ŠAŠKINOV POBJEDNIČKI POVRATAK

  

Otvorena rally sezona

 

                      Zimska pauza bila je duga 130 dana. I konačno startala je nova rally sezona. Treću godinu zaredom organizacijski su je otvorili sportski entuzijasti zagrebačkog Autokluba „Delta Sport“. Pripremili su, i što je važnije, izuzetno uspješno realizirali „3. Rally Kumrovec 2013.“. Protekao je u vrhunskom oktanskom ozračju koje se osjećalo na svakom koraku, svakom kilometru brzinca, svakom „kutku“ najpoznatijeg sela na svijetu kako znaju tepati Kumrovcu kojeg su prije koju godinu odabrali za domicilno mjesto sada već brojnih manifestacija koje su iza njih u samo tri godine.  Svojevrsna fuzija koja se stvorila između zaljubljenika auto sporta i iskusnih sudaca s jedne i lokalnog stanovništva odnosno čelnih ljudi susjednih općina Kumrovec i Zagorska Sela, te Krapinsko-zagorske županije i županijske Turističke zajednice pokazala se formulom uspjeha i temelja uspješnih budućih projekata kojih ne nedostaje. Samo trudom može se u budućnost.

 

SZILAGYI DOBIO PRVI DAN

 

A sada malo i o sportskom poligonu.

Najavljeni su kao pritajeni favoriti. Željeli su ostvareno, ali ipak su, diplomatski,  prednost dali konkurenciji. Porečki rally as Danijel Šaškin i Zagrepčanin Damir Bruner znani su dvojac u miljeu rallya. Poslije nekoliko godina ponovo na rally stazama, pod okriljem novog mladog istarskog, što više porečkog Autokluba „D.T.“  sa najavom da će očito voziti cijelu sezonu.

Pobjednički šampanjac pod ciljnim plaštom kumrovečkog rallya ispijali su upravo njih dvojica. U startu im je posao na neki način olakšao izostanak i prije starta trofejne posade Šebalj-Klinc, a potom dijelom u rasterećenju „pritiska“ odustajanje dvostrukog pobjednika Kumrovca Mađara Janosza Szilagyija.

Szilagyi, i ove godine član AK Delta Sport, je sa suvozačem Csanyjem, poveo, ostvario tri prva vremena na brzincima prvi dan, odnosno u ranojutarnjoj „budnici“, a prvo sa treće, potom druge pozicije prikradao mu se Šaškin. I već je četvrti BI u nizu bio njegov. Od tada do cilja dobiva svaki drugi. Mađar je poslije petog brzinca  odlučio odustati i tako pomoći svom suvozaču kojeg su od ranog jutra mučile zdravstvene tegobe očito jače od sjedenja u trkaćem automobilu. Put pobjede bio je tako otvoren porečko-zagrebačkom tandemu koji su samo morali održavati vremenski razmak sa Slovencima Rajkom Žakeljom i Blažom Selanom. U cilj su ušli sa konačnim skorom 35,6 sekundi prednosti u korist pobjednika. Poslije Szilagyja kojem su pripala rezultatski četiri brzinca, Šaškinu isto četiri, Žakelj je sa dva u završnici odigrao simultanku sa Dančijem. Svi su bili u prestižnim „Mitsubishi Lancerima, s tim da je pobjednički bio „EVO X“ pripremljen kod poznatog Hermanna Gässnera.

 

KLUPSKI DVOBOJ ZA POSTOLJE

 

U zaleđu ove trojice vodila se pomalo neočekivana borba dvije hrvatske posade, klupski dvoboj vozača AKK Sveta Nedelja. Braća Tomislav i Zdravko Škalić u legendarnoj „Ladi VFTS“ stigli su u sedmom brzincu i do jednog trećeg vremena ukupno, a potom tu istu poziciju prepustili mlađem dvojcu Danijel Vojvodić-Tajana Držić-Pinky za upravljačem još uvijek brzog „Mitsubishi Lancera EVO III“. No, Škalići su u prvom dijelu ostvarili kasnije samo za 5,2 sekunde nedostižnu prednost i tako si mogu pripisati treću poziciju generalke. Ujedno su bili najuspješnije dvije posade klase 5, odnosno poznatijeg „kupa S“.

Šaškin i Bruner dvostruki su ukupni pobjednici bodovnih konkurencija Međunarodnog regionalnog prvenstva Hrvatske i Državnog prvenstva Hrvatske. U MRPH preostale dvije pozicije pobjedničkog postolja pripale su gostima iz Slovenije: Rajku Žakelju i Blažu Selanu na drugom mjestu, te Gregi Premrlu i Gregoru Brešeru za upravljačem „MG ZR 105“. U hrvatskoj konkurenciji do druge su se pozicije dovezli Branko Jemrić (AK AD Astra Kastav) i Igor Šugar (AK Delta Sport) u „Škoda Fabia RS 1.9 TDi“, a treće mladi zagrebački tandem AKK „Fridge racing“ Goran Sertić i Marko Stiperski za upravljačem „Renault Clia R3“.  Tim su slijedom – prvi Jemrić, drugi Sertić osvojili i klasu 2 PH.

