OTVORENJE SEZONE U NOVOM MAROFU

  

U organizaciji Autokluba RI autosport

 

OTVORENJE SEZONE U  NOVOM MAROFU

 

                  Do prije godinu, dvije o kartingu se na području Rijeke i šire regije govorilo samo u sjećanjima na tek poneku održanu karting utrku ili ponekog vozača koji se vinuo u rezultatske visine. Kraj prošlog stoljeća, 80-tih i 90-tih bilježi jednu karting utrku simbolična naziva Nagrada Kvarnera na improviziranoj stazi oko upravne zgrade Automotodroma Grobnik čiji je direktor bio legendarni i dugovječni tada sekretar VNJ – moto utrke svjetskog prvenstva Bogumil Ćiković, a potom i dvije utrke  u centru Rijeke pod dirigentskom palicom Zvonka Vešligaja. Upravo ovaj potonji otac je jednog od najtrofejnijih riječkih kartingaša Vanje Vešligaja, svojevremeno višestrukog državnog i CEZ prvaka, kasnije i uspješnog automobiliste. Svoje bogato iskustvo i znanje utkano u trofejne rezultate danas profesor Vanja Vešligaj posljednje četiri godine prenosi na mladi naraštaj koji stasa u jedinstvenoj Karting školi u nas. „Prelučka legenda“ ime je škole što je kroz tri protekle godine i osam ciklusa obrazovala čak 103 nova kartingaša. Organizacijski sve potpisuju inicijator i nositelj projekta riječki Autoklub „RI autosport“ nastao 2009. godine i Karting centar Rijeka-Preluk  zahvaljujući kojem je na čelu sa velikim entuzijastom Željkom Mesecom izgrađena karting staza Preluk, tik uz nekadašnju stazu motociklističkog prvenstva svijeta. Tako su 2010. stvoreni osnovni uvjeti okupljanja svih onih klinaca i klinceza starih pet i više godina koji su stekli neke nove vještine upravljanja mini formulama u kojima su počeli svoje karijere i danas najveći svjetski automobilistički asovi. Bili su tako i na prostorima Kvarnera jedan Rudi Slavić, prvak nekadašnje države, potom mlađi i stariji Zuzzi, Vešligaj, Juričić, Ružić, Krainc, Trope, …

 

KVARNER I ISTRA – karting  se probudio

 

Došlo je neko novo vrijeme. Od stotinjak „diplomanata“ riječke karting škole u prave sportske avanture, u utrke, upustilo se njih 20-tak. Danas je većina u Autoklubu RI autosport koji će i ove godine sa 12 vozača biti najbrojnijom ekipom na državnom prvenstvu. Boje riječkog kluba brane: u klasi „Mini kart 60“ Matija Jurišić, Adrien Mesec, Sandro Budiselić, Luka Raspor, Moreno Mrvoš, Deni Petričević, Frane Patača, u klasi KF3 Karlo Roša, Dario Ćućić i Leo Grdić, te u KZ2 (Heavy/Master)  iskusni i jedini koji više nije školskog uzrasta Renato Dujmović. Uz Riječane u klubu su i Opatijac, Porečanin, Hreljan, Splićanin, Brsečanin,… Istarsko-kvarnersku skupinu na stazama hrvatskog prvenstva ove će sezone upotpuniti i jedna mlada Pazinjanka Stefani Mogorović (Istra racing team Pazin) u klasi Mini kart 60, Marino Radetić (AK Opatija), Leo Mladenić (AK Opatija Motorsport) i Ivan Berton (IRT Pazin) u klasi KF3, te Sanjin Nadišić (AK Skok racing Brtonigla) u klasi KZ2.

Karting škola Prelučka legenda doprinijela je tako da se o kartingu u Rijeci, na Kvarneru i u Istri više ne priča „u sjećanjima“, već u zbilji. Stasaju neki novi klinci, neki novi – budući prvaci. Iz prošle sezone naslovom viceprvaka ovjenčao je Matija Jurišić zaključivši godinu upravo pobjedom u svojoj klasi, „rookie“ sezone bio je Adrien Mesec, posebnim priznanjem nacionalnog  Hrvatskog auto i karting saveza nagrađeni su Škola, ali i AK RI autosport za najbolju organizaciju karting utrke Prvenstva Hrvatske.

 

ORGANIZACIJSKI NA VISINI

 

Obzirom da prelučka staza, namijenjena isključivo treninzima, školovanju i mogućoj rekreaciji nije dostatna za prvenstvena natjecanja Riječani su se prošle godine odlučili na organizaciju utrke na stazi Belica nadomak Čakovca. I u potpunosti uspjeli. Podigli su visoko organizacijsku letvicu, zaslužili priznanje, prezimili na lovorikama i početkom ove godine ponovo zasukali rukave.

 

Autoklub „RI autosport“ iz Rijeke organizator je prve ovogodišnje karting utrke kojom se otvara Prvenstvo Republike Hrvatske. U nedjelju 4. svibnja, ove godine  na stazi Karting centra „ST Rauš“ u Novom Marofu održava se „2. Nagrada Prelučke legende – Novi Marof 2014.“. Biti će to ujedno i međunarodna pozivna utrka u kojoj se pored 35 hrvatskih kartingaša iz 12 klubova očekuje i nastup vozača Bosne i Hercegovine, Slovenije i Italije.                

Sedam mjeseci zimske pauze mnogi su iskoristili za brojne treninge ne samo na malobrojnim hrvatskim karting stazama već često i u susjedstvu u slovenskim ili talijanskim karting centrima. Prošlogodišnja sezona bila je bogata natjecanjima. Šest manifestacija s ukupno 12 utrka na stazama u Belici i Virovitici okupile su tijekom sezone 50-tak kartingaša iz 14 klubova. Upravo na tim pokazateljima temelje se najave nove ovogodišnje sezona za koju se vjeruje da će objediniti šest manifestacija, ali čak sa većim ukupnim brojem sudionika u sezoni i na više različitih staza u Hrvatskoj, ali i susjednoj Sloveniji.

