RIJEČKA RENESANSA KARTING SPORTA

  

Na marginama Karting škole „Prelučka legenda“

 

                      U sjeni riječkog nogometa i vaterpola, pa i niz drugih sportova, ostaje jedan kojeg donedavno nad Kvarnerom nije gotovo niti bilo.  

Sredinom lipnja 2010. godine otvorena je prva karting staza na području Primorsko-goranske županije, jedini takav namjenski objekt južno od Zagreba sve u Istri do Pule ili Tara. U svojevrsnu  avanturu zvanu „Kartodrom Rijeka-Preluk“, osmišljavanje projekta, izgradnju i eksploataciju tada se svjesno upustio  Opatijac Željko Mesec. U nepuna dva mjeseca izgrađena je staza na prostoru  nekadašnjeg sjevernog dijela autokampa Preluk, tik uz prometnicu Rijeka-Opatija, u drugoj polovici prošlog stoljeća svjetski znanu legendarnu motociklističku stazu okruga Preluk.

Bio je to preduvjet kojeg su iskoristili sportski djelatnici Autokluba „RI autosport“ za organizaciju i pokretanje prve škole kartinga koju su nazvali simboličnim imenom „Prelučka legenda“. U začetku su im suradnici bili i KK „Rijeka“, a potom su uz sam karting centar sve donedavno proveli osam ciklusa škole koja je tijekom tri generacije ( od ožujka 2011.godine ) obrazovala čak 104 mlada kartingaša. Nekolicina njih uključila se aktivno u sportska natjecanja Prvenstva Republike Hrvatske, od kojih je sada 12 članova već dvije sezone najbrojnijeg kluba sudionika državnog prvenstva a to je AK RI autosport. I da nije sve ostalo samo na broju i masovnosti pokazuje i ljestvica Prvenstva Hrvatske ovogodišnje sezone poslije četiri održana natjecanja i osam bodovnih utrka.

 

DVOSTRUKO SLAVLJE U NOVOM MAROFU

 

Ovogodišnja sezona počela je prvog svibanjskog vikenda  „2.Nagradom Prelučke Legende – Novi Marof 2014.“ koju su na stazi Karting centra „ST Rauš“ u Novom Marofu izuzetno uspješno organizirali upravo članovi Autokluba RI autosport. Za prošlogodišnji organizacijski prvijenac na stazi Belica nadomak Čakovca Riječani su nagrađeni posebnim priznanjem Hrvatskog auto i karting saveza kao najuspješniji organizatori karting utrke PH 2013.godine. Da je manifestacija vrijedna pažnje pokazuje i dvije godine za redom pokroviteljstvo Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta RH i Primorsko-goranske županije. Uz dobru organizaciju članovi AK RI autosport osvojili su i prvu dnevnu ekipnu pobjedu, poveli na ljestvici 14 klubova sudionika karting prvenstva i tu vodeću poziciju zadržali sve do danas, samo koji dan uoči petog ovogodišnjeg nastupa što će se održati na stazi u Novom Marofu u subotu 30.kolovoza. Riječani su sakupili 471 bod, četiri natjecateljska kola ( osam utrka ) ovogodišnje sezone su u vodstvu trenutno s prednošću od 16 bodova ispred najtrofejnijeg višestrukog ekipnog prvaka zagrebačkog Karting kluba „1“. Vodeću poziciju na putu ka ekipnom prvaku Hrvatske neće biti nimalo lako zadržati jer su Zagrepčani „jači“ u jačim klasama i tu je njihova prednost. No, lijepo zvuči da vodeći klub hrvatskog kartinga ove sezone stiže iz „kartingaške provincije“ – Rijeke. No, u toj su Rijeci i uglavnom na njenoj stazi Preluka nikli novi mladi asovi kakvi se ne pamte od sredine 90-tih kada je, danas učitelj i voditelj Karting škole, prof.Vanja Vešligaj slovio najboljim i trofejnim hrvatskim kartingašom, prvakom države i Srednjeeuropske zone (CEZ). Sva svoja znanja i iskustva prenio je na „klince i klinceze“  koji danas svojim vrhunskim vožnjama vraćaju uloženo. I kontinuirano radi sa mnogima koji stasaju u prave vozače.

 

MOGUĆI PRVACI DRŽAVE

 

S pet pobjeda u osam ovogodišnjih nastupa vodeći vozač najbrojnije karting klase u našem prvenstvu  „Mini kart 60“  je Matija Jurišić, izvrstan 12-godišnji mladić s oktanskim genima svog uspješnog oca, trofejnog automobiliste Maria. Matija je stekao zavidnu prednost od 33 boda koju u naredna četiri nastupa treba sačuvati na putu k naslovu prvaka Hrvatske. I u posljednje dvije utrke kada je Jurišić imao tehničkih problema ciljnu ćeliju ponovo je prvi „probio“ još jedan član AK RI autosport Adrien Mesec (9) trenutno trećeplasirani klase. Izvrstan napredak uočljiv je i u nastupima četvrtoplasiranog riječkog vozača Sandra Budiselića (11). Upravo je klasa Mini kart najzastupljenija vozačima koji su ponikli u školi „Prelučka legenda“, a danas brane boje RI autosporta. Tu su još Moreno Mrvoš (12), Luka Raspor (11) i Frane Patača (7), a prepoznavši kvalitetu rada i okruženja ove im se sezone priključio i mladi Splićanin Deni Petričević (11).

