SLOVACIMA POBJEDA, ŠEBALJU I SABOLOVOJ PRVENSTVO

  

43.Croatia rally 2016.

Slovački tandem najbolji, europska pobjeda s bodovima hrvatskoj posadi Šebalj-Sabol, Mađar Hideg najveći pehist

                       Nakon dva dana i 473,64 kilometara vožnje istarskim poluotokom, 12 brzinskih ispita ukupne duljine 184,58 km pobjedonosno je na ciljnu rampu u centru Poreča na Trgu Slobode stigla muško-ženska slovačka posada Vlastimil Majerčak i Michaela Vejačkova u prestižnoj Ford Fiesti R5. Sa samo tri najbolja vremena brzinskih ispita uspjeli su u kontinuitetu, a nakon izvrsnog jutarnjeg početka drugog natjecateljskog dana,  održavati vremensku razliku ispred najbolje hrvatske posade Juraj Šebalj – Maja Sabol koji su u Mitsubishi Lanceru evo IX zaostali  51,6 sekundi. Obje su ove posade imale i ponešto sreće od trenutka kada je prve večeri na trećem brzincu Mugeba 2 jednom od favorita Mađaru Krisztianu Hidegu pukla guma i zbog promjene kotača je izgubio gotovo četiri minute. Hideg je, uz hrvatsku licencu, slovio izravnim rivalom Juraju Šebalju za naslov prvaka Hrvatske što je poslije današnje domaće pobjede gotovo siguran u rukama našeg višestrukog prvaka. Šebalju su pripala tri brzinca najboljim vremenima, tek jedan, prvi i uvodni u dvodnevne borbe pripale su  mađarskoj posadi Antal Kovacs-Gergö Istovics (Ford Fiesta R5), koji su kontinuirano dobrom vožnjom uglavnom među pet vodećih, na ciljnu rampu stigli kao trećeplasirani. Hideg je uz suvozača Istvana Kereka u Mitsubishi Lanceru evo IX dominirao završnicom  relija ostvarivši najbolja vremena na pet posljednjih brzinskih ispita. Smanjio je ukupnu razliku za nekih pola minute za vodećim, ali dovoljno tek za peto mjesto ukupno, ali i drugo u poretku Prvenstva Hrvatske.

 

TURKU SLOVENSKA POBJEDA, HUMARU PRVENSTVO

 

Obzirom da su Slovaci iako pobjednici 43.Croatia rallya izvan sustava bodovanja za FIA Trophy, pobjeda FIA ERT bodovne konkurencije pripisuje se hrvatskoj posadi Šebalj-Sabol.

Izvrstan posao dobrom i rezultatski kontinuiranom vožnjom ukupnim plasmanom na 11.mjesto ostvarila je posada AK Opatija Motorsport Buzećanin Viliam Prodan i Zagrepčanin Zoran Raštegorac osvojivši u „Peugeotu 208 R2“  treće mjesto bodovanja hrvatskog, ali i slovenskog prvenstva čiji su sudionici. Ovim su rezultatom potvrdili naslov najboljih domaće klase 3 ovogodišnjeg PH. U konkurenciji slovenskog prvenstva pobjedu je odnio mladi Rok Turk sa suvozačicom Martinom Nartnik (Peugeot 208), dok je drugo mjesto u bodovanju Slovenije (deseto ukupno na reliju) bilo dovoljno posadi Alex Humar-Jaka Cevc za novi naslov državnog prvaka.

 

POREČ – ISTINSKI OKTANSKI CENTAR

 

Ovogodišnji najznačajniji domaći reli čiji je organizator bio porečki Autoklub „D.T.“, suorganizator zagrebački AK Cro Dakar Team“, a tehnički izvoditelj AK Delta Sport iz Zagreba, bodovan je za FIA Europski Rally Trophy (koef.4), FIA CEZ Prvenstvo Srednjeeuropske zone i državna prvenstva Hrvatske i Slovenije, startale su 53 posade iz osam zemalja, a do cilja je stigla 31 posada. Gotovo da nije bilo brzinca na kojem nije odustala neka od posada, a pravi pomor bio je drugog dana u prijepodnevnim satima na dionicama Boljun i Cerovlje. Srećom, najveći dio odustajanja uzrokovan je raznim tehničkim kvarovima, ali i čestim puknućem guma, poluosovina ili „blažim“ udaranjem u rubne dijelove staza. Vrijeme je bilo izvrsno, uz staze izmamilo brojne ljubitelje brzina, a Poreč je tri dana bio istinski oktanski centar.