Autoklub RI autosport u nedostatku prave natjecateljske staze u Rijeci i okolici odlučio se za organizaciju u Novom Marofu, nakon prošlogodišnje utrke na stazi Belica koja je proglašenja najbolje organiziranom od strane Hrvatskog auto i karting saveza.

Dan uoči bodovnih natjecanja gotovo svi sudionici će od 10 do 18 sati iskoristiti za slobodni trening. Na dan utrke vjeruje se u dolazak brojnih ljubitelja kartinga uz stazu „ST Rauš“ čiji program počinje u nedjelju 4. svibnja treningom u 10 sati. Svečano otvaranje utrke je u 13,15 sati, prva serija bodovnih utrka je u 13,30, a druga starta u 15,10 sati.

Riječanima su u realizaciji utrke pomoć pružili iskusni suci Auto moto karting kluba Cobra iz Virovitice i domaćini Karting udruge Novog Marofa.

 

Iako s minimalnom pomoći posebno u financijskom pogledu, Riječanima godi i ove godine potvrda i prihvaćanje da  pokroviteljem bude Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta Republike Hrvatske, kao i Primorsko-goranska županija. Partneri u organizaciji su Zajednica sportova PGŽ, Grad Novi Marof, Turističke zajednice  Grada Novog Marofa, Varaždinske županije i Grada Rijeke, Hotel LaGuz, Autocentar Marinići, Tiskara Buldog i Karting centar Rijeka, Rijekaprojekt, te medijski pokrovitelji www.automanija.com, www.racing.hr, Novi list i www.riautosport.hr.

 

U BORBI ZA POSTOLJA

 

Za ovogodišnje prvenstvo raspisano je pet bodovnih klasa. Već nekoliko sezona najbrojnija je klasa Mini karti 60, pa se vjeruje da će i ove godine biti još brojnija. Prošle su se godine izdvojila tri mlada asa - Max Herendić (KK 1 Zagreb) koji je osvojio naslov prvaka, potom Matija Jurišić (AK RI autosport) viceprvak i Jan Pokos (AKK Zanatlija Zagreb). Herendić će možda propustiti dio natjecanja, ali se na domaće staze vraća jedan od najuspješnijih mladih vozača u nas Damian Sekulić, trostruki državni prvak i nositelj Zlatne kacige HAKS-a, prošle sezone sudionik inozemnih natjecanja, ove godine u okrilju novog Auto karting kluba Ivanić. U borbu za pobjednička postolja zasigurno će se upustiti pored Jurišića i Jan Pokos (AKK Zanatlija Zagreb), te Adrien Mesec.

KF3  ozbiljna je  klasa za „malo veće“ dečke. Prošlogodišnji državni prvak Juraj Kovačić promijenio je klupske boje i sada nastupa za KK Koprivnica, viceprvak Luka Mavrin i dalje je uzdanica najtrofejnije ekipe u nas zagrebačkog KK“1“ ali ove godine u klasi KZ2, dok je trećeplasirani William Mucak osim promjene „dresa“ prelaskom u AKK Ivanić promijenio i klasu uključivši se u boj za visok plasman naše najjače klase KZ2. Prvaku Kovačiću tako će takmaci za pobjede prvenstveno biti Marko Kranjčec (AMKK Cobra Virovitica) i Marino Radetić (AK Opatija), barem na prvoj utrci. No, nisu nemoguća i druga iznenađenja.

Virovitičanin Filip Romić ( AMKK Cobra), nositelj Zlatne kacige HAKS-a  svoje je rezultate potvrdio prošle sezone još jednim naslovom prvaka i statusom najboljeg seniora.  Misli i želje usmjerene su mu na automobilizam, pa će se u kartingu vjerojatno pojaviti tek na ponekoj utrci. Neizvjestan je nastup Karla Goluba na otvorenju sezone, ali otvoren put za naslovom ima 2013.godine trećeplasirani u PH Tomislav Pavlić (AKK Sveta Nedjelja). No, konkurencija je prejaka – Kristijan Habulin (KK 1 Zagreb), Marko Sitarić (Cobra), potom početnici u jakoj klasi Mavrin i Mucak.

Dio iskusnih i starijih vozača odlučio se za nastupe u novootvorenoj klasi KZ2 (Haevy&Master) s nešto drugačijim tehničkim karakteristikama za nastup. Samaržija i Tisaj (Koprivnica), Žovan (KK1) i Dujmović (RI autosport) samo je dio te skupine. Po svemu sudeći najmanji će broj sudionika biti u početničkoj klasi „Limač 50“ što i nije trenutno perspektivno za razvoj kartinga u nas. Ali, ipak to je klasa za one tek nešto starije od pet godina.

Ekipnu borbu voditi će zasigurno najtrofejniji hrvatski klub KK1 Zagreb sa AMKK Cobra Virovitica, novi AKK Ivanić. No, i drugi klubovi željni su postolja.

 

Prvog svibanjskog produljenog blagdanskog vikenda  u Novom Marofu zabrujati će karting sezona. Riječani su kao organizatori podržani na širem području grada domaćina prve utrke, u organizaciju uključili brojne subjekte, a već se pokazalo prezentacijom i susretom s novinarima prije nekoliko dana da će i mediji Varaždinske županije učiniti sve da se uz stazu „ST Rauš“ okupi znakovit broj ljubitelja brzina. (mik)

Snimci:M.Krpan