Uz povremene nastupe u jačoj klasi „KF3“ nastupaju Leo Grdić (13), Dario Ćućić (15) i Karlo Roša (13).

Da riječki karting ne počiva isključivo na uzrastu školske djece dokazuju i dva odrasla, već iskusna vozača. Nakon višegodišnjeg nastupanja riječkom se klubu prošle godine priključio i Renato Dujmović (41) koji je ovogodišnju sezonu startao pobjedom u klasi KZ2 Master, da bi potom kontinuitetom drugih i trećih mjesta zadržao drugu poziciju. Uz njega u istoj klasi tek od sredine sezone nastupa i Lovro Badurina donedavno poznati „street-racer“, ali i vozač brdskih auto utrka obukavši tako dres AK RI autosport u kartingu kojim uobičajeno mnogi oktanci počinju.

Uz sve navedeno riječki kartingaši okosnica su i dva tima koji nastupaju u zasebnoj konkurenciji pod nazivim „Lenzokart Croatia team“ i Kartin team „Prelučka legenda“.

Prelučka škola kartinga uz članove riječkog kluba iznjedrila je i vozače nekoliko klubova Istre i Primorsko-goranske županije. Posebno se ističe jedina mlada dama – vozačica Stefani Mogorović koja vozi za pazinski Istra racing team i trenutno je peta u klasi Mini kart. U klasi KF3 nastupaju članovi opatijskih klubova Marino Radetić (AK Opatija) i Leo Mladenić (AK Opatija Motorsport), dok je Sanjin Nadišić u klasi KZ2 član AMK Skok racing iz Brtonigle. Ove godine malobrojnu klasu „Limač 50“ upotpunio je Mauro Štiglić (Grobnik), a Pažanin David Šugar nakon jednogodišnjeg članstva u RI autosportu ove je godine pojačao  redove AMKK Cobra iz Virovitice iznenadivši mnoge pobjedom u uvodnoj utrci sezone.

 

MLADI OKTANCI BEZ STAZE

 

Karting škola Prelučka legenda ima i međunarodni karakter. Njeni polaznici bili su i mladi Talijani i Rusi, a organizator vjeruje da će krajem rujna krenuti i deveti ciklus. No, postoji tu i jedan problem. Karting staza na Preluci zatvorena je već tri mjeseca do čega je došlo zbog izuzetno visokih troškova najma prostora na kojoj je izgrađena. Nadanja su da će, dok postojeći prostor legendarne Preluke ne prenamijeni svoju korisnost ipak razumijevanjem odgovornih poslužiti barem još neko vrijeme u obrazovne svrhe novih mladih riječkih kartingaša, kad već pola sezone, i to one uspješne, moguće trofejne, njeni prvi korisnici i „diplomirani kartingaši“ ne mogu trenirati i „nabijati“ kondiciju uoči odlučujućih nastupa u Novom Marofu (29./30.kolovoza) i Virovitici (27./28.rujna).

 

Riječki karting bum nije slučajan. No ima jedan imperativ: staza ! Sadašnjost je poznata. Potencijala, talenta i kadra ima. Interesa još više. Sama škola „Prelučka legenda“ u stručnim je krugovima procijenjena protekle tri godine najboljim obrazovnim proizvodom te vrste u hrvatskom oktanskom sportu. Nema staze ! Nakon stadiona, bazena, dvorana, niza drugih prikladnih objekata za sportske aktivnosti na redu je i jedan specifičan objekt kojeg je teško improvizirati. A kada ovi maleni „formulaši“ odrastu vjeruje se bit će ravni sadašnjim automobilističkim prvacima – sugrađanima Siniši Kraincu i Dinu Butorcu ili euro prvaku Goraninu Tomislavu Muhviću. Ali, treba im pomoći, jer to sami roditelji i klub ne mogu sami.

Riječka karting renesansa ima temelje. Treba joj nadogradnja. I oni koji nisu vjerovali – sada su razuvjereni.

Najveći, najuspješniji i najbolji svjetski automobilisti u svijet oktana, brzina i  slave ušli su na „mala vrata“. Uglavnom svi svoju su karijeru začeli u malenim bolidima, formulama u malom – kartinzima. Upravo su tako stasali u najbolje vozače svoje generacije, one koji su se domogli najvećih trofeja na četiri kotača. Priča se preslikava i na ove naše prostore, nismo imuni od toga,...

 

(tekst objavljen u prilogu Auto 26.8.2014. u dnevnim listovima: Novi list, Glas Istre i Zadarski list)