FAGGIOLI REKORDNO, IZVRSNI PULIĆ I KRAINC

  

31. Buzetski dani

 

                    Veličanstven, dostojan istinskog divljenja, trodnevni oktanski spektakl priredili su sudionici 31. Buzetskih dana 2012. , završne utrke Prvenstva Europe na brdskim stazama što je u izvrsnoj organizaciji Auto moto kluba Buzet održana na stazi Most – Peničići nadomak Buzeta. Nedjeljne nastupe 171 vozača iz 12 europskih zemalja  u dvije bodovne vožnje duž 5.001 metar duge staze bodrilo je desetak tisuća gledatelja, a sve je zaključeno novim rekordom staze.

Talijanski automobilist Simone Faggioli stigao je u Buzet neopterećen borbom za plasman obzirom da je već prije dvije utrke osigurao novi naslov prvaka Europe u kategoriji II sportskih automobila (formule i prototipovi). Bio je to motiv više da se posveti samo jednom cilju – obaranju vlastitog rekorda postaljenog prošle godine. I u potpunosti je uspio. Najprije je u prvoj vožnji prototip „Osella FA 30“ vozio 2:12,158 minuta svega 51 tisućinku brže, da bi u drugoj vožnji i samoj završnici natjecanja ostvario još bolje vrijeme čestitajući tako organizatorima jubilarnu desetu u nizu utrku bodovanu za Prvenstvo Europe. Novi rekord buzetske staze je 2:11,858 minuta uz prosjek vožnje 136,537 km/sat.

Faggioli je ukupni pobjednik ovogodišnje buzetske utrke. U dvije je vožnje sakupio vrijeme 4:24,016 minuta što je čak 17,999 sekundi bilo brže od drugoplasiranog Čeha Otakara Kramskog za upravljačem „Reynarda K12“. Treći je bio još jedan Čeh Miloš Beneš u prototipu  „Osella FA 30“ uz zaostatak od 18,302 sekunde.

Izvrstan plasman šestim mjestom ukupnog poretka polučio je najtrofejniji hrvatski automobilist Niko Pulić (Dubrovnbik racing) nastupivši samo za ovu priliku u formuli „Lola F 3000“. Vozio je izvrsno, iz vožnje u vožnju popravljao vrijeme i u posljednjem prolazu zabilježio 2:25,348 minuta. Neznatno bolji od njega bio je Mađar Laszlo Szasz u formuli „Reynard Zytek F3000“ koji ove sezone brani boje AK Dubrovnih racing.

Svoj dan u Buzetu imao je i ove sezone najbolji i najuspješniji vozač brdskih staza Riječanin Siniša Krainc, vozač AKK Šibenik. Izvrsnim vremenima u „Ford Escortu RS Cosworthu“bio je nadomak rekorda staze za turističke automobile starog osam godina. Nedostajala mu je nepuna sekunda. Završio je nastup kao najbolje plasirani vozač turističke kategorije, ukupno na 14. mjestu sa novom šestom uzastopnom pobjedom u hrvatskom prvenstvu čime je samo potvrdio već ranije osigurani treći uzastopni naslov hrvatskog prvaka.

Još jedan mladi hrvatski as pred kojim je budućnost i vrhunski rezultati potvrdio se izvrsnim vožnjama na buzetskoj stazi. U grupi N šestu pobjedu u nizu Prvenstva Hrvatske osvojio je Tomislav Muhvić član AKK Petar Klepac iz Gerova zaupravljačem Mitsubishi Lancera EVO IX.  Izvrsne vožnje donijele su mu i drugo mjesto u poretku za Prvenstvu Europe i nove bodove čime je ostao među desetoricom najboljih vozača starog kontinenta ove sezone. Bolji od njega bio je samo Čeh Oskar Beneš u identičnom automobilu desete evolucije. Ranije osigurani naslov prvaka Europe Kategorije I turističkih automobila srpskom vozaču Dušanu Borkoviću  nastup u Buzetu poslužio je samo za proslavu titule pred 50-tak novinara iz Srbije, u veličanstvenoj atmosferi Buzeta zbog koje je ove godine i došao na  proslavu 28. rođendana bez značajnijih vremena na samoj stazi. Zadovoljio se tek 36. mjestom generalke.

U Prvenstvu Hrvatske  pored pobjeda Siniše Krainca u grupi H/E1 i Tomislava Muhvića u grupi N, pobjedu grupe A/SP ostvario je mladi zagrebački vozač Goran Sertić (Fridge racing).

Tijekom treninga i bodovnih vožnji bilo je dosta prekida uglavnom zbog kvarova automobila i saniranja staze od izlivenog ulja. Samo nekoliko lakših izlijetanja završilo je bez posljedica po vozače, a buzetska utrka potvrdila se pravim i istinskim „Praznikom automobilizma“ u Hrvatskoj.

Rezultati:

Ukupni poredak 1. Faggioli (Italija, Osella FA30) 4:24,016 minuta ( zbroj vremena dvije vožnje), 2. Kramsky  (Reynard K12) +17,999 sekundi, 3. Beneš (oba Češka, Osella FA30) +18,302, 4. P. Zajelsnik (Slovenija, Norma M20 F) +21,565, 5. Szasz (Reynard Zytek F3000) +25,702, 6. N. Pulić (oba Hrvatska, Lola F3000) +27,560, 7. M. Smrdelj (Slovenija, Lola F3000) +33,476, 8. Bormolini (Italija, Reynard K02) +35,457, 9. Vitek (Češka, Osella FA30) +35,518, 10. Bassi (Italija, Osella PA 21 S) +45,917,...14. Krainc (Hrvatska, Ford Escort RS Cosworth) +53,542,...24. Muhvić  +1:09,559 minuta,...29. Mašić  ( oba Hrvatska, oba Mitsubishi Lancer EVO IX) +1:13,757,...

Prvenstvo Hrvatske – grupa N 1. Muhvić (P. Klepac), 2. Mašić (Dubrovnik racing), 3. Puškar (Delta Zagreb); grupa A/SP 1. Sertić (Fridge racing), 2. V. Prodan (Buzet autosport), 3. I. Pulić (Dubrovnik racing); grupa H/E1 1. Krainc, 2. Alduk (oba Šibenik), 3. Majić (Velika Gorica). (mik)