HYUNDAI AUTOKUĆA KOŠARA - 13. RALLY POREČ 2012.

  

SLOVENCI ŽAKELJ I SELAN POBJEDNICI

 

                    Trijumfom slovenske posade Rajko Žakelj – Blaž Selan za upravljačem „Mitsubishi Lancer EVO IX“  zaključen je dvodnevni međunarodni „Hyundai Autokuća Košara – 13. Rally Poreč 2012.“ što se u organizaciji autokluba „Skok racing“ održavao na području zapadne i središnje Istre. Suorganizator je bio Autoklub „Poreč Motorsport“, a glavni pokrovitelji Grad Poreč i Turistička zajednica Grada Poreča.

Na itinerer dug 371,35 km od čega su 82 km otpadala na 13 brzinskih ispita raspoređenih u dva dana na šest različitih dionica startalo je 46 posada iz Hrvatske, Slovenije, Austrije, Mađarske i Bosne i Hercegovine boreći se za bodove tri različite konkurencije – Međunarodnog regionalnog i Državnog prvenstva Hrvatske, te Prvenstva Auto i karting lige Zapad. Do cilja je uspješno stiglo 30 posada, dok ih je 16 uglavnom zbog tehničkih kvarova moralo odustati.

 

ŽAKELJ POVEO PRVOG DANA

 

Rajko Žakelj  prvog je dana poveo osvojivši i dva najbolja vremena na brzincima u Taru. Tog je poslijepodneva preostale brzince  u Poreču, na Gradskom parkiralištu, prepustio prvo Buzećaninu Viliamu Prodanu (Citroen C2R2 MAX“), a potom drugi Slovencu  Domenu Agniču u  BMW-u M3. Žakelj je tako poslije prve trećine rallya vodio sa prednošću od 19,4 sekunde ispred hrvatske posade Nikola Dobrila – Zoran Raštegorac (MRC Sport / Zanatlija ) i trećeplasiranih Slovenaca Friderika Vajnhandla i Jake Cevca čiji je zaostatak bio 21,5 sekundi.

Sutradan je, prvi dio dana, po suhom  u okolici Buzeta i Grožnjana Žakelj nastavio serijom od četiri najbolje odvežena brzinca, da bi u poslijepodnevnom dijelu južnije od Poreča u okolici Radmana i Kanfanara po jakoj kiši i kliskom kolniku prvo jedan najbolji rezultat ostvario Mađar Attila Varga (Suzuki Ignis S1600), a potom Slovenac Friderik Vajnhald (Škoda Fabia R2). No, Žakelj se brzo vratio pobjednički ritam osvojivši slijedeća tri, da bi tek posljednji 13. Brzinac prepustio sunarodnjaku Vajnhaldu. Jutro su dobro počeli Dobrila i Raštegorac osvojivši na BI 6 „Šterna 1“ drugo vrijeme sa skromne dvije desetinke sekunde zaostatka iza Žakelja. No, kasnije slijede njihovi problemi – prvo sa zamjenom gume, a potom i nepravilnom „čeprkanju“ po motoru uoči druge „Šterne“ zbog čega im je i onemogućen daljnji nastavak rallya. Čak su putem  navodno „proučavali“ i raznolikost divljači istarskih šuma !?

Posada Žakelj – Selan na cilj je stigla u vremenu  54:18,3 minute što je bilo 54,2  sekunde bolje od drugoplasiranih sunarodnjaka im Friderika Vajnhandla i Jake Cevca.Treći u generalci bili su Mađari Attila Varga – Roland Savanyu (Suzuki Ignis S1600) koji su zaostali 1:07,5 minuta.

 

PRODAN I DRAŽENOVIĆ OSTVARILI ŽELJENO

 

Izvrstan rezultat petim mjestom ukupnog poretka ostvarila je najuspješnija hrvatska posada Buzećanin Viliam Prodan (Buzet autosport) i Zagrepčanin Zdravko Draženović (Opatija Motorsport) za upravljačem „Citroena C2R2 MAX“ ostvarivši prvu geleralku Prvenstva Republike Hrvatske. Tom su pobjedom ujedno osvojili i naslov viceprvaka Hrvatske u sezoni 2012. U hrvatskom prvenstvu drugi su bili Davor Mihelić – Mateo Butorac (Opatija Motorsport ), a treći Manuel Kodelja – Vedran Bužić (Buzet autosport). Ekipna pobjeda PH pripala je Autoklubu Buzet autosport.

Među odustalima su i ovogodišnji prvaci Hrvatske i pobjednici Međunarodnog regionalnog prvenstva Republike Hrvatske Juraj Šebalj i Toni Klinc (Sveta Nedelja) koji su za završni nastup sezone, sa već osiguranim ovogodišnjim naslovima, odabrali „Ford Escort MK1“ koji im je sredinom drugog dana otkazao poslušnost zbog kvara kardanske osovine.

