20. RALLY RIVIERA OPATIJA 2011. - PRELUK I UČKA MAME LJUBITELJE BRZINACA

  

                  Jubilarni „20. Rally riviera Opatija 2011.“ održava se  9. i 10. rujna u organizaciji riječkog Autokluba „M.R.C. Sport“ i uz suorganizaciji Autokluba „Opatija“. Ovo značajno međunarodno rally natjecanje vraća se u hrvatski kalendar „kraljice“ automobilističkog sporta i šesto je ovogodišnje bodovno natjecanje Međunarodnog regionalnog prvenstva Hrvatske i Državnog prvenstva Hrvatske što ga raspisuje nacionalna automobilistička sportska asocijacija – Hrvatski auto i karting savez. Ujedno je i drugo bodovno natjecanje Prvenstva Regije Zapad HAKS-a što obuhvaća klubove s područja Istre, Kvarnera i Gorskog kotara.

 

JUBILARNI RALLY

 

Jubilarni izdanje  rallya svojom je koncepcijom i odabirom lokacija na kojima se odvijaju brzinski ispiti na neki način – sjeta na protekle uspješnice. Voziti će se jedna od kombinacija uvijek legendarnog oktanskog hrama na Preluci, potom Učka bez koje je Opatija nezamisliva, a na kraju i na sjeveru istarskog poluotoka brzinac na dionici Ročko Polje – Erkavčići.

Ukupna duljina itinerera je 292,38 km, na tri različite dionice vozi se ukupno osam brzinskih ispita duljine 92,67 km, pet je dionica i dvije etape – u dva natjecateljska dana.

Opatija je centar zbivanja – servisno parkiralište je na opatijskom Mulu ( Luka), a startno-ciljne destinacije sami centar turističke meke – Slatina. Administrativni centar Rallya je nadomak Mula u hotelskom kompleksu „Milenij – Grand hotel 4 opatijska cvijeta“. Uz dva natjecateljska dana ipak ima i onaj treći – uvodni – u četvrtak 8. rujna nakon mogućnosti cjelodnevnog upoznavanja dionica BI Učka i Lupoglav uslijediti će i dvosatni termin za prvi dio verifikacije sudjelujućih posada, potom koktel dobrodošlice i pred ponoć „Rally Music Party“. Prijepodne 9. rujna ( petak ) na rasporedu je nastavak verifikacije ( u hotelu), ali i tehničkog prijama vozila ( na Mulu). Zbog specifičnosti pozicije BI Preluk moći će se upoznavati u rano poslijepodne, svega 3-4 sati prije njegova starta.

Ceremonijalnim startom sa Slatine u 18 sati  krenuti će „20. Rally riviera Opatija“. Slijedi brzinac „Preluk“ ( duljina 2,58 km )  kojeg posade voze dva puta - prvi večernji  od 18,23 sati, a potom drugi noćni od 20,43 sata. Start je na potezu od „Akademije“ (ex „Milde“) do Tehničkog pregleda  u smjeru Rijeke, sa ulaskom u sjeverni autokamp i 3,5 kruga uključujući i prolaz preko nekadašnje legendarne startno-ciljne crte svjetskog prvenstva motorista, a izlaskom iz zone brzinca na riječkom pravcu. Cilj prvog dana  je u Opatiji u 21,55. Slijede – u 22 sata Defile Miss rally ( prateći program manifestacije).

Subotnji program počinje startom sa Slatine u 11,01 sati.

Brzinac Učka duljine 11,94 km ( od Veprinca preko Poklona do istarskog ulaza u tunel ) vozi se tri puta – prvi starta u 11,54, drugi u 14,45, treći u 17,36 sati.

Brzinac Lupoglav najdulji je i iznosi 17,23 km, a odvija se na dijelu od Ročkog Polja do Erkavčića. Time je manifestacija uvrštena i u višednevne programe obilježavanja Dana Grada Buzeta. Prvi puta na startu u Ročkom polju posada sa brojem 1 biti će u 12,27 sati, drugi puta u 15,15, a treći u 18,09 čime će se zaključiti natjecateljski dio – dolaskom na opatijsku Slatinu u 19,30 sati.

Tijekom dana prateći programi traju na Mulu u Servisnom parku u Opatiji – u 12 sati novi Defile Miss Rallya, a u 16 sati „Pit Stop“ nagradna igra za ljubitelje rallya. Po okončanju natjecanja u 21 sati uslijediti će koncert poslije kojeg je u 22 sata svečana dodjela priznanja, a u 23 – šećer na kraju – izbor Miss Rallya Riviera Opatija. Slijedi zabava do jutarnjih sati u kolijevci hrvatskog turizma, ali i oktanskog sporta – Opatiji.

