HYUNDAI AUTOKUĆA KOŠARA - 12. RALLY POREČ 2011

  

U POREČU ŠEBALJ I PELJHAN „LOVE“ ČETVRTU POBJEDU

 

                 Stigli smo do samog kraja. Službeni završetak automobilističke sezone 2011. je novi porečki oktanski vikend od 11. do 13. studenoga  kada se sa startom i ciljem u Poreču odvija tradicionalni rally punog imena „Hyundai Autokuća Košara – 12. Rally Poreč 2011.“.

Poreč - istarska perjanica hrvatskog turizma je domaćin. Grad sporta, sredina koja već dvanaestu godinu u svoje programske sadržaje uvrštava jednu automobilističku manifestaciju  već dugo prepoznatljivu kao rally sa najvećim brojem sudionika na ovim našim prostorima. Biti će tako i ove godine u organizaciji Autokluba „Skok racing“ iz Brtonigle. Pokrovitelji su Grad Poreč i  Turistička zajednica grada Poreča, glavni sponzor Hyundai Autokuća Košara, supokrovitelji Istarska kreditna banka Umag i  Allianz osiguranje, a značajnu pomoć organizatoru pružile su općine Kanfanar, Tar-Vabriga, Grožnjan i Oprtalj sa svojim turističkim zajednicama, a na čijim se područjima odvija znatan dio brzinskih ispita.

 

POČELA  „DELTA“, NASTAVIO   „SKOK“

 

Održavanje porečkog rallya slijed je  kontinuiteta i svojevrsne upornosti  skupine entuzijasta  okupljenih oko vječitog „nestašnog dečka“ hrvatskog auto sporta Edija Milokanovića koji i ovu manifestaciju organizira uz pomoć , kako stoji u popisu Organizacijskog odbora  „ … i svih zaljubljenika u auto sport iz Poreča i okolice“. I tome je upravo tako.  Godine 1999. „1. Inas Favorit porečki rally“ organizirao je zagrebački Autoklub „Delta“, godinu kasnije po prvi puta isti taj rally vezuje se uz realizaciju „23. rallya Saturnus – Poreč-Kopar“ i u zajedničkoj organizaciji Slovenaca i „Delte“ protječe ta jedinstvena manifestacija, do danas neponovljiva na ovim prostorima. Vozilo se i Slovenijom i Istrom. Godine 2001. „3. Porečki rally“ organizira Autoklub „Rijeka“. Slijedi jednogodišnja pauza, da bi od 2003. godine krenuo niz koji  traje do danas, rally gotovo svake godine okuplja od 55 do 60 posada, po čemu je raritet na ovim našim prostorima.

Prve tri godine pobjednička posada bili su Slovenci Darko Peljhan i Miran Kacin u „VW Golfu IV Kit Car“, a isti broj pobjeda ostvarila je i najbolja hrvatska posada ovog desetljeća Zagrepčani Juraj Šebalj i Toni Klinc, dvaput u „Subaru Imprezi“, a od prije tri godine u „Mitsubishi lanceru EVO IX“. U međuvremenu pobjednici Poreča bile su i posade: Niko Pulić – Bruno Šantić (Peugeot 206 Kit Car), Andrej Jereb – Miran Kacin (Subaru Impreza), Siniša Crnojević – Martina Maretić  i  Daniel Šaškin – Damir Bruner ( obje u Mitsubishi Lanceru EVO IX). Prošlogodišnju pobjedu ostvarila je mađarska posada Janos Szilagyi – Agnes Takacs u „miceku“ 9. evolucije.

 

ŽATIKA – OKTANSKI CENTAR

 

„Baza“ organizatora i ove je godine, start i cilj rallya i završna podjela priznanja  na novom Gradskom parkiralištu  „Žatika“ na kojem će se prvog natjecateljskog dana voziti i „gradski brzinac“. I ono najvažnije vozačima – i ove se godine voze poznate, dijelom skraćene  dionice brzinskih ispita u odnosu na prošlogodišnje. O njihovoj poziciji posade su spoznale prve informacije preuzimanjem „road booka“ svega dan uoči verifikacije.

