PEREKOVIĆU, DAJAKU I SIGURNJAKU SLAVA

  

Prvenstvo RH - 35.Buzetski dani

Nastupila 92 vozača iz 26 klubova

                       Buzetska brdska auto utrka već je niz godina tradicionalno zaključno natjecanje FIA Prvenstva Europe, dok je za bodovanje u kalendaru HAKS-a jedna od odlučujućih, ali ne i posljednja. Stoga, statusna simbolika nastupa na buzetskoj stazi mnogima je izazov, ali ipak onih stalnih 50-tak sudionika hrvatskog prvenstva u utrku ulazi sa željom osvajanja značajnih, moguće odlučujućih bodova sezone. Mnoga su prvenstva proteklih godina matematički rješena upravo u Buzetu, ali točku na „i“ još jedne očito uspješne domaće brdske sezone dat će nastup u Dubrovniku kroz 15-tak dana (8. i 9.listopada).

Buzet je ove godine mnoge iznenadio. No, odraz je to ipak kontinuiranog rada na vozilu i sebi samom, stasanju mlađeg vozačkog kadra na hrvatskim stazama.

U konkurenciji Kategorije I i Kategorije II startalo je 70 vozača. Tehnički problemi onemogućili su petoricu u ostvarenju cilja – plasman na tablice, dok su još trojica zbog istih razloga provezli samo treninge dan uoči odlučujućih vožnji.

Koliko god definirali kišu jednim od režisera rezultata u europskoj ljestvici, isto se može dijelom kazati i za neke od ostvarenih rezultata u PH.

 

TRI ASA MEĐU DESET „GENERALNO“

 

Dvije briljantne i najbolje vožnje ostvario je mladi Zagrepčanin Domagoj Pereković, član AKK Zanatlija u robusnomMitsubishi Lanceru evo IX. Prvu je vozio 2:40,462 minuta, bilo je to po suhoj i izvrsnoj stazi, dok je u drugoj kišnoj rezultat bio neznatno slabiji (2:51,188 minuta) ali još uvijek najbolje među domaćima.Pereković je tako nanizao treću „generalku“ Kategirije 1 prethodno pobijedivši u Cazinu i Ilirskoj Bistrici.

Poraz od mladog Zagrepčanina morao je još jednom priznati , sad već gotovo sigurni prvak Hrvatske Mađar Istvan Kavecz (AK Dubrovnik racing) koji je u svom BMW-u E90 ostvario vremena 2:42,240 i 2:54,689 minuta što je u zbroju obje vožnje bilo za 5,279 sekundi slabije od Perekovića. Po suhoj stazi vozio je samo jedan subotnji trening, drugi, i bio 4,5 sekunde brži od Perekovića, ali nedjeljna kombinacija suhog i kiše nije išla u njegovu korist. Treću stepenicu pobjedničkog postolja trijumfalno je osvojio, jednim izvrsnim vozačkim vikendom, još jedan iz mlade garde domaćih vozača Zagrepčenin Dejan Dimitrijević (AKK Velika Gorica) koji je svom Seat Leonu  prosto „vadio dušu“. Na treninzima je bio brži i od Kavecza i od Perekovića, a u samoj utrci zadovoljio se zaostatkom 10,189 sekundi za pobjednikom.

Ono što u Buzetu ne pamtimo već godinama, posebno otkad je 30-tak formula i prototipova na startu, jest podatak da su upravo ova trojica naših vozača ostvarila plasman među deset najboljih ukupno. Jest da je mokra staza umiješala prste u matematiku, ali na srčanost naših asova nije utjecala. Pereković je bio peti generalno, Kavecz šesti, a Dimitrijević deseti.

 

MLADOST ISPRED ISKUSTVA

 

Iza leđa ove veličanstvene trojke vodio se dvoboj za prestiž mladog Delničana Bojana Juranića (AKK Petar Klepac) i iskusnog Riječanina Maria Jurišića (AK RI autosport). Jurišić je izvrsnim treninzima najavio da bi mogao upravo u Buzetu kojeg je toliko puta odvezao uspješno biti boljim i u nedjeljnim utrkama. Treninge je vozio, oba bolje za tri, osnosno jednu sekundu, no u trenucima kad je to trebalo potvrditi – službenim vožnjama papučica gasa nije išla dublje. Prvu suhu vožnju razlika je bila tek 295 tisućinki sekunde u korist Juranića (Renault Clio  Sport 2.0), dok je u drugoj kišnoj Jurišić (Opel Vectra STW) zaostao čitave dvije sekunde. Time je praktički izgubio boj za naslov viceprvaka, čak i za ukupno postolje sezone

U Kategoriji II Mađar Balatincz ostao je u parku bez nastupa, dok su za prestiž borbu vodili iskusni i trofejni, aktualni državni prvak Mađar Laszlo Szasz (AK Dubornik racing) u formuli „Zytec F3000“ i mladi Petar Dajak (AK Ragusa Racing) u Formuli „Gloria 1000“.Szasz je trening vozio u šampionskom stilu (14.vrijeme ukupno) dok je Dajak zaostajao 8-9 sekundi ovisno o vožnji. Nedjelja je donijela preokret. U prvoj vožnji Dajak vozi nepunu sekundu brže, a u drugoj čak 3,5 sekunde. I tako pobjeđuje na buzetskoj stazi u PH Kategorije II s ukupnom prednošću od 4,441 sekunde.

