NAGRADA DUBROVNIKA 2011. - NEDJELJA VELIKIH ODLUKA

  

                     I tako ovogodišnjoj priči brdskih auto utrka dođe kraj. Kraća od ranijih i s manje natjecanja sezona nije nimalo neizvjesna, naprotiv kako je prvenstvo odmicalo tako je neizvjesnost rasla. Brojni i učestali preokreti na ljestvicama brojnih konkurencija – kategorija, grupa i klasa pružali su svojevrsnu draž disciplini koja je sve do ove izuzetno uočljive i osjetljive recesijske sezone bila u vrhu hrvatskog auto sporta po broju sudionika. Od vrhunskih disciplina – prva i vodeća. Ova je sezona na žalost pokazala da je opća besparica, prvenstveno, nagrizla temelje brdaša – bilo organizatora bilo neposrednih „proizvođača“ – vozača. No, kako bilo – bilo, stigosmo do nedjelje konačnog obračuna – TOČNO U PODNE – počinje prva od dvije zaključne vožnje u kojima se puno toga odlučuje.

 

LJUTA – ZA LJUTI BOJ


 

Sportski oktanski entuzijasti Dubrovnika i okolice predvođeni Autoklubom „Dubrovnik racing“ pripremili su po drugi puta ove godine utrku međunarodnog i državnog prvenstva pod imenom „Nagrada Dubrovnika 2011.“ što se održava na stazi „Ljuta-Gruda“ nadomak najturističkijeg grada Hrvatske, na njenom krajnjem jugu. Suorganizatori manifestacije su Dubrovačko-neretvanska županija, Grad Dubrovnik i Općina Konavle. Staza je duga 3.260 metara i za vjerovati je da će biti pripremljena najbolje što može. Obećanja s Juga stižu u tom smjeru. Ova jesenja utrka    ( pretpostavka je ipak po ljetnim temperaturama) uz navedeni međunarodni prefiks boduje se ukupno za – sedam  različitih prvenstava ili kupova. Pa krenimo redom – FIA CEZ Prvenstvo Srednjeeuropske zone, Kup Sigurnost na cestama, MRPH ( turistička i sportska vozila, te posebno povijesna ) i PH, Prvenstvo Automobilističke federacije Crne Gore i Prvenstvo Regije Jug HAKS-a (Dalmacija). Ne čudi stoga i broj prijava – dvostruko veći od onog skromnog i siromašnog kolovoškog okupljanja. Lista prijava navodi čak 82 imena, ali među njima je čak 12 vozača koji se iz nekih njima ( a možda i ne samo njima ) znanih razloga sve do verifikacije, koliko im je odobrio Organizator, ne mogu odlučiti s kojim će od dva ( uglavnom različitih klasa )  prijavljena automobila konačno i nastupiti. Tako na kraju ipak dolazimo do 70 prijavljenih iz sedam zemalja. Uz hrvatske asove nadomak Dubrovnika stižu automobilisti Crne Gore i Bosne i Hercegovine ( po sedam ), tri Slovaka, dva Makedonca, te po jedan Mađar i Poljak. Hrvatski vozači ( 49 ) predstavljaju 19 klubova, a čak su 32 iz osam klubova Dalmacije. Najbrojniji su domaćini  12 iz AK Dubrovnik racinga, a k tome još tri iz mokošičkog „Ragusa racinga“ i jedan „Pelješac racinga“. Dubrovčani ne samo da su najbrojniji već su na pragu osvajanja naslova ekipnih prvaka HAKS-a. Bodovno „bježe“ ljutim konkurentima ogulinskog AK Klek čitava 42,5 boda, a i treće je mjesto zacementirao AKK Šibenik.


 

MOGU LI KRAINC I NIKO PULIĆ OBRANITI NASLOVE  ???

 

I eto nas na najzanimljivijem dijelu – kalkulacijama tko, s kim, koga, zašto i kako. Iliti ga – prikazu stvarnog statističkog znanja. Sudbina otkaza Rapca i Ogulina najavljenih u kalendaru državnog prvenstva uoči sezone mnogima je pomutila želje. Od sada sedam utrka koliko će ih biti poslije nedjelje niti jedna se ne odbija. Sve je neto pa zato je svaki bod na „Ljutoj“ i te kako važan.

U Kategoriji I  četiri su pobjede Sinišu Krainca, ove godine člana ogulinskog Autokluba Klek  tek poslije Buzeta ponovo dovele na čelnu poziciju. Dimitrijevića „paljevina“ u Kozarima na buzetskoj stazi koštala ga je  laganog plivanja ka prvom naslovu prvaka. Sada je Krainc u prednosti šest bodova ispred Dejana Dimitrijevića (AK Dubrava Zagreb). A tko može biti treći? Teorijski tri su kandidata Maro Slade (Dubrovnik racing), Sebastijan Čepar (M.R.C. Sport) i Robert Bradarić (Solin) – upravo tim redom u odnosu na bodove. No, u cijeloj „dubrovačkoj trilogiji“ zanimljiv je i podatak da je Siniša Krainc jedan od 12 veličanstvenih koji se prijavio sa dva vozila, čak što više jedini u obje kategorije. Naime „Ford Escort RS Cosworthom“ klase E1-23 prijavio je – „pazi vamo“ grupu E Kategorije II formulu „Lola F3000“. Zec još nije na ražnju, a u kojem grmu leži možemo samo nagađati takav splet okolnosti !!?? Ma zamislite vi troboj Pulić – Butorac  - Krainc u formulama. Možda i taj film „bumo skoro gledali“. U Dubrovniku u nedjelju. Sumnjam….. U podne je jako sunce za „film“ gledati.

