX. Peljhan je od početka bio po 2-3 sekunde u prednosti, Šebalju je to dosadilo tijekom petog „brzinca“ i čitavih pet sekundi ostavio Peljhana. No, nedovoljno za postolje. Ranije stečena prednost ipak je na kraju okrunila za samo 1,5 sekundu bolje vrijeme Peljhana na postolju trećim mjestom „generalke“, a Šebalj se morao zadovoljiti „drvenom“ medaljom.

Vrijedi istaknuti i izvrsno peto mjesto na makadamu nekadašnjeg brdskog europskog prvaka, „kralja asfalta“ Tomislava Muhvića (Mitsubishi Lancer Evo IX) kojem je „radar“ čitao Hrvoje Šepić. Za Beppom su zaostali tek minutu....

Vozila brojnih svjetskih marki, starijeg, ali i novijeg datuma proizvodnje, pripreme na sve moguće načine uz obveznu sigurnosnu opremu bila su raspoređena u četiri različite klase. Tako su u najjačoj „No limit“ slavili ukupni pobjednici Harrah-Jahn (Austrija) ispred posada Botka-Szeles (Mađarska) i Peljhan-Verbič Ditka (Slovenija). Klasu „Pro Sport“ devetim je mjestom ukupnog poretka dobio mađarski tandem Borbas-Istovics (Citroen  DS3 R3), a slijedili su ga i u klasi i u ukupnom poretku slovenski mješoviti par Rok Rurk-Tina Lazar  u „Peugeotu 208 R2“ i ovog puta ponovo izvrsni naš Tomas Hrvatin kojem je u „Renault Cliu RS“ suvozač bio Ivan Pavlović.

S „malenim“ Peugeotom 106 Rally domaća posada Luka Hrubi-Filip Puzić stigla je do 19.mjesta ukupno ali i značajnije pobjede klase „Sprint“.Drugi su bili Slovenci Jan Mrak i Luka Kos (Zastava Yugo), a treći mješoviti tandem iz Dalmacije Nikola Rožić-Anita Lemo (Škoda Felicia).

Posebna „RWD“ klasa pripala je u cijelosti Mađarima – prvi Szauer-Zsebe (Lada 2015), drugi  Toke-Hering (Lada VFTS) i treći Balatonyi-Lukacs (Lada VFTS).

I ovoga puta izvrsni organizatori neumoreni entuzijasti Auto karting kluba „Sveta Nedelja“ kojima je u pomoć kao tehnički izvoditelj priskočio zagrebački Autoklub „Delta Timing“ za sudionike su pripremili brojna iznenađenja tijekom dvodnevne manifestacije. Sa posebnim priznanjima i nagradama sponzora kućama su otputovali oni najbolji u slijedećim konkurencijama: „Lada automobili“ (Auto Krešo RWD) Gergo Szauer-Gabor Zsebe (Lada 2015);  „Co-driver ladies“ – Andrea Verbič Ditka (Slovenija – suvozačica Darka Peljhana); „Trophy veterana“ Göran Stuedahl (Norveška)-Peter Henell (Švedska) „Škoda Fabia R2“; „Dmack junior Trophy“ – Marko Lončarić (Subaru Legacy GT) i „Lada Trophy“ Szauer-Zsebe.

Statistika je neumitna pa je zabilježila i podatak o 34 izrečene vremenske kazne pripisane ukupno ostvarenom vremenu na brzincima za 26 posada. Osam je posada kažnjavano dva ili tri puta, a ukupno tri minute „penalizacije“, najviše, zaradili su Mađari Veriga-Dunavölgyi u Lada Samari. Kazne su bile za krivi ili prerani start na BI, te kasniji ili prerani ulazak u VK.

 

Ukupni poredak: 1.Harrach-Jahn (Austrija, Ford Fiesta R5) 22:29,5 minuta, 2.Botka-Szeles (Mađarska, Citroen DS3 R5) +2,7 sekundi, 3.Peljhan-Verbič Ditka (Slovenija, Mitsubishi Lancer Evo X) +48,8, 4.Šebalj-Klinc +50,3, 5.Muhvić-H.Šepić +1:00,7 minuta, 6.Varkonyi- cser Varkonyi ( svi Hrvatska, Mitsubishi Lancer Evo IX) +1:27,5, 7.Bakonyi-Bereczki (Mađarska, Mitsubishi Lancer Evo VI) +2:16,0, 8. Baier – Foissner (Austrija, Mitsubishi Lancer Evo VIII) +2:16,2, 9.Borbas-Istovics (Mađarska,  Citroen DS3 R3) +2:39,5, 10. Turk-Lazar (Slovenija (Peugeot 208 R2) +2:42,6, 11.Tomas-Pavlović (Hrvatska, Renault Clio RS) +3:08,1, 12.Čargonja-Vičević (Hrvatska, Seat Ibiza) +3:20,3, ...15.Beraković-Vlašić (Hrvatska, Toyota Celica GT-4) +3:50,0,...17.Kirinčić-Banjeglav (Hrvatska, Renault Clio Sport) +3:57,7, 18.Gauš – I.Skočić (Hrvatska, Škoda Octavia 4x4) +4:00,2, 19.Hrubi-Puzić (Hrvatska, Peugeot 106 Rallya) +4:02,4.

(mik)

Snimak: Z.Kranjčec (www.automanija.com)