Međunarodna brdska auto utrka „Čabar 2017.“

  
TALIJANU LIBERU NOVI REKORD I POBJEDA
 
Pereković, Jurišić i Juranić zablistali u međunarodnoj konkurenciji, a Sigurnjak nadmašio sve „povijesničare“
 
                    Protekli vikend mnogi su potražili temperaturno olakšanje u nešto hladnijem šumovitom području Gorskog kotara. Srpanj je mjesec u kojem se gotovo već tradicionalno, tamo od 2001.godine, na području Čabra, održava već niz godina međunarodna automobilistička utrka. Bilo je tako i ove godine, prije dan dva, po četvrti put u nizu zahtjevne i odgovorne organizacije prihvatili su se uglavnom mladi entuzijasti i zaljubljenici brzina, članovi Auto karting kluba Petar Klepac iz Malog Luga. U svemu su im pomogli prijatelji, poslovni suradnici, sportski znalci. I jednostavno – uspjeli su. Utrka „s dušom“ još je jednom ispunila očekivanja mnogih.
 
POD BUDNIM OKOM FIA LJUDI               
 
Na stazi Smrečje-Tršće, izuzetnom organizacijom Auto karting kluba „Petar Klepac“ iz Malog Luga, u vrhunskom oktanskom ozračju i pod pokroviteljstvom Primorsko-goranske županije, održana je  međunarodna brdska auto utrka „Čabar 2017.“, ove godine uz bodovanje državnih prvenstava Hrvatske i Austrije kandidat za FIA IHCC, što bi se moglo voziti već slijedećeg ljeta. Svaki detalj pomno su promatrali odabrani FIA ljudi koji će svoje zaključne utiske upisati u obrasce ocjene, a nada da će biti pozitivne nije upitna.
Sudjelovalo je 78 vozača iz četiri europske zemlje, Hrvatske, Austrije, Slovenije i Italije.
Na vrhunski pripremljenoj stazi dugoj 4.900 metara favorit je bio poznat već nakon treninga.
Prošlogodišnji pobjednik i rekorder staze talijanski as Federico Liber u prototipu „Gloria C8P-evo“, već je službenim treninzima naznačio da je izraziti favorit, što je potvrdio novim apsolutnim rekordom u drugoj vožnji ostvarivši vrijeme 2:52,966 minuta uz prosjek 101,985 km/sat poboljšavši tako vlastiti rekord star godinu dana za 1,3 sekunde.Nakon dvije vožnje s prednošću od 20,924 sekunde bio je uspješniji od drugoplasiranog Mađara Laszla Szasza, člana AK Dubrovnik racing u formuli „Reynard F3000“, dok je pomalo iznenađujuće treće mjesto s nepune četiri sekunde više ostvario Austrijanac Sternad Diethard u vrhunski pripremljenom Alfa Romeu 156.
 
DOMAGOJ PEREKOVIĆ NEDOSTIŽAN
 
Slijedili su potom hrvatski asovi Zagrepčanin Domagoj Pereković (AKK Zanatlija) koji je četvrtim mjestom „generalke“ svojim Mitsubishi Lancerom Evo IX stigao do daleko važnije nove, treće ovosezonske pobjede Kategorije I hrvatskog prvenstva i tako učvrstio lidersku poziciju. S izvrsne i ujednačene dvije vožnje slijedeći je na ljestvici bio Riječanin Mario Jurišić (AK RI autosport) vozeći Opel Vectru i drugim mjestom Kategorije I do iste se pozicije probio u poretku PH nakon pet natjecanja. U istoj je konkurenciji treće mjesto zauzeo domaći adut Bojan Juranić (AKK Petar Klepac) ovog puta sekundu po vožnji sporiji od najvećeg mu rivala Jurišića. Aduti za visok plasman bili su i do sada trostruki čabarski pobjednik Mađar Istvan Kavecz (AK Dubrovnik racing) kojeg je jedna pirueta u prvoj vožnji koštala znatno boljeg plasmana od ostvarenog 12.mjesta generalke. Probleme svog automobila cjelonoćnim radom uoči utrke uspjelo se otkloniti, ali do cilja prve vožnje nije stigao  Tomislav Muhvić, domaći as, ujedno organizator same utrke, kojeg je tehnički kvar, gotovo u istom zavoju kao prije dvije godine, koštao plasmana na domaćoj utrci.
Od hrvatskih vozača vrijedi istaknuti još trojicu pobjednika, ujedno najboljih u međunarodnoj konkurenciji grupe A Đani Varljen (AKK Šibenik) sa Hondom Civic TypeR (9.ukupno), mladi Puljanin Saša Radola (AMK No Traction) najbolji grupe N, te dokazani i trofejni sudionik u konkurenciji povijesnih vozila Mladen Sigurnjak (AK Opatija) koji je upisao pobjedu PH za povijesne automobile, ali i značajni rezultat najboljeg u međunarodnoj konkurenciji naspram brojnih austrijskih asova s vrhunskim automobilima.
 