 

I tako stigosmo do Kategorije II. Šest utrka je za nama. Tri su pobjede na kontu najtrofejnijeg automobiliste u Hrvata  Gospara Nike Pulića, perjanice Dubrovnika i šire okolice kada su kotači u pitanju. Ali, i tri su pobjede uz ime mladog riječkog lava Dina Butorca (Matulji racing). Čini mi se da je Niko zbog Dina ove godine dobio tri sijede više. A što može, vide mu se. Uostalom dvostruko je stariji od Dina, a nedjeljni start ( ali i cilj) donosi mu jako, jako puno. Novi naslov prvaka Hrvatske, treći u nizu, ali i „Zlatni trofej (kacigu) HAKS-a“. K tome to bi bio treći koji se pretvara u Dijamantni !! Ulog nije mali. A i ponos k tome. Izgubi li…… Izgubio je sve.

Dino Butorac je neopterećen. Sjeo je u svoju formulu nakon dvije godine ( s njom je šarao Europom na kružnom Renault Cupu ), pokušao nemoguće. Do prve brdske pobjede u formuli, što više generalke na brdu, stigao na domaćoj mu Učki. Ponovio priču dva mjeseca kasnije. A i u Buzetu zasjao punim sjajem. Izjednačio se bodovno sa Nikom. Niko je kući, u svom dvorištu. U prednosti – zasigurno. Pobijedio je na toj stazi krajem kolovoza. O junaku i pobjedniku sve će znati u nedjelju oko 16 sati. Živi bili pa – vidjeli !!

 

U GRUPAMA – BOJ LJUTI DO ZADNJEG METRA

 

I prvacima nije kraj. U grupama gusto na vrhu. Grupu N sa pola boda prednosti trenutno drži Mario Barović (Dubrovnik racing) ispred Igora Vičevića (Rijeka). Za treće se mjesto nadmeću Žarko Knego (Dubrovnik racing) i Maksim Šetić (Istra racing team Pazin).

U grupi A/SP nešto jasnija situacija. I opet u igri jedan Pulić. Ovoga puta mladi Ivan, sin „staroga“ Nike, vozač „Dubrovnik racinga“ u usponu. S pristojne udaljenosti u vrat mu puše protekle dvije godine prvak Hrvatske Sebastijan Čepar (AK M.R.C. Sport Rijeka). Tome je prvenstveno sam kriv – propustio iz sebi (ne)znanih razloga nastup u Skradinu. Niti u svibnju nije se probudio i shvatio da je sezona počela. Sada – pati. Možda i shvati ?!

Njegov ulog je veliki – treći naslov, ali …… I opet borba - dalmatinsko-istarski dvoboj  za treće mjesto Ante Alduka (Šibenik) i Saše Černeke (Buzet autosport).

Pomalo nenadano na čelnu poziciju uoči posljednje utrke u grupi H/E1 izbio je mladi Bojan Tomić (Klek), prvenstveno zahvaljujući paljevini Dimitrijevićevog automobila. Sada je sedam bodova u prednosti, no i tri niže plasirana vozača mogu pomrsiti račune vodećima i-ili se osladiti jednim od mjesta postolja na kraju sezone. To su dva stasita Dubrovčana imenom Maro – Franić i Slade, a bodovno ih dijeli Siniša Krainc.

U 20 klasa situacija „šarena“. Ima ih sigurnih pobjednika, a ima i onih koji moraju na Ljutoj biti brži od protivnika. Sve su opcije otvorene.

 

Bolju završnicu kratke sezone nismo mogli zamisliti. Prigoda je to da se upravo svaki pravi ljubitelj brzina, brdskih utrka i ljepota dubrovačkog okruženja uputi na jug Hrvatske. Prošeta petak i subotu Stradunom, a u nedjelju stigne na osvijetljeni film „Točno u podne“.

Svim dečkima puno sreće, a organizatorima slavlje – teći će pjenušci – ekipni su prvaci, a ostalo tek slijedi. Još samo malo znoja …..

Satnica dvodnevne manifestacije predviđa tehnički prijam i verifikaciju u subotu od 7 do 10,30 sati u Mjesnom uredu Gruda. Prvi je trening istoga dana u 13, a drugi u 15 sati. Sutradan u nedjelju 2. listopada svečano  otvaranje je tek u 11,30 sati, a start prve utrke TOČNO U PODNE – u 12 sati. Svečano proglašenje rezultata je u 19,30 sati.

 

                                                                                                                   Miroslav KRPAN