Prvaci HAKS-a u četiri klase bili su poznati uoči Poreča, a odluku o državnim prvacima klase 4 (N1+N2+A5) donosio je posljednji nastup. Očekivani dvoboj do Poreča dvije vodeće posade  Petretić-Puž  i Đurković-Nosić okončan je prije cilja. Prvo je odustao Đurković, a potom i Petretić. Ta je situacija izvrsno pogodovala kasnijim pobjednicima matuljskoj posadi Marsel Katić-Denis Rubinić koji su se neočekivano umiješali na završno pobjedničko postolje sezone. U konkurenciji vozača klase 4 državnim je prvakom postao Paolo Petretić, viceprvak Marsel Katić, obojica iz AK Matulji racing, a tek treći prošlogodišnji prvak Marko Đurković (Stubaki). Među suvozačima(icama) lentom prvaka ovjenčao se Denis Rubinić (Matulji racing) ispred Lorene Nosić (Stubaki) i tek trećeg Elvisa Puža (Opatija). Bodovne razlike su minimalne ali dovoljne za ne baš očekivani rasplet sezone.

Najveće su ipak iznenađenje priredili Buzećani Marino Ivančić i Marko Matijašić (Buzet autosport) osvojivši hrvatsku pobjedu klase 5 (kup S), ali i visoko treće mjesto Međunarodnog prvenstva za upravljačem BMW 325i. Upravo je BMW dominirao klasom u Poreču jer su i na prva dva mjesta vozači BMW-a Slovenci Domen Agnič, odnosno Aleš Zrinski.

 

Rezultati – ukupno 1. Žakelj – Selan (Mitsubishi Lancer EVO IX)  54:18,3 minute, 2. Vajnhandl – Cevc (svi Slovenija, Škoda Fabia R2) +54,2 sekunde, 3. Varga – Savanyu (Mađarska, Suzuki Ignis S1600) +1:07,5 minuta, 4. Varkonyi – Csanyi (Mađarska/Hrvatska, Honda Civic TypeR) +1:12,0, 5. Prodan – Draženović (Buzet autosport/Opatija Motorsport, Citroen C2R2 MAX) +1:14,0, 6. Agnič – Podpečan (Slovenija, BMW M3) +2:16,5, 7. Mihelić – Butorac (Opatija Motorsport, Citroen C2R2) +2:48,9, 8. Komadina – Ocvirk (Škoda Fabia R2) +2:53,3, 9. Trani – Vošinek (svi Slovenija, Citroen AX) +3:09,2, 10. Zrinski – Štupar (Slovenija, BMW M3) +3:58,2.

Prvenstvo Hrvatske – ukupno 1. Prodan – Draženović, 2. Mihelić – Butorac, 3. Kodelja – Bužić (Buzet autosport); klasa 1 – 1. Muhvić – Brozović (Petar Klepac Gerovo/Zanatlija Zagreb); klasa 2 – 1. Turk – Pintar (Delta Sport), 2. Sertić – Stiperski (Fridge racing Zagreb), 3. Mateša – Harapin (Zagorje Oroslavje); klasa 3 – 1. Prodan – Draženović, 2. Mihelić – Butorac, 3. Kodelja – Bužić; klasa 4 – 1. Katić – Rubinić (Matulji racing), 2. Pelicar – Šarić (IRT Pazin/ Pula-Rovinj), 3. Siladić – Durak (Rally Baba); klasa 5 – 1. Ivančić – Matijašić (Buzet autosport), 2. Jugovac – Milanović (Istra racing team Pazin); ekipe 1. AK Buzet autosport 86,5 bodova, 2. Istra racing team Pazin 46, 3. AKK Petar Klepac Gerovo 34 boda.

MRPH ukupno 1. Žakelj – Selan, 2. Vajnhandl – Cevc, 3. Varga – Savanyu, 4. Varkonyi – Csanyi, 5. Prodan – Draženović; klasa 1 – 1. Žakelj – Selan, 2. Muhvić – Brozović, 3. Vrpčić – Sutlović (BiH/Sv.Nedelja); klasa 2 – 1. Varga – Savanyu, 2. Varkonyi – Csanyi, 3.Prima – Kerekes (Mađarska); klasa 3 – 1. Vajnhandl – Cevc, 2. Prodan – Draženović, 3. Mihelić – Butorac, klasa 4 – 1. Trani – Vošinek, 2. Savič – Kovač, 3. Trobec – Simčić (svi Slovenija); klasa 5 – 1. Agnič – Podpečan, 2. Zrinski – Štupar ( svi Slovenija), 3. Ivančić – Matijašić (Buzet autosport); proizvođači 1. Citroën ( Trani, Prodan, Mihelić) 58 bodova, 2. BMW (Agnič, Zrinski, Ivančić) 58, 3. Mitsubishi (Žakelj, Muhvić, Vrpčić) 55.

Auto i karting liga Zapad – ukupno 1. Prodan – Draženović, 2. Mihelić – Butorac, 3. Kodelja – Bužić, 4. Muhvić / H. Šepić, 5. T. Šepić / Rubinić; klasa 1 – 1. Muhvić (P.Klepac); Klasa 2 – 1. T. Šepić – H. Šepić (Rijeka); klasa 3 – 1. Prodan – Draženović, 2. Mihelić – Butorac, 3. Kodelja – Bužić; klasa 4 – 1. Katić – Rubinić, 2. Pelicar – Šarić (IRT Pazin/Pula-Rovinj); klasa 5 – 1. Jugovac – Milanović (IRT Pazin); klasa 6 – 1. Ivančić – Matijašić, 2. Malinarich – Ukota (D.T. Poreč / Buzet); ekipe 1. AK Buzet autosport 32,5 bodova, 2. Istra racing team Pazin 21,5, 3. AMK Petar Klepac Gerovo 12,5.

(mik)

Snimci: M. Krpan