 

ŠEBALJ PREDVODNIK ELITE

 

Startni broj 1 dodijeljen je proteklog desetljeća najuspješnijoj hrvatskoj rally posadi Juraj Šebalj – Toni Klinc (AK Sljeme) koji nastupaju sa „Mitsubishi Lancerom EVO IX“, ujedno jedinima koji su kao posada okusili slast pobjede na „Rallyu riviera Opatija“. Identičnim automobilom na start stiže i njegov višegodišnji rival, i do sada dva puta pobjednik Međunarodnog regionalnog prvenstva Hrvatske  Mađar Janos Szilagyi sa suvozačicom Viktoriom Zejda. Slijedi jedan od ponajboljih slovenskih rally asova Darko Peljhan  u  „Mitsubishi Lanceru EVO X“ ovog puta sa suvozačicom Andrejom Verbič.

S posebnim se zanimanjem očekuje nastup najtrofejnijeg hrvatskog automobiliste Dobrovčanina Nike Pulića koji ove sezone u rallyu brani boje riječkog Autokluba „M.R.C. Sport“ u prestižnom „Fiat Grande Punto S2000“  uz suvozača Zagrepčanina  Brunu Šantića (AK Dubrovnik racing). Niko Pulić poslije dosadašnjeg dijela rally sezone Prvenstva Hrvatske zahvaljujući pobjedama na „38. Croatia rallyu“ vodeći je ukupnog poretka i grupe N. Slijede ga Viliam Prodan (Buzet autosport) i Juraj Šebalj.

Na čelnoj poziciji grupe A nastup u Opatiji dočekuje mlada riječka posada Davor Mihelić – Igor Črnac (AK Grobnik – AK RI autosport) koji nastupaju u „Citroenu C2R2“, dok u grupi S vodi Marko Đurković uz Lorenu Nosić iz AK „Stubaki“ za upravljačem „Suzuki Swifta“ .

U konkurenciji ekipa hrvatskog prvenstva čelo ljestvice među 18 ekipa poslije pet bodovnih ogleda drže vozači domaćina i nositelja organizacije ovog rallya -  AK „M.R.C. Sport“ iz Rijeke.

Mnogi hrvatski asovi imaju izuzetan motiv nastupa na opatijskom rallyu. Samo neki od favorita izjavili su nam:

 

 

JURAJ ŠEBALJ:

U Opatiji očekujem, a i želim što bolji rezultat. Nema kalkulacije. Imali smo previše problema ove sezone, ali uz sve to još imamo šanse. Konkurencija je jaka, svaki na svoj način – Szilagyi ima bodovne prednosti, sa Pulićem računam na direktni dvoboj, stiže i Čibej, ove godine jednom pobjednik generalke. On je fajter, tako da će biti zanimljivo. Učku volim, traži sve i od vozača i auta, dok mi se čini da će se rally dobivati u Istri, na Lupoglavu. Brz, mjestimično uzak, uz dosta šljunka na stazi. Termin za ovaj rally u turističkoj Opatiji je izvrstan.

 

VILIAM PRODAN:

Trenutni poredak, visoko drugo mjesto ukupnog poretka nas ne opterećuje. Korak po korak naš je cilj ka uspjehu. U klasi nam je brojna i jaka konkurencija. To prije svega treba izdržati i imati cilj – stići do cilja. Pa što bude biti će.

 

MARINKO STANIĆ:

Ovogodišnja konkurencija na našim stazama jača je od prošlogodišnje. Tek smo na sredini sezone. Značajna novost je moj novi suvozač – mladi  Riječanin Goran Glad s kojim sam bio nedavno u Srbiji na rallyu. Naime, stalni suvozač Elvino Svetić spriječen je u nastavku sezone zbog posla biti uz mene. Hvala mu za dosadašnju suradnju, a mislim da će publika doći na svoje na bilo kojoj od tri lokacije gdje se brzinci voze. Uostalom, i nama je ljepše voziti kada uz stazu vidimo mnogo ljubitelja brzina.

 

 

„20. Rally riviera Opatija 2011.“  mogao bi biti svojevrsna prekretnica ovogodišnje domaće  rally sezone. Od niza međusobnih duela zasigurno poslastica je onaj za vrh – Šebalj – Pulić. Svaki bod je važan, tim više što je kalendar skraćen za dva natjecanja, a u jesenjem ciklusu listopad – studeni još se trebaju održati natjecanja u Šibeniku i Dugom Selu (sprint rally) i završnica tradicionalno u – Poreču.

 

POČELO JE DAVNE 1981.