 

DUŠKO BANJEGLAV VEĆ SLAVI  TITULU

 

Duško Banjeglav iz zagrebačkog Autokluba Delta Timing  najboljim vremenima grupe A u Peugeotu 106 pobjednički je otišao iz Buzeta i mirno spava uoči posljednje utrke u Dubrovniku.Matematički je osigurao naslov državnog prvaka. Uz njega na postolje grupe popeli su se Željko Pavičić (AKK Petar Klepac) koji se poslije četiri propuštene utrke sezone uspješno u „Opel Astri OPC“ vratio na staze i trećeplasirani domaći adut Valter Nežić (AK Buzet Autosport), uvijek uspješan u svom Buzetu ma s kojim god autom nastupio, a ovog puta u svojoj obnovljenoj „Hondi Civic TypeR“ , ali razvrstanoj u grupu A.

Još jedan povratnik na staze, ali i mlad i perspektivan priredio je ugodno iznenađenje.Ipak, veće je iznenađenje bila njegova pojava na utrci u Čabru sredinom srpnja, nego li sad već treća uzastopna pobjeda grupe N. Puljanin Saša Radola (AK Pula-Rovinj) u Hondi Civic TypeR u dvije je vožnje bio bolji i sakupio 1,333 sekunde prednosti ispred zasigurno najvećeg rivala Filipa Magdića (AKK Velika Gorica) koji je u Buzet poslije Bistričkog sraza sa okolišem stigao s novom Hondom „britanskih tablica“.Trećim je mjestom uoči nastupa na domaćoj stazi lidersku poziciju grupe N u PH zadržao Đivo Franić (AK Dubrovnik racing). Vrijedi spomenuti da je na Buzetu startao, sa svojim „rezervnim“ Mitsubishijem Tomislav Muhvić (AKK Petar Klepac), ali zbog tehničkih poteškoća nažalost odustao već u prvoj vožnji.

Najboljim istarskim vozačem ove se godine ponosi Lupoglavac Edi Kuharić (Zastava Yugo) kao član AK Opatija Motorsport, koji je u HR Kategoriji I bio deveti s 1,08 sekunde prednosti ispred Saše Radole. Kuhariću je daleko značajnija četvrta uzastopna pobjeda u četiri nastupa ove sezone klase E1-15 čime se učvrstio na drugoj poziciji.

Boje pobjedničke ekipe u Buzetu branili su pod imenom AKK „Petar Klepac“ Bojan Juranić, Željko Pavičić, Miroslav Herceg, Saša Černeka, Goran Sikirica i Tomislav Muhvić. Nadmašili su tandem koji je u svojim redovima imao po deset vozača AK Dubrovnik racing i AK Buzet Autosport. Na svojoj će stazi novi naslov ekipnog brdskog prvaka Hrvatskje proslaviti nedostižni Dubrovčani, dok će o drugom mjestu odlučivati AKK Petar Klepac i AK Župa Dubrovačka.

 

SIGURNJAK PRED NOVIM NASLOVOM PRVAKA

 

U startu sezone propustio je Stubičke Tolice i Kotor, odustao u Skradinu, zagrijavao se na Malački (drugim mjestom), a potom u Buzetu nanizao očekivanu četvrtu pobjedu u nizu Prvenstva RH za povijesne automobile. Ovaj puta bilo ih je 12 među njima i jedina hrvatska vozačica Klaudija Dolski (Belson Nostalgija). Sigurnjak  (AK Učka Sport) je u svom trofejnom VW Golfu 1 ostvario u dvije vožnje 7,423 sekunde prednosti ispred Ante Gaćine (AKK Rogoznica) u gotovo identičnom automobilu. Trećim je mjestom Leo Černi (AK Opatija) u Fiatu 128 SC ostvario pobjedu Klase P1 domaćih povjesničara. Sigurnjak je matematički osigurao novi naslov prvaka i prije dubovačkog brda. Najbrojnija ekipa i ovog je puta sa šest članova bila i najboljom – zagrebački ljubitelji starina na kotačima imenom „Belson Nostalgija“ predvođeni legendarnim Zlatkom Brozovićem, ovog puta za upravljačem  „Opel Mante GS/E B“ kojom je svojevremeno „putovao“ po europskim stazama, pobjednički su zaključili nastup u Buzetu, a bodovno uoči Dubrovnika stigli tek na -8 iza vodeće ekipe Autokluba Opatija.

 

VIPOVCI  SVE  ZANIMLJIVIJI

 

Poslije vatrenog krštenja za bodove ovogodišnjeg „Make Roads Safe Business VIP Kupa“ na ktužnoj stazi Ušće u Beogradu, vipovci su svojim Seat Ibiza Cupra 1.8 Tsi stigli do legendarnog Buzeta. U boj su krenula osmorica među kojima je gostom bio Igor Puž (AK Opatija Motorsport). Subotnji trening po dobrom neće pamtiti Mario Lozić čije je oštećenje vozila u srazu sa betonskim „zidom“ bio toliko snažan da je za nedjelju sebi upisao – propalo. Još je jadan automobil, ponajboljeg sudionika Kupa, Opatijca Rajmonda Terčića „fasovao“ okoliš staze. No, on je zamjenskim vozilom startao u utrku za bodove i na kraju bržom i boljom prvom vožnjom stekao prednost koja ga je dovela do konačne pobjede u Buzetu. Naime, prvu je vožnju bio najbrži vremenom 3:17,474 minuta, da bi ga u drugoj neznatno sporijoj „namazao“ Tomislav Sajko za skromnu razliku od 245 tisućinki sekunde. Na poistolju su se na kraju našli Rajmond Terčić, Tomislav Sajko i Goran Popović, svi članovi AKK Zanatlija“ ujedno nositelja organizacije i promocije kupa koji natjecateljski program nastavlja već ovog vikenda (24. i 25.rujna) na kružnoj stazi Automotodroma Grobnik.

(mik)

 

Snimci: M.Krpan