Rezultati – ukupno:

1. Majerčak-Vejačkova (Slovačka,Ford Fiesta R5) 1:54.51,1 sat, 2. Šebalj-Sabol (Hrvatska,AKK Sveta Nedelja, Mitsubishi Lancer evo IX) +51,6 sekundi, 3. Kovacs- Istovics (Mađarska,Ford Fiesta R5) +1.44,6 minuta,  4.Fogasy-Berendi (Mađarska, Peugeot 208 R5 T16) +2.55,2, 5.Hideg-Kerek (Hrvatska, AK Delta Sport, Mitsubishi Lancer evo IX) +2.57,2,    

6.Turk-Nartnik (Slovenija, Peugeot 208) +3.36,5,7.Puskadi-Barnabas (Mađarska, Škoda Fabia R5) +4.07,4, 8. Köbler-Poschner (Njemačka,Subaru Impreza R4) +4.45,0, 9.Nemet-Szego (Mađarska,Peugeot 208 VTI) +4.48,6, 10. Humar –Cevc (Slovenija,Renault Clio R3T), +4.59,0, 11. Prodan-Raštegorac (Hrvatska, AK Buzet Autosport/AKK Zanatlija) +5.04,9,...20.Malinarich-Hrvatin (Hrvatska, AK D.T.Poreč, Renault Clio Sport) +20.12,8, 21.Jugovac-Milanović (Hrvatska, IRT Pazin, Peugeot 106 Rally) +20.52,6,....

 

ŠEBALJU PRVI DAN

 

                   Prvi dan 43.Croatia rallya protekao je uz vožnju četiri brzinska ispita u zaleđu Poreča. Dva prolaska bzincem Mugeba i dva Žbandajem bila su dovoljna da prve večeri višestruki hrvatski prvak i pritajeni favorit za pobjednika Juraj Šebalj sa suvozačicom Majom Sabol u Mitsubishi Lanceru Evo IX bude zadovoljan ostvarenim. No, 26:55,4 minuta ostvareno vrijeme i skromna prednost od svega 8,1 sekunde samo je prvi i mali korak za ono što ih je očekivalo tijekom subotnjih osam brzinaca. Drugo vrijeme prvog dana ostvarila je slovačka posada Vlastimil Majerčak-Michaela Vejačkova za volanom Ford Fiesta R5. Treće vrijeme prvog dana polučili su Mađari Antal Kovacs i Gergö Istovics u još jednoj Ford Fiesti R5 uz zaostatak od 39,7 sekundi za vodećima.

Tijekom trećeg brzinca na dionici Mugebe peh je imao direktni Šebaljov rival za državnog prvaka Mađar Krisztian Hideg koji je nakon puknuća gume na samoj dionici BI izgubio puno vremena promjenom gume, ali je nastavio u nadi više sreće i dobrih rezultata u nastavku. Tijekom Shakedowna neposredno pred ciljem salto mortale svojim Renault Cliom R3T doživio je slovenski as Alex Humar, ali srećom bez posljedica  za sebe i suvozača Juru Cevca. Srećom da su u vremenu do starta rallya njegovi mehaničari u potpunosti osposobili automobil kojim je nakon prvih 44,60 km brzinskih ispita Humar  na devetoj poziciji. Uspješnijim predstavnikom Slovenije prvog se dana  pokazao mladi Rok Turk na sedmom mjestu, dok je među deset najuspješnijih posada prvog dana  još jedan vozač s hrvatskom licencom – Mađar Janos Szilagyi na četvrtom mjestu.

Prvi dan uspješan je bio i za najboljeg istarskog vozača Viliama Prodana koji je uz suvozača Zorana Raštegorca u Peugeotu 208 R2 plasiran na 11.mjestu uz zaostatak od 2:02,0 minuta.

Tehnički kvarovi udaljili su sa staze već nakon Shakedowna posadu Katić-Rubinić, a prvi je brzinac bio koban i za njihove klupske kolege iz AK Opatija Motorsport Butorac-Stanić, te posadu Buzet Autosporta Močibob-Kuharić.

 

Prvenstvo Hrvatske – MIKULECI PRESTIGLI PRODANA

 

Croatia rally treće je natjecanje ovogodišnje sezone PH, uz Velenje i Delta rally, koje se obračunava dvostrukim bodovima. I upravo uspjesi na tim relijima s „zlatnom kuglicom“ riješili su većinu naslova prvaka i/ili pobjednika prvenstva.

Šebalj je tako nizom od tri pobjede upravo na „zlatnim“ relijima osigurao naslov iako je sezona počela šepavo. No, očito je da su to bili i probni baloni obzirom na promjenu kopilota jer je desetljetnog Tonija Klinca na užarenom suvozačkom stolcu zamijenila Maja Sabol koja je tako u prvoj reli sezoni stigla i do naslova državne prvakinje.