 

Prije 30 godina, danas već davne 1981. godine tadašnje Auto moto društvo „Opatija“ organiziralo je prvi rally pod imenom „Rally riviera Opatija“. Malo je tko tada vjerovao da će to natjecanje imati ovakvu dugovječnost, da će uz nekoliko prekida u kontinuitetu održavanja svaki se puta vraćati svojih uhodanim brzinskim stazama koje su 80-tih i posebno 90-tih godina prošlog stoljeća obožavali vozači, suvozači, da su padine uglavnom Učke bilo sa kvarnerske, bilo istarske strane, pohodile tisuće ljubitelja rallya, navijali za svoje favorite. Proteklog desetljeća nakon još jednog, trećeg,  prekida kontinuiteta održavanja rally se, ne izostavljajući ime, skrasio u Istri. Zadržan je tako izvorni smisao održavanja, a od entuzijazma rally je usprkos neminovnim problemima na koje je nailazio organizator,  prerastao u uvijek cijenjenu manifestaciju automobilističkog sporta. Stoga, uoči ovog 20. izdanja, ili bolje kazano petog ciklusa nastavka tradicije, važno je istaknuti da je od 1981. godine i početnih metara sa opatijskog Mula ( opatijska luka ), ove 2011. rally se vratio na taj isti kultni opatijski Mul. Nositelj projekta ove je godine sve prisutniji u rally sportu riječki Autoklub „M.R.C. Sport“, a neizostavni partner i suorganizator je  Autoklub „Opatija“.

U toj povijesti rallya jako je značajan podatak da je rally 1997. godine dostigao svoj vrhunac uvrštavanjem u Kalendar FIA rally Prvenstva Europe kada je održan  14. rally po redu sa bodovanjem koeficijenta 2.

I riječ – dvije o najboljima. Prva pobjednička posada 1981. godina bila je posada Boris Bočkaj – Nick Broznić u „Zastavi 101“. Pobjednici rallya za prvenstvo Europe bili su Slovenci Boris Popovič – Hrvoje Osivnik u „Mitsubishi ECE 9A“, a nije zgorega spomenuti da je Boris Popovič već niz godina uspješni župan Kopra. Od 2006. do 2008. godine, tzv. „istarski ciklus“ rallya Riviera Opatija dominantno je pripao slovenskoj posadi Tomaž Kaučić – Peter Zorenč, prvo dva puta u „Subaru Imprezi“, a potom dva puta za upravljačem  „Mitsubishi Lancera EVO IX“. Zanimljivo je da je ovaj rally 2006. godine doživio u jednoj kalendarskoj godini dva svoja izdanja – proljetno i jesenje. Pored niza imena sa liste pobjednika nezaobilazno je spomenuti  jedini tandem koji će startati i na 20. rallyu – Juraj Šebalj – Toni Klinc, pobjednici 2005. godine. Uz to suvozačku pobjedu uz Tihomira Filipovića 1989. godine ima i Jurin otac Mato, da bi ove godine nastupila još dvojica suvozača koji su bili članovi pobjedničkih posada – 1985. godine na četvrtom rallyu Riječanin Elvino Svetić bio je kopilot pobjednika Borisa Radalja u „Zastavi 101“ ( danas je suvozač Bribircu Marinku Staniću ),  a Zagrepčanin Bruno Šantić godine 1993. čitao je radar  riječkom asu Darku Rafaju u „Mazdi 323 4WD Turbo“ koji je uz Nicka Broznića bio pobjednikom  i davne 1982. godine. Šantić je sada suvozač Niki Puliću.

Prvi jubilej – peto izdanje 1986. godine pobjedom su obilježile tada trofejne amazonke Slovenke Romana Zrnec i Špela Kožar (Renault 11 Turbo).

I tako – da nije bilo besparice ranih 80-tih, da nije bilo agresije na Hrvatsku ranih 90-tih, da je bilo više razumijevanja krajem 90-tih i onda da nije stigla recesija ovog desetljeća, možda bi ove godine imali 30. izdanje. Ali i ovako je lijepo – u 30 godina 20. rally imena istog i – ponosnog.

 

STATISTIKA JE NEUMOLJIVA

 

Prijavljeno je 48 posada iz šest europskih zemalja – Hrvatske (29), Slovenije (11), Srbije (3), Austrije (2), Bosne i Hercegovine (2) i Mađarske (1). Hrvatske posade – vozači stižu iz 16 klubova, od kojih je osam s područja Regije Zapad HAKS-a ( 16 posada). Prema listi prijava raspoređeni su u osam klasa, najbrojnija je vrhunska i prestižna N4 ( uključujući i jedno vozilo S2000) sa 11 vozila, a slijedi klasa A5 sa deset. U grupi N u dvije klase ima 17 automobila, grupi A sa tri klase 20 automobila, a u grupi S sa tri klase 11 automobila. Prijavljen je nastup u 16 marki raznih tipova svjetskih automobila, a sa deset vrhunskih na ljestvici vodi – Mitsubishi !!

 

Tekst i snimci: Miroslav KRPAN    

  
FOTO GALERIJA