FAGGIOLI S REKORDOM DO POBJEDE

  

U Sloveniji održana brdska utrka FIA Prvenstva Europe

 

FAGGIOLI S REKORDOM DO POBJEDE

 

Nova pobjeda mladog Zagrepčanina Domagoja Perekovića u PH Kategorije I

 

                    Talijanski automobilistički as i višestruki europski prvak na brdskim stazama Simone Faggioli  na pretposljednjoj utrci sezone FIA Europskog prvenstva „22.GHD Petrol Ilirska Bistrica 2016.“ u organizaciji AŠ 2005, rekordom staze „Ilirska Bistrica-Šembije“ u Sloveniji i novom, izuzetno važnom pobjedom  potvrdio je ulogu favorita. Nakon cjelogodišnjeg nastupa u prototipu „Norma M20 FC“ za nastup u Sloveniji „posudio“ je od klupskog kolege svoj nekadašnji bolid „Osella FA 30“ kako bi nastupom u istoj klasi s najvećim rivalom sunarodnjakom  Christianom Merlijem očekivanom pobjedom stekao važnu bodovnu prednost na putu osvajanja novog naslova prvaka Starog kontinenta. Faggioli je samo prvi trening pustio Merliju kojem je ovo bio prvi nastup u Sloveniji, da bi potom sitnom ali bitnom razlikom u stotinkama u obje vožnje postavljao rekord staze koji sada na 5.010 metara slovi vremenom 2:00,57 minuta uz prosjek 149,59 km/sat. Poslije dvije vožnje ukupnim vremenom 4:01,22 minute stekao je prednost od 1,37 sekundi ispred Merlija, dok je i treće mjesto pripalo Talijanu  Macariu Perideu (Norma M 20 FC) čiji je zaostatak bio 9,26 sekundi.

Uz bodovanje FIA EHCC nastup 145 vozača iz 11 zemalja bio je važan i za državna prvenstva Slovenije, Austrije i Hrvatske čijih je 45 vozača činilo najbrojniju naciju. Najuspješniji slovenski vozač Patrik Zajelšnik u Normi M20 F zauzeo je ukupno peto mjesto, dok je među turističkim automobilima pobjedu odnio Milan Bubnič u prestižnoj Lancia Delti  Integrale.

 

PEREKOVIĆ NADMAŠIO KAVECZA

 

Među 30-tak formula i prototipova nekadašnji rekorder bistričke staze i dvostruki pobjednik (2002. i 2003.godine) Mađar Laszlo Szasz, sada vozač Autokluba „Dubrovnik racing“ nije briljirao, ali i 22.mjesto ukupnog poretka u formuli „Marcel F3000“ svrstalo ga je u rang najboljeg hrvatskog vozača ali i pobjednika Kategorije II za PH. Drugi je u istoj konkurenciji bio njegov sunarodnjak i klupski kolega Zoltan Balatincz (Nissan Coloni CN98), a treći Petar Dajak iz AK Ragusa racing u formuli Gloria 1000.

Žestok se okršaj hrvatskih vozača očekivao u Kategoriji I turističkih automobila što se i dogodilo. Mladi zagrebački automobilist Domagoj Pereković (AKK Zanatlija) u robusnom „Mitsubishi Lanceru Evo IX“ s dvije ujednačene vožnje stekao je izuzetnu prednost od 6,92 sekunde ispred favorita i vodećeg u prvenstvu Mađara Istvana Kavecza (AK Dubrovnik racing) čiji BMW E90 već drugu utrku za redom poslije Cazina gubi. Kavecz je dvije utrke prije kraja sezone vodeći, teško dostižan uz znatnu bodovnu prednost, dok se Pereković primakao borbi za pobjedničko postolje PH. Iza njihovih leđa vodila se žestoka borba između mladog Delničana Bojana Juranića (AKK Petar Klepac) drugog i iskusnog Riječanina Maria Jurišića (AK RI autosport). Jurišić je imao peh već na treningu zbog tehničkog kvara nije vozio drugi, a zaustavljen je u trećem treningu zbog teškog izlijetanja Kosovara Perparim Dushia (Seat Leon). Peh se nastavio i u prvoj bodovnoj utrci kad je jedna „pirueta“ stazom u Opel Vectri STW Jurišiću odnijela čitavu minutu. Iako je Jurišić u drugoj vožnji bio bolji, Juranić (Ranault Clio Sport) se iz Slovenije vraća s važnim bodovima u borbi za naslov viceprvaka Kategorije I i prvaka Grupe E1.

Izuzetan rezultat u Ilirskoj Bistrici pobjedom grupe A hrvatskog prvenstva, trećim mjestom Kategorije I i izvrsnim četvrtim mjestom Europskog prvenstva ostvario je Matuljac Đani Varljen u Hondi Civic TypeR kojom je prošao bez zamjerke  i težak pregled tehničara po uloženom prigovoru od Slovenca Aleša Preka, svojevremeno europskog prvaka. Zanimljiv je i sraz Varljen-Juranić   u kojem je Varljen sa samo jednom stotinkom prednosti osvojio treće mjesto hrvatske generalke Kategorije I.