GORSKI KOTAR ČEKA RUKU DOBROTE
 
Dan treninga protekao je u promjenjivom vremenu, s tek kratkim naletima kišnih kapi, tek tu i tamo u višim dijelovima i namočenoj stazi, no sunce je bilo jače. Sušilo je sve oko sebe, nekima i grla. Ipak večer je dočekana u zabavnom tonu zahvaljujući grupi specifična imena – Full Gas. Njihova svirka u Park vozača privukla je mnoštvo ljudi, a uglavnom muška populacija „palila“ se na iznenađenje večeri – Sexy car wash. Ima i onih koji su sve gledali – a ništa ni vidjeli nisu. Od gužve !
 
U vrijeme bodovnih nedjeljnih vožnji izvrsni vremenski uvjeti doprinijeli su vrhunskom ozračju uz stazu diljem koje se sakupio veći broj ljubitelja brdskih utrka, a po završetku vožnji i spoznaji tko je tko na listi rezultata, organizatori su priredili i veličanstvenu završnu podjelu, već tradicionalno specifičnih „pokala“ izrađenih od drva, prepoznatljivog simbola Gorskog kotara, kao i tombolu za sve vozače sudionike utrke u kojoj je glavnu od 20 vrijednih nagrada, što su ih osigurali partneri organizatora Autocentar Marinići, Stolli racing i Max racing, sportsku homologiranu sjedalicu dobio je Riječanin Igor Krišto. I kako sam kaže – konačno da i on nešto dobije. A dan mu je bio uspješan jer se i na jedno od postolja popeo i to u klasi sa dva istinska junaka – klupskim kolegom Mariom Jurišićem i domaćim omiljenim vozačem Bojanom Juranićem.
 
Utrka je održana pod pokroviteljstvom Primorsko-goranske županije, a na svečanom otvaranju nakon prigodnih riječi Jelene Muhvić, predsjednice Organizacijskog odbora i AKK Petar Klepac, utrku je otvorio Kristijan Rajšel, gradonačelnik Grada Čabra, uz Zajednicu sportova PGŽ jednog od supokrovitelja. Posebna zahvalnost organizatora usmjerena je Pilani Muhvić, Obrtu Juranić, Zanatskoj radnji Zidar Tršće i Autocentru Marinići, te kako vole istaknuti svima koji su im ičim pomogli. Medijski pokrovitelji bili su Novi list i www.riautosport.hr . Ono što raduje mediji su bili dobro i internacionalno zastupljeni.
I tako, još je jedan „Čabar“ za nama. Obitelji Muhvić, jer svi su zaslužni za sve lijepo priređeno – kapa do poda! Trud se isplatio.
Čini mi se da se plan 2018. već kuje. Kud sreće da ovakav projekt, skoro pa i najveću, ako ne i najveću priredbu u Gorskom kotaru prepozna i ojačalo hrvatsko gospodarstvo. Trenutno to nisu učinili niti oni koji uobičajeno i sada pomažu većima, što više velikima u velikim centrima. Gorski kotar čeka ruku dobrote!
 
