BRDSKE UTRKE - NA SLJEMENU SE RAŠČIŠĆAVA TEREN ZA ZAVRŠNICU

  

                

 

 

      Međunarodnom brdskom auto utrkom „18. Nagrada Stubičkih Toplica 2011.“ ovog vikenda ( 3. i 4.  rujna ) sezona ulazi se u završnicu. Četiri su utrke  za nama, predstoje još tri odlučujuće. Poslije ovog vikenda preostat će samo europski jubilarni Buzet kroz dva tjedna i za mjesec dana „finale“ na krajnjem hrvatskom jugu u Konavlima.

Zagrebački Autoklub „Delta“ uz pomoć suorganizatora Općinu Stubičke Toplice i domicilni Autoklub „Stubaki“, te  počasno pokroviteljstvo Krapinsko-zagorskog župana Sinišu Hajdaš Dončića pripremio je sa zagorske strane Sljemena legendarnu stazu „Zagorje“  od Pila dopola prema  Hunjki u duljini 5.510 metara. Jedna je to od najtežih staza u njoj, dio je jedne od najduljih (mogućih) brdskih staza u Europi, a karakterizira je zahtjevnost zavoja i uspona, raznovrsnost.

Za bodovanje Međunarodnog regionalnog prvenstva Hrvatske za sportska i povijesna vozila, te  Državnog prvenstva sudjelovanje su prijavila 74  vozača iz čak 26 domaćih  autoklubova, a među njima je i jedan jedini stranac, ove godine sudionik svih utrka MRPH u nas Mađar Laszlo Szasz. Istima na listi prijava koja je ovaj tjedan objelodanjema 82 su vozača, međutim čak njih osam ima kalkulativne zavrzlame biranja nastupa u jednoj od dvije prijavljene klase.

 

PULIĆ - ČETIRI PUTA POBJEDNIK “ZAGORSKOG SLJEMENA”

 

Poznati su i favoriti, a pogled na spisak dosadašnjih pobjednika ove utrke prednost daje jednom istinskom asu. Na ovoj stazi četiri je puta pobjeđivao već legendarni Dubrovčanin Niko Pulić. Pobijedio je na prvim „Stubičkim Toplicama“ 1993. u BMW M3 grupe A, potom tri godine kasnije vozeći  Lancia Delta HF Integrale, da bi 2003. sa Formulom „Dallara 392“  onom istom kojom je pobijedio i prošle godine oborivši  godinu dana star record. Upravo on u domaćoj konkurenciji ima najveće izglede. No, neizostavno je u igru uključiti još dvojicu iz kategorije II za ukupnu pobjedu i to mađarskog internacionalca Laszla Szasza, ove godine pobjednika Skradina i Malačke. No, već poslije “poraza” na Učki, a pobijedio ga je mladi riječki lav Dino Butorac Szaszu su “kola krenula nizbrdo”. Nedavno je odustao u Konavlima, a prije sedam dana u Ilirskoj Bistrici !?? Upravo spomenuti Butorac treći je u vrhu. U Bistrici je deklasirao šestoricu formulaša svoje klase, a u okviru PE bio visoko  plasiran – 17. od 113 koliko ih je završilo. Butoravc je u usponu, “puše” za vrat Puliću u domaćem prvenstvu kojeg je ipak malo osokolila pobjeda na svojoj stazi, trenutno “bježi” četiri boda. Za tri preostale utrke – ni malo, ali niti ni puno. A brani naslov, što više juri treću uzastopnu titulu i još jednu u nizu “Zlatnih kaciga HAKS-a”.

 






DIMITRIJEVIĆ PREDVODI ELITU “POD KROVOM”

 

U kategoriji I situacija je  krajnje zanimljiva. Sa četiri druga mjesta vodeći je korpulentni mladi Zagrepčanin Dejan Dimitrijević koji lovi svoju šansu sezone. Na vrhu ga može zadržati upravo konstanta, pa maker i ne imao niti jednu “generalku” turističkih automobile. Branitelj naslova Riječanin Siniša Krainc je na velikim mukama. Sezona je krenula izvrsno – dvije pobjede, potom na svojoj Učki – 0 bodova, a u Konavlima se drugom vrhunskom vožnjom domakao 6 bodova. Problemi sa Escortom kulminirali su u Ilirskoj Bistrici. Čak je izjavio – “ Više u ovaj auto ne sjedam !”. Hoće li ili neće, ipak on je jedan od rijetkih koji ima izbora – plavi ili bijeli Escort. Može biti u konkurenciji, a da li će – vidjet ćemo možda već u subotu po verifikaciji. Ako ne – onda u nedjelju na stazi. Rekovalescent – prvak 2009. Solinjanin Robert Bradarić ima dvije pobjede u nizu. Stiže i na Sljeme. Ako se “naljiti” može pomesti mladce. A da zna – zna. I te kako !

 

U grupama je isto “gusto”. Teško je nazrijeti konačni ishod, ali sadašnji pogled kazuje da će u “N” dvoboj sada vodećeg Maria Barovića (Dubrovnik racing) i Igora Vičevića (Rijeka) odlučiti prvaka. Nešto sigurniji ( pa čak i od učitelja – svog oca ) je u grupi A/SP Ivan Pulić (Dubrovnik racing). Branitelj naslova Sebastijan Čepar poslije nepromišljenog propuštanja otvaranja sezone u Skradinu pobjedama lovi vrh u obrani naslova ( a treba mu za Zatnu kacigu), no izgledi nisu bodovno baš veliki. Nikad se ne zna. Junaci se poznaju – tek na stazi. Nije u brzini sve – ima nešto i u sreći !

A da može pokupiti dva naslova iste sezone – mogao bi Dejan Dimitrijević uz kategoriji I grupu H/E1. Prednost mu je velika ispred Ogulinaca Tomića I Krainca, odnosno Dubrovčana M. Franića i Slade.

A kada smo kod Dubrovčana zaželjeli se dečki titule ekipnog prvaka. I ide ih. Pobjeđuju “sve u 16”. Najveći su im konkurenti Ogulinci, no za treće mjesto je velika gužva:Šibenik, Pula-Rovinj,Buzet Autosport i RI Autosport su u – igri.

 

28 VOZAČA U KONKURENCIJI REGIJE SJEVER

 

Zanimljivost „sljemenskog brda“ su najbrojnije ekipe – po osam vozača prijavili su AK Šibenik i AK Dubrovnik racing, no zanimljivo je i u konkurenciji Regije Sjever HAKS-a. Pet zagrebačkih klubova zastupljeno je sa 14, a preostalih pet klubova iz regije sa još toliko.

Podsjetimo i na rekord staze. Nosi  ime preminulog velikog sportskog radnika Autokluba “Delta” i hrvatskog automobilističkog sporta “Trofej Slobodana Pavlovića”.Prošle godine Niko Pulić: 2:51,070 minuta. Ove 2011. godine - ?

 

Dan uoči utrke u subotu od 14 do 17 sati u  Vatrogasnom domu Pila odvijat će se prijem vozača i vozila, a u nedjelju 4. rujna u 9 sati vozi se prvi od dva treninga. Po  svečanom otvaranju koje je u 12 sati uslijediti će dvije bodovne vožnje čija se vremena za konačni poredak zbrajaju. Svečana podjela nagrada predviđa se oko 17 sati  sati u Parku vozača Pila. U nedjelju od 8 do 18 sati za sav će javni promet biti zatvorena Sljemenska dionica županijske cesta 2219 od Pila do Hunjke. (mik)