Vrijedi spomenuti novu pobjedu grupe N mladog pulskog talenta i asa Saše Radole (AK Pula-Rovinj) kojem je ovo druga uzastopna pobjeda u povratničkom ciklusu na staze. Teža izlijetanja srećom bez ozljeda doživjeli su Filip Magdić (AKK Velika Gorica) i Marsel Katić (AK Opatija Motorsport), obojica u Hondama Civic, s time da je Katićeva posuđena za nastup u Sloveniji.

 

KLAUDIJA DOLSKI JEDINA HRVATSKA AMAZONKA

 

Novu pobjedu u konkurenciji PH povijesnih vozila očekivano je ostvario veteran Mladen Sigurnjak (AK Učka Sport) u VW Golfu GTI, a među 11 sudionika ove konkurencije nakon puno godina našla se i jedna hrvatska vozačica. Prvi je nastup na brdskim utrkama u Ilirskoj Bistrici upisala Klaudija Dolski sa Zastavom Yugo 1.3, članica pobjedničke ekipe zagrebačkog AK Belson Nostalgija.

 

Slijedeća utrka na brdskim stazama očekuje se kao svojevrstan spektakl – 35.Buzetski dani od 14.-16.rujna kojom PH ulazi u samu završnicu, a na stazi Most-Peničići odlučuju se ovogodišnji prvaci Europe.

 

Rezultati:

PH – Kat. I – ukupno 1. Pereković (AKK Zanatlija, Mitsubishi Lancer Evo IX) 4:57,040 minuta (zbroj vremena dvije vožnje), 2.Kavecz (AK Dubrovnik racing, BMW E90 V8 4.0) +6,920 sekundi, 3.Varljen (AKK Šibenik, Honda Civic TypeR) +25,900, 4.Juranić (AKK Petar Klepac, Renault Clio 2.0 Sport) +25,910, 5.Hernady (AK Dubrovnik racing, Mitsubishi Lancer Evo IX R4) +30,150, 6.Radola (AK Pula-Rovinj, Honda Civic TypeR) +40,910), 7.Kuharić (AK Opatija Motorsport, Zastava Yugo 1.6) +41,810, 8.Knego (AK Dubrovnik racing, Honda Civic TypeR) +43,550, 9.Banjeglav (AK Delta Timing, Peugeot 106 Gti 1.6) +45,960, 10. Herceg (AKK P.Klepac, Renault 5 GT Turbo) +46,270;

Kat. II – 1.Szasz (Marcal F3000) 4:50,510, 2.Balatincz (oba AK Dubrovnik racing, Coloni CN 98 Nissan) +13,010, 3.Dajak (AK Ragusa Racing, Gloria CBF 1.0) +15,400;

Klase: N1 1.Barović, 2.Đajić (oba AK Župa Dubrovačka); N2 1.Đ.Franić (Dubrovnik racing), 2.Vičević (AK Rijeka); N3 1.Radola ( AK Pula-Rovinj), 2.Knego (Dubrovnik racing); A6 1.Gorup (AKK Zanatlija), 2.Vlašić (AKK Sveta Nedelja); A7 1.Banjeglav (Delta Timing), 2.V.Prodan, 3.M.Butorac (oba AK Opatija Motorsport); A8 1.Varljen (AKK Šibenik); A9 1.Hernady (Dubrovnik racing); E1-14 1.Križanac (AK Solin), 2.Kmetović (Župa Dubrovačka); E1-15 1.Kuharić (AK Opatija Motorsport), 2.Batalić (Solin); E1-16 1.Juranić (P.Klepac), 2.Brozinić (Dubrovnik racing), 3.Jurišić (AK RI autosport); E1-17 1.Herceg (P.Klepac), 2.M.Franić (Dubrovnik racing), 3.Škugor (AKK Rogoznica); E1-23 1.Pereković (Zanatlija), 2.Kavecz (Dubrovnik racing), 3.Gauš (AK AD Astra); C/CN-2000 1.Balatincz (Dubrovnik racing), 2.Dajak (Ragusa Racing); C/CN-3000 1.Szasz (Dubrovnik racing); ekipe 1.AK Dubrovnik racing  68 bodova, 2.AK Opatija Motorsport 57, 3.AK Župa Dubrovačka 55,5.

PH Povijesna vozila – ukupno 1.Sigurnjak (AK Učka Sport, VW Golf  II Gti 1.8), 2.Gaćina (AKK Rogoznica, VW Golf I 1.6), 3.Prnić (AK Pelješac racing, Formula Opel Lotus 2000); klasa P1 1.Černi (AK Opatija), 2.Jukić (AK Oneum), 3.Župan (Klub Belson Nostalgija); P2 1.Sigurnjak (Učka Sport)), 2.Gaćina (Rogoznica), 3.Brozović (Klub Belson Nostalgija); P4 1.Prnić (Pelješac racing), 2.Cossetto (AKK Zanatlija); ekipe 1. Klub Belson Nostalgija 36 bodova, 2. AK Opatija 35, 3. AK Učka Sport 30.

(mik)

Snimci: M.Krpan