SANTA DOMENICA OPRAVDALA OČEKIVANJA

  

3. RALLY SHOW SANTA DOMENICA

 

                    Dojmovi su se slegli. Priča se i dalje, prepričava, analizira. Najavljivani spektakl završnice domaće (prvenstveno) rally sezone na otvorenom (!) opravdao je očekivanja.  Entuzijastima Auto karting kluba „Sveta Nedelja“ – kapa dolje ! Učinili su puno, trudili se biti domaćinima u punoj mjeri i najjednostavnije – uspjeli su. Iskustva stjecana protekle dvije godine došla su na „naplatu“. Mnoštvo, tisuće ljubitelja brzina         ( procjene kažu i više od 4), sudionike, a bilo ih je samo jedan manje od čak 80 (vozila) poslužilo je vrijeme. Bila je studen – u studenom, ali suho, pa je užitak tim više.

Međunarodno natjecanje  „3. Rally Show Santa Domenica 2012.“ je za nama. Za većinu sudionika bez rezultatskog opterećenja, ali ipak za dio bilo je oplemenjeno i službenim završnim bodovanjem rally sezone Prvenstva Sjeverne lige.

 

ČIBEJ I BITTERMAN NEPOBJEDIVI

 

Očevici kažu – bilo je brzih i žestokih. Ipak izdvaja se zagrebački dvojac koji se upisao zlatnim slovima u hrvatsku knjigu automobilističkog sporta. Ako ništa drugo onda zbog činjenice da su bili prva hrvatska posada u pravom,brzom i atraktivnom WRC-u. Zagrepčani Ivan Goran Čibej i Saša Bitterman dvojac su za pobjede. Dokazali su to i potvrdili na „Savrščaku“. Drugu su godinu za redom slavili na Santa Domenici, ovog puta izuzetno uvjerljivo.

-Ovo je natjecanje postalo kultno iako je tek treće u nizu.Raduje me iznimno veliki broj sudionika, a meni posebno draga je makadamska podloga. Volim je daleko više od asfalta, preferiram u rallyu. Stoga i najava da ću slijedeću sezonu odvoziti samo ako organizatori odluče napraviti nekolicinu makadamskih rallya. To je jedino što me može pokrenuti da krenem ponovo voziti – izjavio je po pobjedi Ćibej, još uvijek mladi automobilist koji se dokazao vrhunskim vožnjama, ali kojeg nema u hrvatskoj bodovnoj konkurenciji. Ako je makadam jedini uvjet svi su izgledi da ćemo do novog Čibejovog nastupa čekati tek 4. Santa Domenicu. Šteta !

Na start se izlazilo četiri puta. Prva je vožnja odmah u startu pripala posadi Čibej – Bitterman u prestižnoj Škodi Octavia WRC“ sa 17,4 sekunde prednosti ispred višestrukih slovenskih prvaka Darka Peljhana i Igora Kacina u „Mitsubishi Lanceru EVO IX“. Domaćin i nositelj projekta „Santa Domenica“ legendarni „Lonac“ već je u startu najavio pohod na pobjedničko postolje. Za upravljačem svoje „Subaru Impreze STI“ vođen uputama Tomislava Pazmana zaostao je tek 23 sekunde za Čibejom, a nepunih 6 za Peljhanom. Četvrto vrijeme prve vožnje bilo je pomalo razočaravajuće za zagrebačke Mađare Janosa Szilagyja i Botonda Chanyja  od kojih se za upravlačem još jednog WRC-a očekivalo više. No njihova „Subaru Impreza S9 WRC“ nije mogla brže i zaostala je za najbržima 38,2 sekunde. I na kraju peto vrijeme prve vožnje najtrofejnijim hrvatskim šampionima Juraju Šebalju i Toniju Klincu donijela je vožnja njihovim „Micekom“. Nisu žurili, uostalom njima je sada kao prvacima period relaksacije. Fordom po Istri, a Micekom okolicom Zagreba.