 

Posadama će tijekom petka 11. studenoga  od 7 do 19 sati, te u subotu od 7 do 12 sati biti omogućeno upoznavanje  trase svih brzinskih ispita osim porečkog prologa koji se neposredno u subotnje poslijepodne i predvečerje vozi dva puta, a njegovo jednosatno upoznavanje omogućeno je pješice prije starta od 12  sati. U subotu 12. listopada od 8 do 11,15 sati odvija se verifikacija posada u hotelu „Diamant“, odnosno  tehnički prijam vozila na parkiralištu „Žatika“.

Ovogodišnji „12. Rally Poreč“ ima i jednu novost. Dio prošlogodišnjeg prvog brzinskog ispita Tar pretvoren je u „Shakedown“ koji će se voziti uoči službenog starta u subotnje poslijepodne od 13 do 15 sati i to povodom Martinja za posebne nagrade Općine Tar-Vabriga i mjesne turističke zajednice kao „Nagrada Sv.Martin – Coppa San Martino“.

Uz već znani gradski prolog biti će ovo zasigurno još jedan svojevrsni automobilistički spektakl. Prvi će natjecateljski dan početi na „Žatiki“ i završiti sa dvije vožnje parkiralištem Žatika, na posebno pripremljenoj stazi, svaka po tri nepuna kruga ( po 1,60 km), prvi sa startom u 17,05 sati, a drugi u 18,48 sati.

 

DAN ODLUKE

 

Pravo nadmetanje slijedi u nedjelju kada su na rasporedu četiri dionice brzinaca.

Brzinski ispit „Oprtalj“ vozi se od groblja Oprtalj i Sv.Lucije do Čepića i cilja Šterne dužine 7,41 km. Slijedi u nastavku puta BI „Šterna“ duljine 9,54 km, a vozi se na relaciji kroz Martinčiće do Grožnjana. Odmah potom slijedi još jedan isti „krug“ brzinaca. Poslije jednosatne pauze i regroupninga u Poreču, u poslijepodnevnim satima rally seli jugoistočno od Poreča. Brzinski ispit „Flengi“ starta u Dračevcu i vozi se dionicom Fuškulin – Jasenovica – Ćuši – Flengi, djelomično je kružni, voze se puna dva kruga, a u trećem se izlazi prema cilju udaljenom od starta 10,68 km. Završni će biti od ranije poznat BI „Kanfanar“ duljine 7,53 km na dionici Kanfanar – Dvigrad – Korenići – Barat. Do gotovo večernjih sati Flengi se voze tri, a Kanfanar dva puta. Ukupna duljina rallya je 288,68 km a na 11 brzinaca otpada 84,20 km. Start je u subotu u 17,05  sati, a pobjedničku se posadu na ciljnoj rampi parkirališta „Žatika“ očekuje u nedjelju u 18,00 sati.

Duž svih brzinaca ima izuzetnih mjesta, atraktivnih i privlačnih do kojih ljubitelji brzina trebaju samo pravovremeno stići i bodriti rally asove.

 

POREČ – RALLY  PRESTIŽA

 

Prijavljeno je 68 posada iz Hrvatske (35), Slovenije (23), Mađarske (6), te po dvije posade Bosne i Hercegovine i Austrije. Ove je sezone, kao i niz proteklih ovo rekord na našim prostorima. U grupi N je 25 vozila, grupi A 27, a u „S“ 16. Zastupljeno je čak 16 svjetskih marki automobila, sa čak 14 prednjači „Mitsubishi“, slijedi Renault sa 10, Peugeot i Honda sa po šest,… Znakovit je broj prijavljenih hrvatskih posada – 35 iz čak 17 klubova. Rally se boduje za Međunarodno regionalno prvenstvo Hrvatske i Državno prvenstvo Hrvatske, dok će bodove za Prvenstvo Regije Zapad HAKS-a ( Istra, Primorske i Gorski kotar) sakupljati 19 posada iz devet klubova. Najbrojnije zastupljen je riječki Autoklub „M.R.C. Sport“, ujedno vodeći klub državnog prvenstva sa izgledima osvajanja naslova prvaka.