Konačni poredak klase 3 PH donio je poneko iznenađenje.  Ivica Siladić i Jasna Durak (AK Rally-Baba) slavili su pobjedom za upravljačem „Ford Fieste ST“ stekavši prednost od skromne ali slatke 3,5 sekunde ispred Daria Šameca i Gorana Šamsa kombinirane posade dva susjedska kluba „Zagorje Oroslavje“ i „Stubaki“. Tek trećim mjestom morao se zadovoljiti svojevremeni državni prvak Davor Mihelić i suvozač mu Mateo Butorac (Opatija Motorsport).

Istarski tandem Muhamed Ali Maksuti i Dorijano  Milanović (Istra racing team Pazin) u „Peugeotu 106 Rallye“ stigao je po pobjede klase 4 PH ispred posada Vrbanović-Kučko (Rally-Baba) i Poredski-Šivak (Delta Sport).

Za konačni se poredak ove sezone klubovi boduju tzv. neto bodovima pa će na jesen i tablica izgledati nešto realnije. Prvu su prepreku na putu obrane naslova pobjednički osvojili „dečki“ AKK Sveta Nedelja“ (Škalić, Vojvodić, Postružin), ispred kastavskog „AD Astra“(Jemrić, Gauš, Grbac) i oroslavjskog „Rally-Baba“ (Siladić, Vrbanović).

 

54 PRIJAVE – 45 START – 28 NA CILJU

 

Nastup na rallyu otvorenja hrvatske sezone prijavile su 54 posade, na startnoj listi našlo ih se 45, a do cilja stiglo 28. Odustajanja su uzrokovana uglavnom kvarovima, ali i ponekim izlijetanjem od kojih je „najružnije“ djelovao bliski susret sa okolnim stablima Marsela Katića i Denisa Rubinića (AK Zrinski), srećom na kraju bez težih posljedica po vozače. Službene procjene kazuju da se uz staze deset brzinaca neposrednog kumrovečkog okruženja, te u samom centru Kumrovca, Muzeju „Staro selo“, na startu i cilju, našlo blizu sedam tisuća posjetitelja.

 

Rezultati – ukupni poredak 1. Šaškin-Bruner (AK D.T. Poreč, Mitsubishi Lancer EVO X) 53:52,9 minuta, 2. Žakelj-Selan (Slo,Autosport Jazon, Mitsubishi Lancer EVO IX) +35,6 sekundi, 3. T. Škalić-Z. Škalić (AKK Sveta Nedelja, Lada VFTS) +2:57,2 minuta, 4. Vojvodić – Držić-Pinky (AKK Sveta Nedelja, Mitsubishi Lancer EVO III) +3:02,4, 5. Premrl-Brešer (Slo, MGM Postojna, MG ZR 105) +5:03,8, 6. Jemrić-Šugar (AK AD Astra/AK Delta Sport, Škoda Fabia RS 1.9 TDi) +5:15,7, 7. Senica-Šmid (Slo, Avtosport Jazon, Fiat Panda Kit Car) +5:26,5, 8. Habazin-Županić (AK Delta, Subaru Impreza STi) +5:38,0, 9. Sertić-Stiperski (AKK Fridge racing, Renault Clio R3) +5:40,6, 10. Postružin-Pospiš (AKK Sveta Nedelja, Opel Astra GSi 16V) +5:41,1; proizvođači 1. Mitsubishi (Šaškin, Žakelj, Vojvodić) 61 bod, 2. Škoda (Jemrić, Gauš, Vrbanović) 52, 3. Peugeot (Šamec, Maksuti) 33 boda;

Prvenstvo Hrvatske – ukupno 1. Šaškin-Bruner, 2. Jemrić-Šugar, 3.Sertić-Stiperski; klasa 1 – 1. Šaškin-Bruner, 2. Gauš-Afrić (AD Astra, Škoda Octavia); klasa 2 – 1. Jemrić-Šugar, 2. Sertić-Stiperski, 3. Mateša-Harapin (AK Zagorje Oroslavje, Honda Civic Type-R); klasa 3 – 1. Siladić-Durak (AK Rally-Baba, Ford Fiesta ST), 2. Šamec-Šams (Zagorje Oroslavje/Stubaki, Peugeot 106 Rallye 16V), 3. Mihelić-Butorac (AK Opatija Motorsport, Citroen C2 R2); klasa 4 – 1. Maksuti-Milanović (Istra racing team Pazin, Peugeot 106 Rallye), 2. Vrbanović-Kučko (Rally-Baba, Škoda Felicia Kit Car), 3. Poredski-Šivak (Delta Sport Zagreb, Škoda Fabia 1.4); klasa 5 – 1. T.Škalić-Z.Škalić, 2. Vojvodić-Držić-Pinky, 3. Habazin-Županić; grupa S1 - 1. Horvat-Lepčin (Zagorje Oroslavje, Škoda Fabia 1.4); grupa S2 – 1. T.Škalić-Z.Škalić, 2. Postružin-Pospiš; grupa S3 – 1. Vojvodić-Držić-Pinky, 2. Habazin-Županić, 3. Ivančić-Matijašić (AK Buzet autosport, BMW 325i); ekipe 1. AK Sveta Nedjelja 82,5 bodova (25), 2. AK AD Astra Kastav 79 (18), 3. AK Rally-Baba Oroslavje 61,5 (15); timovi 1. GTM Kastav rally team (Jemrić, Gauš, Grbac) 79 (25) bodova. (mik)

Snimci: M.Krpan