MILOŠ BENEŠ IZNENADIO POBJEDOM

  

32. Buzetski dani  - MILOŠ BENEŠ IZNENADIO POBJEDOM

Mladi hrvatski as Tomislav Muhvić rezultatski prvak Europe, čeka se potvrda Žirija nakon protesta na njegov automobil

 

                       Izvrstan trodnevni oktanski spektakl priredili su sudionici 32. Buzetskih dana 2013. , završne utrke Prvenstva Europe na brdskim stazama što je u izvrsnoj organizaciji Auto moto kluba Buzet održana na stazi Most – Peničići nadomak Buzeta. Nedjeljne nastupe 157 vozača iz 12 europskih zemalja  u dvije bodovne vožnje duž 5.001 metar duge staze bodrilo je desetak tisuća gledatelja, a bilo je to vremenski najdulje izdanje buzetskih utrka u više od tri desetljeća otkako se održavaju. Dvije bodovne vožnje ukupno su trajale više od osam sati, od čega tri sata otpada na 18 duljih prekida uzrokovanih kvarovima ili izlijetanjima u kojima su stradale ograde ili automobili. Vozači su prošli neozlijeđeni, a u plasmanu se nije našlo čak 30 sudionika.

Ukupna pobjeda pomalo neočekivano pripala je češkom vozaču Milošu Benešu u prototipu „Osella FA 30“ koji je u dvije izvrsne vožnje ostvario ukupno vrijeme 4:35,188 minuta što je za 1,448 sekundi bilo bolje od njegova sunarodnjaka Otakara Kramskog koji je nastupio u formuli „Reynard K13“. Treće je mjesto zasluženo pripalo Patriku Zajelsniku (Norma M20 F), slovenskom asu i mlađem sinu rekordera buzetske staze Josefa iz 1987.godine.

Beneš je imao i sreće za pobjedu koja se očekivala od najbržeg sa treninga, vozača koji je ostvario najbolje vrijeme prve bodovne vožnje i ovogodišnje buzetske utrke  Švicarca Juliena Ducommuna u vremenu 2:13,259 minuta prosjekom 135,102 km/sat. On je tako u prototipu Osella FA 30 vozio samo 1,4 sekunde sporije od aktualnog rekordera staze Talijana Simone Faggiollija koji je propustio dolazak u Buzet braneći danas naslov prvaka Italije. I bez dolaska u Buzet postao je i ove godine prvakom Europe Kategorije 2 u formulama i prototipovima. Međutim, Švicarac je neposredno poslije starta druge vožnje u kojoj se očekivala njegova pobjeda, pa čak i rekord odustao zbog kvara. To je otvorilo put pobjede Benešu.

 

MUHVIĆ PRVAK EUROPE – ČEKA SE PREGLED AUTOMOBILA !!??

 

Brojna publika željno je očekivala nastup Tomislava Muhvića, vozača AKK Petar Klepac iz Gerova koji je vrhunskim rezultatom upravo u Buzetu u natjecateljskom dijelu ostvario rezultat karijere. Naime, teško je definirati da je osvojio naslov prvaka Europe u Kategoriji 1 (turistički automobili) iako je to matematički upravo tako. Naime, još tijekom natjecanja na njegov je automobil od strane Češkog nacionalnog tima uložen prigovor pa je u večernjim satima konačna odluka na Sportskoj komisiji, a osnovom nalaza tehničke koja tek treba pregledati automobil u dijelovima za koje je uložen prigovor.

Muhvić je bio bolji od konkurencije, u klasi N+3000 i grupi osvojio prvo mjesto, rezultatski pobijedivši jednog od direktnih suparnika Čeha Jiri Losa. Drugi Čeh, vozač grupe A Lukas Vojaček nakon subotnjih treninga odustao je od nastupa na bodovnim utrkama navodno zbog tehničkog kvara, ali istina je bliža konstataciji da bi i pobjedom ostvario samo pola bodova jer mu grupa nije bila upotpunjena dovoljnim brojem sudionika. Uz Muhvića treba istaknuti i četvrto mjesto u klasi PE Damira Mašića (Zagreb racing team) koji će po svemu sudeći sezonu Europskog prvenstva okončati na trećem mjestu.

Najbolji od hrvatskih vozača bio je Mađar Laszlo Szasz (Dubrovnik racing) četvrtim mjestom ukupno, potom osmim mjestom Niko Pulić u prototipu Radical SR8, dok je u konkurenciji turističkih automobila pobjeda pripala izvrsnom Solinjaninu Robertu Bradariću koji je nastupio u Ford Escortu Cosworth kojim je prošle godine na istoj stazi najbolji bio Siniša Krainc čiji je automobil.

Ovo izvješće pisano je neposredno po okončanju druge službene vožnje.

Rezultati – ukupni poredak 1. M. Beneš ( Osella FA30) 4:35,188 minuta ( zbroj vremena dvije vožnje), 2. Kramsky  (oba Češka, Reynard K12) +1,448 sekundi, 3. P. Zajelsnik (Slovenija, Norma M20 F) +3,677, 4. Szasz (Hrvatska, Reynard  F3000) +7,351, 5. Aćimić (Crna Gora, Osella PA 20P) +15,196, 6. Ala (Italija, Sighinolfi BMW 3000) +26,709, 7. Müller (Švicarska, Osella PA 30) +27,757, 8. N. Pulić ( Hrvatska, Radical SR8) +28,774,  9. A. Zajelsnik (Slovenija,  Norma M 20 F) +37,870, 10. Vitver (Češka, Audi WTTR) +43,813, 11. Bradarić (Hrvatska, Ford Escort Cosworth) +46,461, 12. Muhvić  +52,805,… (mik)

Snimio M.Krpan