 

Startnu listu predvode dva favorita za naslov međunarodnog prvaka – Mađar Janos szilagyi i naš Juraj Šebalj. Njihov će ogled biti stvar prestiža na samom rallyu tim više što je Jura Šebalj sa suvozačem Tonijem Klincom već osigurao naslove  prvaka – državni u ukupnom poretku i HAKS-ov u grupi N, dok je iskusnom mađarskom asu želja ponoviti prošlogodišnju porečku pobjedu, ali i vratiti naslov međunarodnog prvaka gdje ima 6,5 bodova prednosti ispred Šebalja. Šebalj želi i četvrtu pobjedu u Poreču, ali sa istim ciljem na zapadnu istarsku obalu stiže i slovenski as Darko Peljhan u tandemu sa suvozačicom Andrejom Verbič, jedini u  „Mitsubishi Lanceru EVO X“.

Iako se nenadano uoči Martinskog rallya oprostio sa borbom za još jedan ovogodišnji naslov prvaka Dubrovčanin Niko Pulić ipak je odlučio doći u Poreč gdje je već ispijao pobjednički šampanjac. No, iznenađenje je priredio na suvozačkoj stolici – zbog ranijih obveza neće mu asistirati Bruno Šantić već jedna od rijetkih hrvatskih dama na rally stazama Zagrepčanka Lana Sutlović. Zamijenila je tako želju vožnje za čitanjem radara. Zanimljivo, nema što.

No, lista favorita time nije gotova. Iz prikrajka vreba, samo ako ga auto posluži, Ivan Čibej, Zagrepčanin sa austrijskom licencom. Stiže i jedan od najboljih europskih relijaša mladi slovenski as Rok Turk u „Peugeotu 207 R3T“.

Očekuju se domaći dueli Prodan – Stanić – Hrvatin u grupi N, Mihelić – Dobrila – Sertić u grupi A, dok sigurni naslov u „džepu“ i prije poreča u grupi S ima Marko Đurković sa svojom TV zvijezdom Lorenom Nosić. I još jedan zanimljiv ogled za prvake – u skupini I (N1+A5) između Dražena Someka (Zanatlija) i Ivana Bahorića. Somek ima 2,25 boda prednosti, ali braća Bahorići čak tri odustajanja ove sezone. Nije li vrijeme za ciljnu rampu?!

I ovogodišnji „Rally Poreč“ okupio je kao i niz proteklih godina priznate i trofejne vozače ( i suvozače), vrhunski vozni park, ali i niz mlađih vozača posebno i onih koji rjeđe, ali sa stalnom željom nastupa voze povremeno i rally – zasigurno krunu vozačke karijere, opravdano „kraljicu“ oktanskih uzbuđenja na četiri kotača.

Pjenušcem će na porečkom parkiralištu  „Žatiki“ u nedjelju navečer pobjednici zaliti svoj automobil, zahvaliti ekipi i pratnji, ali zasigurno pjenušaca će trebati više. Pobjednika će biti mnogo. Prvo svi koji stignu do cilja ( prosjek završavanja na Poreču je 60 posto ), a potom svi koji osvoje naslove  prvaka ili pobjednika u brojnim konkurencijama.

 

Satnica:

Subota, 12. 11. 2011.   17,00 sati – ceremonijalni start 1. vozila (Žatika)

                                     17,05 sati -  BI 1 – „Poreč 1“

                                     18,48 sati -  BI 2 – „Poreč 2“

                                     19,50 sati -  park ferme „Žatika“

 

Nedjelja, 13.11.2011.     7,31  sati – start 2. dan (Žatika)

                                        8,39  sati – BI 3 – „Oprtalj 1“

                                        9,12  sati -  BI 4 – „Šterna 1“

                                      10,05  sati -  BI 5 – „Oprtalj 2“

                                      10,43  sati – BI 6 – „Šterna 2“

                                      11,33  sati – Poreč -  regrouping i servis (90 min)

                                      13,21  sati  - BI 7 – „Flengi 1“

                                      14,09  sati -  BI 8  – „Kanfanar 1“

                                      14,57  sati – BI 9 – „Flengi 2“

                                      16,30  sati -  BI 10 – „Flengi 3“

                                      17,08  sati -  BI 11 – Kanfanar 2“

                                      18,00  sati -  CILJ 1. vozila – Žatika

                                      20,30  sati -  Žatika  podjela nagrada

 

Miroslav Krpan

Snimci: K.Tadijić, M.Krpan, arhiva