Rezultati:
Ukupno: 1.Liber (Italija, Gloria C8P-evo) 5:46,678 minuta (zbroj vremena 2 vožnje), 2.Szasz (AK Dubrovnik racing, Reynard F3000) +20,924 sekunde, 3.Diethard (Austrija, Alfa Romeo 156) +24,689, 4. Pereković (AKK Zanatlija Zagreb, Mitsubishi Lancer evo IX) +28,191, 5. Jurišić (AK RI autosport, Opel Vectra STW) +34,315, 6.Neumayr (Austrija, Ford escort) +35,877, 7.Juranić (AKK Petar Klepac, Renault Clio sport) +36,264, 8.Wels (Austrija, VW Scirocco) +36,785, 9.Varljen (AKK Šibenik, Honda Civic TypeR) +37,503, 10.Marcon (Italija, Predators PC010) +41,471;
 
Rezultati Prvenstvo Hrvatske:
Kategorija I – ukupno 1. Pereković, 2.Jurišić, 3.Juranić, 4.Varljen, 5. Kavecz;
Kategorija II 1.Szasz, 2.Radić (AK Učka Sport), 3.Cossetto (AKK Zanatlija); grupa N 1.Radola (AMK No Traction), 2.Franić (AK Dubrovnik racing), 3.Stella (AK Solin); grupa A 1.Varljen (AKK Šibenik), 2.Prodan (AK Opatija Motorsport), 3.Alduk (AK Dubrovnik racing); grupa E1 1.Pereković, 2.Jurišić, 3.Juranić; ekipno 1.AK Dubrovnik racing 68 bodova, 2.AKK Zanatlija 60, 3.AK Opatija Motorsport 57,5;
Klase: N-1 1.Vlašić (AKK Sveta Nedelja), 2.Ladavac (AK Istra racing team Pazin); N-2 1.Đ.Franić (AK Dubrovnik racing), 2.Stella (AK Solin), 3.Feređa (AK Dubrovnik racing); N-3 1.S.Radola, 2. E.Radola (oba AMK No Traction Pula); A-6 1.Barović (AK Župa Dubrovačka), 2.Gorup (AKK Zanatlija), 3.Katić (AK Opatija Motorsport); A-7 1.Prodan (AK Opatija Motorsport), 2.Banjeglav (AK Delta timing Zagreb), 3.Butorac (AK Opatija Motorsport); A-8 1.Varljen (AKK Šibenik), 2.Alduk (AK Dubrovnik racing), 3.Černeka (AKK Petar Klepac); E1-11 1.Čičko (AK Buzet Autosport), 2.Grabović (AKK Petar Klepac); E1-15 1.Tomascanyi (AK Dubrovnik racing), 2.Kuharić (AK Opatija Motorsport), 3.Janko (AK Istra racing team); E1-16 1.Jurišić (AK RI autosport), 2.Juranić (AKK Petar Klepac), 3.Krišto (AK RI autosport); E1-17 1.Nišević (AKK Velika Gorica), 2.Pavičić, 3.Marinić ( oba AKK Petar Klepac); E1-23 1.Pereković (AKK Zanatlija), 2.Kavecz (AK Dubrovnik racing); Klasa 19 1.Radić (AK Učka Sport), 2.Cossetto (AKK Zanatlija); klasa 20 1.Szasz (AK Dubrovnik racing).
 
PH - Povijesna vozila ukupno 1. Sigurnjak (AK Opatija), 2.Prnić (AK Pelješac racing), 3.Hernaut (AKK Zanatlija); klasa P1 1.Hlača (AK Opatija), 2.Jurić (AK Belson Nostalgija Zagreb); P2 1.Župan (AK Belson nostalgija), 2.Kljun, 3.Barićevac (oba AK Opatija); P3 1.Sigurnjak (AK Opatija), 2.Hernaut (AKK Zanatlija); P4 1.Dobrilović, 2. Radan (oba AK Belson nostalgija); P5 1.Prnić (AK Pelješac racing); ekipno 1.AK Opatija 68, 2.AK Belson Nostalgija Zagreb 67, 3.AKK Zanatlija 21.
 
Miroslav Krpan
Snimci: M.Krpan