Ovdje ste:   POGINUO OTAKAR KRAMSKY

POGINUO OTAKAR KRAMSKY

  

U crno zavijena druga utrka europskog prvenstva

 

Svijet oktana je tužan.

Umjesto uobičajenog izvješća s jedne u nizu utrka, ushićenja vrhunskim rezultatima, brzinama, rekordima, pričama uz rub staze, iz Austrije javljamo tužnu vijest. No, rezultati su ovog puta u drugom planu. Bodovi se pišu, ali u sjećanju ostaje tuga na jednu travanjsku subotu.

Tijekom prvog treninga druge ovogodišnje bodovne utrke FIA Prvenstva Europe na brdskim stazama , samo nakon nešto više od tisuću metara, pri brzini većoj od 210 km/sat sa staze je u obližnju šumu izletio bolid, formula za čijim je upravljačem bio jedan od najiskusnijih vozača Starog kontinenta.

Bio je to posljednji start, posljednji trkaći kilometar osebujnog i karizmatičnog  češkog internacionalca. Otakar Kramsky usprskos brzoj intervenciji svih službi, uz i sa staze, izgubio je posljednju bitku života. Svijet brzina ostao je bez još jednog istinskog asa, šampiona, vozača „s pedigreom“, stručnjaka, konstruktora, tunera, sportaša i idola mnogih mladih vozača, prijatelja, suradnika,.....

 

Prve procjene kazuju da je pri izuzetnoj i punoj brzini  došlo do tehničkog kvara na formuli „Reynard K15“ kojom je ove sezone jurišao na još jedan vrhunski završni rezultat, na brojna postolja širom Europe koja je nemilicom osvajao. Bolid je pred mnoštvom gledatelja završio neposredno pred jednim lijevim lakat zavojem u desnoj strani polomivši jedno oveće stablo. Iz gotovo potpuno uništenog bolida Kramsky nije imao šansu za život.

Uslijedio je prekid, potom višesatna pauza nakon koje treninzi više nisu niti nastavljeni. Subotnji program austrijske brdske utrke europskog prvenstva zaključen je. Svi vozači i organizator bili su složni da se nedjeljni program nastavi jednim treningom i jednom bodovnom vožnjom u čast velikana brdskih staza Otakara Kramskog.

 

Kramsky je rođen 1.srpnja 1959.godine u češkim Jilemnicama. U automobilistički sport ušao je nastupom u „Škodi 130L“ danas davne 1987.godine, dvije godine kasnije nastupa sa „Škodom Favorit 136L“. U grupu N ulazi 1990. za upravljačem „Ford Sierra Cosworth“, a dvije godine kasnije u grupi A vozi vrhunski „BMW M3 E30“. S tim automobilom 1995.godine osvaja naslov europskog prvaka Kategorije I. Slijede  1996.godine  titula viceprvaka Europe i pobjednika FIA Trophy, a dva nova naslova kontinentalnog prvaka osvaja 1997. i 1998. ali u novijem „BMW M3 P36“ čime zaključuje nastupe u turističkim vozilima i prelazi u Kategoriju II (formule i prototipovi). Viceprvakom Europe u „Oselli PA 20 S BMW“ postaje 2002.godine. Nacionalni je prvak Češke u periodu 2001. do 2005.godine. Prije tri godine iz prototipa prelazi u formulu, a karakteristika svih njegovih automobila i bolida je specifična jarko žuta  nijansa.

Otakara Kramskog uz Hrvatsku su vezala prijateljstva i ljubav prema našem Buzetu. Niz je godina bio rival našem najtrofejnijem asu Niki Puliću, dok se nisu osobno i poslovno povezali, godinama surađivali čime je urodio trijumf našeg Pulića upravo za automobilima koje je pripremio Kramsky. Međusobno povjerenje bilo je besprijekorno. I da učenik nadmaši učitelja dokazao je Pulić u dvije uzastopne sezone svog europskog trijumfa kada je u 17 nastupa 15 puta osvojio prvo mjesto, ali i oborio do tada rekord Kramskog od osam u nizu pobjeda što nikom do tada nije pošlo ra rukom.

 

Otakar je bio osebujan, u javnosti tih i povučen, prepoznatljiv po bradi, rijetkom obilježju nekog od vozača. Imao je specifičan ritual koncentracije i pripreme u predstartu uoči svake utrke. Bio je ponos češkog, ali i europskog automobilističkog sporta.

Ni Buzet više bez Ota neće biti ono što je bio posljednjih 15-tak godina. Hvala Ti za vrhunski doživljaj koji si priredio svima koji će i danas u Tvoju čas – zapljeskati. Zadužio si europsku automobilističku scenu !

Miroslav Krpan

 

********


















Autoklub Buzet na svojim je stranicama objavio osebujan In Memoriam kojeg prenosimo u cijelosti.

In memoriam   OTAKAR KRAMSKY 1959. – 2015.

 

Zatvorio je oči i naslonio glavu. U predstartnom prostoru. Sabirao je misli, prolazio najteže dionice. Smireno i polako, a onda stvarno i munjevito. Učinio je to posljednji put. Danas. U austrijskom Rechbergu. Na utrci Prvenstva Europe.

Otakar Kramsky, češki vozač formule Reynard K-15, bio je strastveni natjecatelj i veliki zaljubljenik u brdske auto utrke. Njegov prerano prekinut život ispunjen je mnogobrojnim pobjedama, titulama najvišeg prestiža. Na domaćoj automobilističkoj sceni nije mu bilo ravnih. Nekoliko je puta okrunjen titulom državnog prvaka, a često je stajao i na europskim postoljima.

I da, volio je Buzet. Volio je publiku, stazu, baklje u Komušćici.... Volio je, kako je i sam nazivao ga „sportski spektakl s dušom“.

Otakar Kramsky zadnji je puta stazom od Mosta do Peničići projurio u rujnu 2014. godine. Stao je, zaustavio se, punom brzinom, u austrijskim brdima. Zauvijek. Hvala mu što je stvarao i bio povijest Buzetskih dana.

 „Vratit ću se i dogodine“, poručio je na odlasku s prošlogodišnje utrke. I bit će tako. U našim mislima i srcima živjet će zauvijek.....

                                                                                      Autoklub  Buzet