Zagreb Open 45.Ina delta rally

  

TURK I KACIN UPISALI SE U ZLATNU KNJIGU

Sa starta na Trgu Bana J.Jelačića krenula 81 posada, do cilja na istom mjestu stiglo 54, Mađar Hideg najbolji s hrvatskom licencom, a veterani Pulić-Devunić najbolja domaća posada

                      Slovenski prvaci Rok Turk i Blanka Kacin, pobjedom na „Zagreb Open 45.Ina delta rallyu“, upisali su se u „Zlatnu knjigu“ pobjednika najstarije i najcjenjenije hrvatske automobilističke manifestacije. Poslije deset brzinskih ispita, na širem zagrebačkom okruženju, i itinerera duljeg od 400 kilometara, oni su u „Hyundai i20 R5“ ostvarili ukupno vrijeme 1 sat i 33:13,0 minuta. Poslije 1988.godine i šestogodišnje uzastopne dominacije slovenskih posada na „Delti“ bila je ovo prva slovenska posada. Te davne 1988.pobjednici su bili Brane Küzmič i Janez Banič u „Renaultu 5 GT Turbo“, prije 30 godina.

BISAHA IZLIJETANJEM OTVORIO PUT POBJEDE TURKU

Prvog su dana dobili oba brzinska prologa kod Zagrebačkog velesajma, ali s neznatno većom razlikom dva dugoselska ispita na Martin Bregu dobila je favorizirana češka posada, prošlogodišnji pobjednici „Delte“, Ondrej Bisaha-Petr Tršinsky (Ford Fiesta R5) i tako u drugi, odlučujući dan, ušli s prednošću od 23,8 sekundi ispred Slovenca Turka, dok je 52,4 sekunde na trećem mjestu zaostajala hrvatska posada prvaka Mađari Krisztian Hideg-Istvan Kerek (AK Delta Sport Zagreb) u „Škoda Fabia R5“. Brzincima na Medvednici - Sljeme, Laz i Šestine, u prvom je „krugu“ žestoko krenuo Bisaha i do pauze povećao prednost ispred Turka na 54,3 sekunde.  Hideg je na tim brzincima bio drugi, a Turk treći. Međutim, na drugom prolasku Sljemenom Bisaha izlijeće, oštetivši vozilo i odustaje, a to daje šansu Turku da na predstojeća tri brzinca ostvari najbolja vremena, preuzme nakon Sljemena lidersku poziciju i zadrži je do cilja s zaključnom prednošću od 32,2 sekunde ispred Hidega. S gotovo tri minute zaostatka treće mjesto generalke zauzimaju, na hrvatskim rallyjima uvijek dobri i standardni Mađari  Antal Kovacs i Istovics Gergelly (Ford Fiesta R5). Među prvom desetoricom, uz Turka, su još četiri slovenske posade ( vozači Zrinski, Peljhan, Grossi i Novak), a najbolji domaći vozači su nekadašnji dvostruki pobjednici „Delte“, veterani i povratnici Dubrovčanin Niko Pulić i Zagrepčanin Davor Devunić (AK Dubrovnik racing) u „Opel Adamu R2“. Na cilj su stigli na devetoj poziciji „generalke“, ali znatno važnijem drugom mjestu hrvatskog nacionalnog prvenstva.

BEZ BROJALICE U PROLOG

Sa starta ovogodišnje „Delte“ krenula je 81 posada iz šest zemalja u čak 11 bodovnih konkurencija od kojih je najjača ona za FIA Europski rally Trophy. Na cilj, isto mjesto, stiglo ih je 54. Većinom su odustajanja bila tehničke naravi, ali bilo je i nekoliko težih izlijetanja, vjeruje se bez težih posljedica po vozače. Na sveobuhvatnim liječničkim kontrolama završili su Slovenci Mišel Zupančić i suvozač mu Damjan Andrejka koji su svojim „BMW M3“ „ispalili“ na drugom sljemenskom brzincu duboko u šumu, malo iza „Puntijarke“. Sve intervencije su bile pravovremene i sveobuhvatne, ali je u satnici došlo do 20-tak minuta pomjeranja slijeda nastavka natjecanja. Dan ranije na liječničkoj kontroli, nakon izlijetanja na dugoselskom BI, završio je još jedan Slovenac Jernej Fakin, bez težih ozljeda.

Dva hrvatska asa nisu imali sreće s ovogodišnjim izdanjem „Delta rallya“. Greška brojanja krugova na prologu uz Zagrebački Velesajam lošeg je rezultata stajala sedmerostrukog pobjednika rallya Zagrepčanina Juraja Šebalja koji je do cilja na kraju  stigao kao 15. ukupno. Jedno lakše izlijetanje, oštećenje „Renaulta  Clio R3“ na BI „Šestine 1“ i odustajanje stajalo je posadu Viliam Prodan-Zoran Raštegorac (AK Opatija Motorsport) da budu među prvih deset ukupno.

Ovogodišnje izdanje „Delta rallya“ još je jednom izvrsno organizirao zagrebački Autoklub „INA Delta“ uz svesrdnu podršku suorganizatora Grada Zagreba i glavnog pokrovitelja INA Industriju nafte.

Rezultati – ukupno: 1.Turk-Kacin (Slovenija, Hyundai i20 R5) 1:33:13,0 sati, 2.Hideg-Kerek (Hrvatska-AK Delta Sport, Škoda Fabia R5) +32,2 sekunde, 3.Kovacs-Gergelly (Mađarska, Ford Fiesta R5) +2:58,4 minuta, 4.Fischer-Buna (Mađarska, Škoda Fabia R5) +4:44,7, 5.Zrinski-Vidmar (Peugeot 208 R5) +6:36,8, 6.Peljhan-Čar (VW Polo Proto) +7:03,9, 7.Grossi-Kavčič (svi Slovenija, Citroen C2 R2 Max) +8:17,5, 8.Smekal-Vybiral (Češka, Citroen DS3 R3T) +8:28,5, 9.Pulić-Devunić (Hrvatska-AK Dubrovnik racing, Opel Adam R2) +8:31,2, 10.Novak-Ocvirk (Slovenija, Opel Adam R2) +8:34,1 minut.

(mik)

Snimci: M.Krpan, fb 45.IDR, U.Modic