Mađarski tandem Hideg-Kerek u dresu zagrebačkog Delta sporta ovu će sezonu morati zapamtiti po naslovu pobjednika Mitropa Cupa, ali ne i hrvatskog prvenstva. No, nakon Croatie zanimljiv je slijed mogućeg ishoda trećeplasiranog u ukupnom poretku. Sa onih, sad se pokazuje izuzetno važnih 0,75 boda osvojenih na otvorenju sezone u Kumrovcu Mislav Mikulec (AKK Sveta Nedelja) probio se na treću poziciju ispred Viliama Prodana (AK Opatija Motorsport), koji je na ovom natjecanju bio uspješniji, treći ukupno. Obzirom da je svaki do sada imao tri nastupa, obzriom da su najavili ponovo dolazak u Poreč za mjesec dana, vrijedi pratiti situaciju.

Na startu 43.Croatia rallya našlo se 27 hrvatskih posada. Do cilja ih je stiglo svega polovica. Kobni su bili šarafi kotača, gume, razne male neprimjetne žičice, tek tu i tamo neki lakši karambol ili teži tehnički kvar. Uostalom niti pobjednik PH Šebalj nije prošao lišo. Već sredinom relija poslušnost je počela otkazivati turbina, da bi to izrazito bilo vidljivo na posljednja tri brzinca. No, srećom, uspjeli su izdržati.

Zanimljiv je bio i slijed zbivanja klase 5 hrvatskog prvenstva. Ciljnu rampu kao pobjednici prošli su, očito umorni (ne i jedini nakon teška dva dana) Toni Malinarich i Nenad Hrvatin, tandem domaćina i organizatora AK D.T. Poreč čiji je Renault Clio sport izdržao sve napore. A da bude bolje, Toni i Nenad, tek koju minutu nakon slavlja i ulaska u zatvoreno parkiralište presjeli su u druge automobile i krenuli put Banića na jugu Hrvatske po nove bodove u kronometar PH. Svaka im čast !. Uz probleme svog Peugeota 106 Rally ipak su se domogli drugog mjesta klase 5 još jedni istinski zaljubljenici auto sporta – Sandi Jugovac i Dorijano Milanović iz pazinskog AK Istra racing team.Trećim se mjestom Tomislav Postružin (AKK Sveta Nedelja) pridružio Mandiću (HBT racing) i Malinarichu u mogućoj borbi za drugo mjesto klase na kraju sezone. Očito će svaka desetinka biti važna na 17.Rallyu Poreč jer matematički čak i Malinarich ima izglede ugroziti prvo mjesto Mađara Janosa Lochera (Delta Sport) koji je ovog puta bio tek peti.

Što se klasa tiče  među vozačima sigurni su u nove naslove Šebalj u „jedinici“, Prodan u „trojci“, te Tomljanović u „četvorci“ koji je ujedno i najbolji junior hrvatskog reli prvenstva, a do ciljne rampe ovog je puta stigao uz „ručni“ pogon svog Anđel(k)a.

 Ekipno prednost je na „narančastom“ dresu iz Svete Nedelje, a paziti se moraju jedino „dečkiju“ iz Delta Sporta.

 

Rezultati PH (Croatia rally)

Ukupno: 1.Šebalj-Sabol (AKK Sveta Nedelja, Mitsubishi Lancer evo IX) 1:55.48,7 sati, 2.Hideg-Kerek (AK Delta Sport, Mitsubishi Lancer evo IX) +2.05,6 minute,  3.Prodan-Raštegorac (AK Opatija Motorsport, Peugeot 208 R2) +4.13,3,  4.Mi.Mikulec-Ma.Mikulec (AKK Sveta Nedelja, Renault Clio RS) +17.32,5, 5.K.Rumpler-M.Rumpler (AK Delta Sport,  Mitsubishi Lancer evo IX) +22.30,4;

Klase: 1 – 1.Šebalj-Sabol, 2.Hideg-Kerek, 3.Rumpler-Rumpler; klasa 2 – 1.Mikulec-Mikulec, 2.Šipoš-Bogović (AK Zagorje); klasa 3 – 1.Prodan-Raštegorac, 2.Bertol-Krvar (AK Klek); klasa 4 – 1.Petretić-Surina (AK Opatija Motorsport), 2.Tomljanović-Košec (Delta Sport); klasa 5 – 1.Malinarich-Hrvatin (AK D.T.Poreč), 2.Jugovac-Milanović (AK Istra racing team Pazin), 3.Postružin-Grdović (AKK Sveta Nedelja).

Ekipe: 1. AKK Sveta Nedelja 130 (50 za unos u tablicu PH) bodova, 2.AK Delta Sport 102 (36), 3.AK Opatija Motorsport 100 (30).

 

Slijedeća stanica – izlazna je Poreč 4. i 5.studenog ! I tad će sve biti poznato. Odlučuju istarske cestice.

(mik)

Snimci: M.Krpan