 

PELJHANU DRUGI BRZINAC

 

Samo nakratko Čibej je izgubio primat najbržeg. Pobjedu na drugoj vožnji prepustio je Peljhanu uz minimalan zaostatak od 1,2 sekunde. Od 3. Do 5. Mjesta bez promjena – Lončarić, Szilagyi, Šebalj. Preostale dvije vožnje Čibej superiorno pobjeđuje i ostvaruje konačnu ukupnu prednost 54,6 sekundi ispred Peljhana i tek 1:14,2 minute ispred četiri puta trećeplasiranog Lončarića. Szilagyievo tek 16. Vrijeme posljednjeg BI „lansira“ Šebalja u završnici na četvrto mjesto, dok je peto Mađaru za samo dvije desetinke preoteo još jedan Slovenac Domen Staut sa Gregom Šimunovićem u „Lanceru EVO IX“.

I tako Mađar zauzima šesto mjesto generalke, sedmi je bio i ovog puta (poslije Poreča) izvrstan Slovenac Aljoša Novak sa suvozačem Matejom Čarom u izuzetno brzoj „Škodi Fabia R2“. Konstantan sve četiri vožnje bio je neuobičajeni dvojac – mladi hrvatski brdski as  ( a sve češće i na rallyima) Tomislav Muhvić kojem je suvozač bio sportski direktor HAKS-a za brdo Marino Ferlan. Njihov Micek radio je bez greške, a očito je da su mladost i iskustvo brzo pronašli zajednički jezik.

Iako umoran od organizacijskih poslova posljednji je dan sebi dao oduška. I isplatilo se. Među prvih deset, na devetom je mjestu završio još jedan  domaćin Daniel Vojvodić  u „starom“ Mitsubishi Lanceru EVO III uz suvozačicu Tajanu Držić-Pinky. Deseti su pak bili da li u automobilu ili izvan njega uvijek atraktivni međunarodni švedsko-hrvatski dvojac – Wladica Rabrenović i Igor Črnac.Svoj su Renault Clio RS do desetog mjesta, posljednji sa zaostatkom manjim od pet sekundi iza pobjednika.

Čibej i Bitterman pobijedili su i u klasi „No Limit“, Novak i Čar u „Super Sport“, dok je 12. mjesto „generalke“ Slovencima Alenu Pajku i Jaki Cevcu za upravljačem „Škoda Fabie 1.4 16V“ donijelo pobjedu klase „Sprint“.

Dvije posebne nagrade ostale su u rukama domaćina – Nenadu Lončariću za najdulji skok, a Danijelu Vojvodiću za najatraktivniju vožnju.

Prijavljena su bila 84 vozača ( i tek nešto manje suvozača obzirom na buggyje) u 24 svjetske marke automobila. Na kraju među deset našle su se tek četiri marke – pet Mitsubishija, po dvije Škode, odnosno Subarua i jedan Renault. Bilo je relativno malo odustajanja, još manje krševa. Tek jedan zapaženiji na krovu,...... bez posljedica po sudionike.

Kada je riječ o prvenstvenim bodovima Lige Sjever slijedi druga priča – tek toliko da su generalku „oteli“ Nenad Lončarić i Tomislav Pazman u konkurenciji 21 posade.

 

Rezultati:

Ukupni poredak 1. Čibej – Bitterman (Škoda Octavia WRC) 37:46,2 minuta, 2. Peljhan – Kacin (Mitsubishi Lancer EVO IX) +54,6 sekundi, 3. Lončarić – Pazman (Subaru Impreza STI) +1:14,2 minuta, 4. Šebalj – Klinc +2:20,3, 5. Staut – Šimunović (oba Mitsubishi Lancer EVO IX) +2:54,0, 6. Szilagyi – Csanyi (Subaru Impreza S9 WRC) +2:54,2, 7. Novak – Čar (Škoda Fabia R2) +3:07,7, 8. Muhvić – Ferlan (Mitsubishi Lancer EVO IX) +4:13,7, 9. Vojvodić – Držić (Mitsubishi Lancer EVO III) 4:27,6, 10. Rabrenović – Črnac (Renault Clio RS) +4:53,8,....

Klase – No Limit 1. Čibej – Bitterman, 2. Peljhan – I. Kacin, 3. Lončarić – Pazman; „Super Sport“ 1. Novak – Čar, 2. Rabrenović – Črnac, 3. Mihelić – Butorac (Citroen C2R2);  „Sprint“ 1. Pajk – Cevc ( Škoda Fabia 1.4 16V), 2. Verbič – Trček ( Škoda Fabia 1.4), 3. S. Katić – D. Katić ( Renault 5 GT ).

(mik)

Snimci: Hrvoje Banić, Morgan Matijević